Jump to content
Annons

Audio sync problem Logic Express


lodger

Recommended Posts

Jag kan inte få audio spåren synkade i Logic Express.Alltså spelar jag in några gitarr spår i Logic så är det totalt osynkat när jag sedan lyssnar på det ?!

Testar att göra samma grej i Garageband och det blir perfekt.

Kan någon hjälpa ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I preferences-audio-drivers-recording delay så kan man ställa in från -5000 till 5000.Vad står det för?

Jag håller i varje fall på och grejjar med den inställningen och det verkar bli bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

I preferences-audio-drivers-recording delay så kan man ställa in från -5000 till 5000.Vad står det för?

Jag håller i varje fall på och grejjar med den inställningen och det verkar bli bättre.

Den ska du inte egentligen inte röra. Den är till för att om du exempelvis ska spela in nåt som du insertar med externa burkar eller liknande. (har jag för mig ska tilläggas 😄 )

Men hur ser det ut för övrigt? Kör du core audio och rätt driver för ditt kort?

Kolla så att du inte har plug in delay compensation om du inte har nåt externt kort, typ uad, poweercore. Verkar annars skumt. 😄

Plus att ställ I/O buffer size på typ 256 eller liknade. Kolla sen att du inte har direct monitoring från ditt ljudkort på. Det kan ge dig missvisande tajming!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...