Jump to content
Annons

Har nån löst gåtan om Logic?


osiris

Recommended Posts

Hej!

Jag har nyligen köpt Logic och jag bara undrar om det är någon där ute i cyberrymden som lyckats cracka Logic så det går att köra utan XSkey? 😆

Jag kommer ihåg att det fanns crack till den gamla version 4.x... men hur är det nu?

Love.

Redigerat av osiris
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Alltså...

Det här är ett seröst forum...

Skapat av en seriös tidning med seriösa samarbetspartners.

Kom för fan inte & fråga om crackade grejer, din trovärdighet är in hazard.

Om du är en seriös musiker med seriösa amitioner så se till att skaffa origals.

Det gör jag & jag hoppas att andra medlemmar på forumet också gör det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tittar på undersökningen om piratkopior så ser du att det är ganska många som kör med gansak mycket pirat kopior men i övrigt håller jag med dig Danny Cort att vi inte vill att detta forum skall bli ett ställe där man "trejdar wares".

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå... Det var inte så jag menade... juuu... Jag bara undrade om det var nån som hade lyckats... Inte att dom skulle berätta vart man kunde hitta den.

Jag diggar inte piratkopierat och kör Logic som jag har betalat mycket pengar för.

Min legitima fråga var bara om NÅGON hade LYCKATS med det.

Kom inte och skäll på mig bara för att jag undrar över något.

Think before you speak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Med tanke på vad klockan var när jag skrev så var det nog speak before you think som gällde.

Förlåt för påhoppet man.

Men jag tycker inte att piratgrejer är ok på något vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Piratkopiering kan ingen stoppa men det är ruggigt oproffsigt att kalla sig musiker/producent/ljudingenjör etc och köra pirat!

Träffar jag någon som toksattsar på att bli en ny demon-producent och kommer in till personens studio och finner programmen krackade så garvar jag högt kan jag säga!... och så är personen nere på 0 i minna ögon igen. Om det ist är en kille som i hobby syfte kör några piratprogram bara som avslappning från sitt heltidsjobb som brevbärare så kan jag förstå att han inte betalar tusenlappar för programmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Precis!

Det är precis som när jag har anlitet en DJ på min klubb, & vederbörande kommer med brända MP3;or. Klart att man som DJ kan bränna sin musik på egna compilations för att ha bättre koll i CD-väskan, men nr det hörs i systemet att det är MP3;or så vill jag bara skicka hem DJ;n. Jag ränar med att del av det höga arvode jag betalar går till att uppdatera skivsamlmingen.

Har kanske inget med tråden att göra, men jag kom att tänka på det i samband med fåregående post.

Peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på vad klockan var när jag skrev så var det nog speak before you think som gällde.

Förlåt för påhoppet man.

Men jag tycker inte att piratgrejer är ok på något vis.

Ursäkten är godtagen...

Jag diggar inte heller pirat...

Men vad tycker ni om detta då:

Är det Ok att köra piratkopior medans man väntar på att spara ihop dom tusenalskronor som programmen faktiskt kostar?

Kanske lite off-topic... men vi gled ju in på ämnet allt mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort:

En DJ med mp3:or! Kan förstå din ilska!

Om det är ok att köra pirat medan man väntar på pengar?

Läs ovan. Det är mer ok om man sitter hemma i sitt sovrum än om man försöker göra det proffesionelt! Det sistnämnda är som sagt pinsamt!

Sammanfattningsvis kan man säga att proffesinalitet kräver mycket från utövaren. Om jag tex betalar pengar för att spela in en demo med mitt band och får se att studiokillen kör krackat bör man kräva avdrag i pris för det är ej proffsigt, och jag bör dra där ifrån. Liksom för Danny Court förvänta jag mig att pengarna jag betalar för demon går till programmen de använder!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid problem med en satans hårdvara som ska "checka" hela tiden!

På tidigare jobb jag varit på har t.ex vi kört knäckta versioner av Quark Xpress,

fastän vi har köpt original på alla licenser. Den jävla värdelösa usb nyckeln/dongeln har fuckat upp datorerna hela tiden! Enligt Företaget

bakom Quark så har detta varit helt lagligt så länge man äger licenserna!

(Vi kollade uppp detta!) Snacka om

att erkänna att hardware Dongles fuckar upp!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...