Jump to content
Annons

UNDERSÖKNING: Behov av fler avdelningar?


Björn Olsberg

Behövs fler avdelningar för dig?  

218 röster

  1. 1. Behövs fler avdelningar för dig?

    • Ja, och jag anger vad/vilka nedan
      39
    • Nej, det är bra som det är
      101
    • Det är för många avdelningar redan
      41


Recommended Posts

Då och då kommer det upp önskemål om att starta en ny avdelning och det är svårt för oss att få en samlad bild över läget. Flera forum har kommit till på prov. Några har fått liv, medan andra har tagits bort på grund av mycket få trådar.

Se detta som din möjlighet att göra din röst hörd - finns det någon avdelning du saknar, eller är indelningen bra som den är?

Förtydliga gärna om du även har tankar på avdelningar som borde slås samman. Vår filosofi är att så långt det är möjligt hålla antalet avdelningar nere för att behålla forumet översiktligt.

EDIT: Röstar själv blankt för att inte påverka resultaten.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

särskilt bra tycker jag om "inspelning", "allmänt" och "off-topic".

edit: förslag på subkategorier har ju kommit i massor, när det gäller demoforumet, men det är ju knappast någon nyhet...

Redigerat av Itzhak
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tidigare tillsammans med en del andra efterlyst någon form av text/lyrik-forumdel, förslagsvis under "Låtskriveri". Eftersom det är en väsentlig del i låtskriveri och en stötesten för många vore det önskvärt att kunna få hjälp, kritik och ideer. Kanske hjälp med engelsk grammatik? Med översättningar till/från svenska? Med språklig rytmik? Med ämnesförslag? Kanske framgent en studiofestival med temat bästa tonsatta text på ett särskilt tema?

Möjligheterna är många. Många andra underfora tangerar varandra många ggr men lyriksidan är ganska eftersatt.

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

någon form av text/lyrik-forumdel, förslagsvis under "Låtskriveri".

Oj! Hoppsan, den idén håller jag med om. Nu ångrar jag lite att jag röstade på 'Nöjd'. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sa ja och känner att jag till viss del saknar en forumdel för PA och Live-teknik.

Sen har jag sett att många är händiga och bygger egna replikor av äldre effekter, företrädelsevis compressorer då. Kanske kan bli lite mer översiktigt med en del under forumdelen effekter att ha en del för hembyggen.. Men det är bara en trevare 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade blankt! Live/PA har ju efterfrågats och jag tycker att det låter som en god idé. Samtidigt sägs det man har försökt med detta förut men att ingen postade där, då är en dum idé!

I princip samma sak med Köp o Sälj, jag tycker att det är en god idé eftersom Vendolin, enligt mig, är helt oorganiserad och svåranvänd. Man kunde lika gärna ta bort länken dit vad det anbelangar mig. Men det finns säkert en massa extra jobb med att administrera ett sådant här så det går kanske.

Min röst borde ha blivit kanske!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja ha en köp/sälj-avdelning. Min motivering finns här.

Och så tyckte jag att en av idéerna om en uppdelning av demoforumet var bra...

En del som bara registrerade forumfolk kan se, där man kan lägga upp skisser och sånt som man inte vill att "alla" ska kunna komma åt. Och en del som är öppen precis som det är nu.

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

någon form av text/lyrik-forumdel, förslagsvis under "Låtskriveri".

Oj! Hoppsan, den idén håller jag med om. Nu ångrar jag lite att jag röstade på 'Nöjd'. 😄

Japp, "låttexter" är vi flera som länge sagt att vi vill ha. Vill ha, vill ha, vill ha.

Och så hade vi då det här önskemålet oxå förstås... 😆

Men annars är jag nöjd. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så tyckte jag att en av idéerna om en uppdelning av demoforumet var bra...

En del som bara registrerade forumfolk kan se, där man kan lägga upp skisser och sånt som man inte vill att "alla" ska kunna komma åt. Och en del som är öppen precis som det är nu.

Here we go again... 😆 du menar typ så här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så tyckte jag att en av idéerna om en uppdelning av demoforumet var bra...

En del som bara registrerade forumfolk kan se, där man kan lägga upp skisser och sånt som man inte vill att "alla" ska kunna komma åt. Och en del som är öppen precis som det är nu.

Here we go again... 😮 du menar typ så här?

😲

Sedär, där var den gamla tråden... Typ sådär nånting, ja.

Det är aldrig för sent för att ge upp! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp och sälj är jag tveksam till. Forumet är tillräckligt "skräpigt" redan.

Något som jag saknar - och som jag startade en tråd om, där jag också upplevde att jag fick någon form av konsesus kring idén från forummedlemmarna, men ingen som helst reaktion från Olsberg - är någon form av selektion där man kan välja bort "Off Topic" under "Dagens aktiva ämnen" så man slipper gå igenom en massa off topic-trådar som man kan kanske är helt ointresserad av.

Se: https://www.studio.se/index.php?showtopic...60entry368038

""Live" köper jag. Är det så att det blir en tom avdelning är det väl bara att ta bort den igen.

Redigerat av Violiner
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Göm OT och Allmänt nånstans för dom som är intresserade. By default är man intresserad av musik, inte av OT. Håller man inte med, är man på fel forum helt och hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förtydliga gärna om du även har tankar på avdelningar som borde slås samman. Vår filosofi är att så långt det är möjligt hålla antalet avdelningar nere för att behålla forumet översiktligt.

Håller inte riktigt med om filosofin, jag tycker forumet blir mer översiktligt med fler avdelningar.

Själv saknar jag ett lag-och-pengar-forum. Där hamnar STIM, upphovsrätt, hur mycket ska jag ta betalt för att sjunga på en demo, osv. Som det är nu hamnar alla dessa frågor i Allmänt, vilket inte är ett dugg översiktligt...

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker iaf det borde finnas ett META-index för typ

"Jag skall köpa ett nytt ljudkort vad skall jag ha?"

"Skillnaden mellan Firewire 400 och USB 2"

"Vilken mikrofon skall jag köpa? Jag skall använda den till sång"

sånna grejer som ofta kommer upp om och om igen..

Dom har ett fint META index på http://prodigy-pro.com/forum

Det borde finnas här också...

//S

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv saknar jag ett lag-och-pengar-forum. Där hamnar STIM, upphovsrätt, hur mycket ska jag ta betalt för att sjunga på en demo, osv. Som det är nu hamnar alla dessa frågor i Allmänt, vilket inte är ett dugg översiktligt...

// David

Faktiskt inte alls en dum avdelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

någon form av text/lyrik-forumdel, förslagsvis under "Låtskriveri".

Oj! Hoppsan, den idén håller jag med om. Nu ångrar jag lite att jag röstade på 'Nöjd'. 😕

Japp, "låttexter" är vi flera som länge sagt att vi vill ha. Vill ha, vill ha, vill ha.

Och så hade vi då det här önskemålet oxå förstås... :rolleyes:

Men annars är jag nöjd. 😕

Att dagens aktiva ämnen är mer reklamerat borde va viktigast. Nu har jag visserligen en short cut i browsern, borde kanske räcka...

Link to comment
Dela på andra sajter

någon form av text/lyrik-forumdel, förslagsvis under "Låtskriveri".

Oj! Hoppsan, den idén håller jag med om. Nu ångrar jag lite att jag röstade på 'Nöjd'. 😱

Japp, "låttexter" är vi flera som länge sagt att vi vill ha. Vill ha, vill ha, vill ha.

Och så hade vi då det här önskemålet oxå förstås... 😄

Men annars är jag nöjd. 🙂

Att dagens aktiva ämnen är mer reklamerat borde va viktigast. Nu har jag visserligen en short cut i browsern, borde kanske räcka...

Va?? Vadå? Vill du reklamera aktiva ämnen? Vad är det för fel på dom? 😄

Och vad har det och göra med ett forum för låttexter? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

någon form av text/lyrik-forumdel, förslagsvis under "Låtskriveri".

Oj! Hoppsan, den idén håller jag med om. Nu ångrar jag lite att jag röstade på 'Nöjd'. 😱

Japp, "låttexter" är vi flera som länge sagt att vi vill ha. Vill ha, vill ha, vill ha.

Och så hade vi då det här önskemålet oxå förstås... 😄

Men annars är jag nöjd. 🙂

Att dagens aktiva ämnen är mer reklamerat borde va viktigast. Nu har jag visserligen en short cut i browsern, borde kanske räcka...

Va?? Vadå? Vill du reklamera aktiva ämnen? Vad är det för fel på dom? 😄

Och vad har det och göra med ett forum för låttexter? 😲

Känns som du missförstår. Det finns en länk som heter "Dagens aktiva ämnen", den länken vill jag ska synas mer tydligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore bra med lite knappar typ Makiato/Latte/Cappuccino/Dagens/Pizza där man kan beställa livets nödvändigheter… 😳

En café avdelning helt enkelt... :rolleyes:

Sweet!

Ett klick – så kommer någon av veteranerna och levererar! 😱

I övrigt stöder jag såväl text-, diy- och juridik- & ekonomiavdelningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något som jag saknar - och som jag startade en tråd om, där jag också upplevde att jag fick någon form av konsesus kring idén från forummedlemmarna, men ingen som helst reaktion från Olsberg - är någon form av selektion där man kan välja bort "Off Topic" under "Dagens aktiva ämnen" så man slipper gå igenom en massa off topic-trådar som man kan kanske är helt ointresserad av.

Vill inte verka snorkig genoma tt inte svara, men detta är redan någto som har diskuterats och som jag har svarat på. Forumet har inte den fuktionaliteten inbyggd, och är lite meckig att införa. Däremot är det något vi har som krav inför nästa generation av sajt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...