Jump to content
Annons

Basshunters FL Studio tutorial video


isotone

Recommended Posts

Till er som gnäller. Jag förstår ärligt talat inte? Jag menar, jag ser inte era låtar på listorna? Eller har jag fel?

Sen när måste man ha lyckats bättre själv innan man får klaga på låtar? Läckert uttalande.

Hur som helst. Jag "älskar" Boten Anna just för att den är så sjukt oseriös och ändå har blivit så känd. Den är underhållande, men låten i sej är inte speciellt bra. All cred till Basshunter!

så ska det låta! 😄🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 165
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

MarcusRombo (oregistrerad)
Till er som gnäller. Jag förstår ärligt talat inte? Jag menar, jag ser inte era låtar på listorna? Eller har jag fel?

Sen när måste man ha lyckats bättre själv innan man får klaga på låtar? Läckert uttalande.

Hur som helst. Jag "älskar" Boten Anna just för att den är så sjukt oseriös och ändå har blivit så känd. Den är underhållande, men låten i sej är inte speciellt bra. All cred till Basshunter!

Javisst... Men det säger ju mer om svenska folket än Basshunters skills, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er som gnäller. Jag förstår ärligt talat inte? Jag menar, jag ser inte era låtar på listorna? Eller har jag fel?

Sen när måste man ha lyckats bättre själv innan man får klaga på låtar? Läckert uttalande.

Hur som helst. Jag "älskar" Boten Anna just för att den är så sjukt oseriös och ändå har blivit så känd. Den är underhållande, men låten i sej är inte speciellt bra. All cred till Basshunter!

Javisst... Men det säger ju mer om svenska folket än Basshunters skills, eller?

Vill folket ha Bashunter, så ge dem Basshunter.

Vill de ha Gessle, så ge dem Gessle.

Vill de ha Meshuggah, så ge dem Meshuggah.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag har "nöjet" att höra den här "låten"... Tack för det forumet! 😉

Påminner ju massor om gamla Mircwar, om nån kommer ihåg honom?

Fast det tyckte ju iaf jag var mycket roligare!

"Farsan vill skriva i word, ber mej ta ett break - men jag vill ju bara lira Quake!" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill folket ha Bashunter, så ge dem Basshunter.

Vill de ha Gessle, så ge dem Gessle.

Vill de ha Meshuggah, så ge dem Meshuggah.

Tänkvärt citat. Varför nedvärdera alla som inte gillar det du gillar? Varför håna någon som gillar Gessle? Det finns ingen dålig musik, det finns inte ens dåliga musiker! Det finns bara musik du personligen gillar mer eller mindre.

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore dubbelkul efterssom har borde få lite stimpengar nu...

Tror du verkligen att den typen av jocks som spinner den här låten skriver STIM-rapporter?

Jag vet inte hur du tänker men detta ger stimpengar.aftonbladet

Edit: På grund av att sidan kommer uppdateras tillägger jag här att den ligger på tredje plats över mest nerladdade (betalda) och sålda singlar i Sverige vecka 23.

Och det där bekräftar då bara ännu en gång att vad inbitna musiker och "förstå-sig-på:are" tycker och tror är bra, inte alls är vad gemene man gillar. Man blir lätt insnöad i ett ramverk av regler och moral om man hänger för mycket med "de som vet". 😄

Om Basshunter skulle hänga frekvent på detta forumet en tid, och ta till sig för mycket vad andra tycker, skulle det säkert hämma hans oskuldsfulla kreativitet och han skulle inte längre kunna skriva hitlistesinglar i ett nafs. Tror jag.

Sen att låten suger är en annan sak, men fenomenet i sig är coolt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner ju massor om gamla Mircwar

Vänta tills trancer får se det här...

😉

Why?

Trancer a.k.a Perrra....han som rappa mircwargrejen på nittiotalet.

Och han som pariodiserat boten anna.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen, om man nu ska "häda i kyrkan", så vad är det som är "bra" - egentligen...?

Det som några få tycker är skit eller det som många gillar... 😉😎😎

Därmed inte sagt att jag tycker att en viss "bot" är något att hänga i julgranen om man tittar på vad jag själv gillar att lyssna på. Men "hitkänsla" har ju "botens skapare" bevisat att han har, i alla fall en gång. Och det kan ju vara till och med mycket "bra" om man är ute efter att sälja sina alster.

Hur som helst inbillar jag mig att det är ganska många på detta forum som inte skulle ha något som helst emot att ha en låt liggande som trea på listan. Oavsett hur många som skulle säga att den var skit.

Jag skulle då personligen skratta hela vägen till banken... 🙂

Surt, sa räven... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar egentligen om hans felaktiga uttal "bååt" inte är medvetet för att förvirra. Han trampar ju omkring på en trampbåt i kanalen och sjunger och fäktar "hon röjer upp i våran kanal".

Men det återstår fortfarande att någon gör en parodi på både Basshunters "bååt" och Perrras "boot"; en tredje version där det uttalas rätt, dvs "bått". 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Undrar egentligen om hans felaktiga uttal "bååt" inte är medvetet för att förvirra. Han trampar ju omkring på en trampbåt i kanalen och sjunger och fäktar "hon röjer upp i våran kanal".

Men det återstår fortfarande att någon gör en parodi på både Basshunters "bååt" och Perrras "boot"; en tredje version där det uttalas rätt, dvs "bått". 😉

Vi kom väl fram till i någon annan tråd att det är ett dialektalt fel? han sjunger bot (med kort o) men det blir båt... O Perra parodi blir då helt plötsligt väldigt pinsam, eftersom han sjunger fel i den...

Men det där med videon kan man ju fråga sig... han upptäckte väl att alla uppfattade det som båt o körde vidare på det..

Själv mår jag rätt dåligt när jag ser videon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar egentligen om hans felaktiga uttal "bååt" inte är medvetet för att förvirra. Han trampar ju omkring på en trampbåt i kanalen och sjunger och fäktar "hon röjer upp i våran kanal".

Men det återstår fortfarande att någon gör en parodi på både Basshunters "bååt" och Perrras "boot"; en tredje version där det uttalas rätt, dvs "bått". 😮

Kan också vara dialektalt..

.. eller så är det helt enkelt en rimgrej, "en båååt, som kan banna dig så hååå't .."

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det där med videon kan man ju fråga sig... han upptäckte väl att alla uppfattade det som båt o körde vidare på det..

Mmm. Tänkte oxå på att han kanske insåg i efterhand att hans uttal faktiskt var fel och att han därför kamouflerade det med videon. Typ låtsades att det var meningen.

Nu ska jag sluta låtsas att jag bryr mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Men det där med videon kan man ju fråga sig... han upptäckte väl att alla uppfattade det som båt o körde vidare på det..

Mmm. Tänkte oxå på att han kanske insåg i efterhand att hans uttal faktiskt var fel och att han därför kamouflerade det med videon. Typ låtsades att det var meningen.

Nu ska jag sluta låtsas att jag bryr mig.

Jag skulle tro att det med 95% säkerhet är på detta vis... Och det betyder väl i sin tur att videon är seriöst gjord? Vilket är mycket skrämmande...

D Vibe: Nu gick du för långt 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller snarare så att han uttalade rätt, men låten spreds utanför IRC-kretsar.

När webbradiostationer började få önskningar på låten spelades den för ganska många "icke-nördar" som inte vet vad bot är.

Dessa trodde att låten handlade om en båt.

Då är det väl inte så konstigt att han tar med en båt i videon för att driva med saken ytterligare... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Eller snarare så att han uttalade rätt, men låten spreds utanför IRC-kretsar.

När webbradiostationer började få önskningar på låten spelades den för ganska många "icke-nördar" som inte vet vad bot är.

Dessa trodde att låten handlade om en båt.

Då är det väl inte så konstigt att han tar med en båt i videon för att driva med saken ytterligare... 😮

Oj, jag läste/tolkade visst inte Hackes inlägg tillräckligt noga. Jag menade ju precis som du menar Linus...

Men jag vill fortfarande tro att videon är seriöst skapad efter att han upptäckt att folk tror att han den handlar om en båt 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle lätt kunna göra en såndär låt böra för "famen" och för att de är roligt 😕

har nog faktiskt gjort nån sån tom :rolleyes:

Det kan nog de flesta som är här göra, men det är lite som med Columbus och ägget.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle lätt kunna göra en såndär låt böra för "famen" och för att de är roligt 😕

har nog faktiskt gjort nån sån tom :rolleyes:

Det kan nog de flesta som är här göra, men det är lite som med Columbus och ägget.

/Daniel

Exakt...när en har gjort det kan alla göra det. Gäller bara att vara först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som uttalar er negativt hade nog inte sagt så mycket om det gällt

er..Jag tycker det han gör gör han bra. OCH han HAR talang... :rolleyes:

EDIT: Trea på nån lista va....Hmmm

Det har han säkert, men han visar det inte till fullo i den låten i så fall. Men det är bara vad jag tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...