Jump to content
Annons

Hur ska ni fira Midsommar?


MikkeÖland

Recommended Posts

Jag och min kvinna ska ut pĂ„ en Ö utanför Oskarshamn dĂ€r vi ska trĂ€ffa ett gĂ€ng gamla kompisar. Blir nog mycket mat o en o annan sup. Jag dricker alkohol vĂ€ldigt sĂ€llan men just vid midsommar tycker jag att just det kryddade brĂ€nnvinet Ă€r viktigt. Sill o potĂ€ter och Svenska jordgubbar blir det oxo 😳 . Sen blir det Blomplockning, kranstillverkning och lite dans runt stĂ„ngen för barnens skull. Sjungandet vid matbordet tar brorsan hand om, han Ă€r operasĂ„ngare till yrket.

Tar oss hem till Öland framĂ„t smĂ„timmarna.

Hur tÀnker ni fira?

GLAD MIDSOMMAR ALLIHOP!

🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
  • Svar 72
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Det blir mkt segling och Fotboll......

PÄ midsommarafton har vi vÄr Ärliga fotbollsdrabbning i mellan tvÄ gÀng. Sen blir det traditionellt med sill, nypotatis, nubbe och jordgubbar. KvÀllen avslutas natrurligvis med nakenbad i sommarnatten.

PĂ„ midsommardagen kastar vi loss med en segeltur ner mot Åhus dĂ€r vi letar upp nĂ„got stĂ€lle att se Sveriges match pĂ„. EfterĂ„t firar vi segern med diverse rusaktiga drycker.

PĂ„ söndagen seglar vi hem och hinner med att bĂ„de se England Ă„ttondels samt MjĂ€llby AIF live i superettan..... VILKEN KANONHELG DET BLIR !!!! 😠

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag drar ur telefonen och stÀnger av mobilen likasÄ. Sen ger jag fan i allt och ligger nÀstan enbart still. Har jobbat övertid och under hÄrt tryck hela veckan och denna helgen, midsommar eller ej mÄste jag fan fÄ vila. Blir vÀll kanske en svÀng hem till slÀkten men den blir inte lÄngvarig.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag och flickan ska till min mosters landstĂ€lle en bit utanför SödertĂ€lje och fira med slĂ€kten frĂ„n min mammas sida. Dom Ă€r verkligen hur trevliga som helst och jag ser fram emot en gemytlig midsommar med god mat och en öl eller tvĂ„ (sĂ„dĂ€r som man alltid sĂ€ger innan det spĂ„rar ur) 😕

Glad midsommar pĂ„ er! 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är det bara jag som tycker det Ă€r asviktigt att fira o festa med vĂ€nner pĂ„ midsommar, och vĂ€grar spendera den med slĂ€kten? 😕

NÀ, jag hÄller med. SlÀktingar Àr pÄtvingade bekantskaper som man över huvud taget inte vill trÀffa annat Àn nÄgra timmar vid jul och pÄsk.

Sen vad flickvÀnner betrÀffar, tenderar de att ha sista ordet i de flesta frÄgor. Snart blir det Shining...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är det bara jag som tycker det Ă€r asviktigt att fira o festa med vĂ€nner pĂ„ midsommar, och vĂ€grar spendera den med slĂ€kten? đŸ˜Č

jag har inga slĂ€ktingar typ.. 😼

nÀrmst Àr en farmor som aldrig hÀlsar pÄ, men jag o sambon dricker antagligen pilsner i omÄttliga mÀngder, lite nubbe o kanske en sill eller tvÄ!

antar att tv:n kommer gÄ varm! ganska sugigt o bo i stan pÄ sommarn!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag och mina kompisar skall sitta hemma och debattera fildelning.... nej skojar bara. Det blir vÀl hyfsat traditionellt. Mat sprit och en midsommarstÄng.

Förresten Hacke, det verkar lite pubertalat att förutsĂ€tta spyor. Har du inte vĂ€xt ifrĂ„n det? đŸ˜Č

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är det bara jag som tycker det Ă€r asviktigt att fira o festa med vĂ€nner pĂ„ midsommar, och vĂ€grar spendera den med slĂ€kten? đŸ˜Č

Det beror nog helt pÄ vilken relation man har till sina slÀktingar?

SlĂ€ktingarna pĂ„ min mammas sida Ă€r som ett gĂ€ng kompisar med lite Ă„ldersdifferens sĂ„ för mig Ă€r det bara kul 😼

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag och mina kompisar skall sitta hemma och debattera fildelning.... nej skojar bara.

Vi ska fildela vid lunch. Blir vĂ€l ett par liter grĂ€ddfil att dela pĂ„ đŸ˜± / Mikke

Åh, vilken vitsare! HĂ€rligt ! đŸ˜±

Edit: Era filurer!

Redigerat av johahl
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

I ett svagt ögonblick har jag inte bara lovat att vi skall Ă„ka tjejens morsa pĂ„ Midsommarafton... dĂ€rtill att vi skall Ă„ka hem till hennes syster pĂ„ kvĂ€llen. Å andra sidan skall vi köra 40-50 mil pĂ„ midsommardagen, till en stuga som vi hyrt vid havet, sĂ„ för egen del misstĂ€nker jag att det trevliga börjar dĂ€r. Inga krĂ€ftor, inget brĂ€nnvin men vĂ€l en kall öl och kanske en whiskey ocksĂ„.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...