Jump to content
Annons

Samlade demopostningar per användare


Fidden

Recommended Posts

Ibland när jag hittar något intressant i demoavdelningen här, så vill jag kunna lyssna på mer från samma person. Det vore kalasbra om det fanns något verktyg att söka reda på alla demopostningar av en och samma person, och vad jag vet så fungerar inte det i sökfunktionen som den är uppbyggd idag. Söker man där, får man även upp alla kommentarer personen lagt, vilket oftast är många fler än låtarna.

Samtidigt skulle det vara perfekt att kunna hitta alla sina egna demopostningar för att se vilka kommentarer man fått, utan att behöva bläddra igenom ett sökresultat på ibland väldigt många irrelevanta träffar.

Har jag missat något, det kanske redan finns? Om inte är ju en tanke att göra en tråd någonstans där intresserade gör ett (1) inlägg där han/hon själv länkar sina egna demotrådar, ett inlägg som sedan editeras manuellt efter en demopostning... men det kanske blir en väldigt lång tråd. Och så kräver det ju att folk inte börjar diskutera där också, kanske svårhanterat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra idé kanske... Om man vet användarnamnet kan man ju söka på just den användaren i Demoinspelningar, men det är ju inte säkert att man vet! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé kanske... Om man vet användarnamnet kan man ju söka på just den användaren i Demoinspelningar, men det är ju inte säkert att man vet! 😛

Ja, men då kommer ju alla postningar som denne användare gjort i andras demotrådar också upp.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att fixa med sökvertyget.

Gör så här:

1. I fältet "Sök var" (till vänster) välj Demoinspelningar

2. i fältet "Filtrera efter användarnamn (valfritt)" skriv användarnamn på den person du vill söka alla demopostningar på.

3. i fältet "Sök inlägg från..." välj "alla datum"

4. I fältet "Sök var" (nere till höger) bocka för "Sök endast på trådnamn"

Så ska det funka.. Jag testade på att söka androids demopostningar och får resultatet så här: https://www.studio.se/index.php?act=Searc...posts&highlite=

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det går. Hade en sån sökning i min signatur tidigare...

Fast den byggde iofs på att jag även bakade in vårt bandnamn: https://www.studio.se/index.php?act=Searc...odern+%2BAngels

Ah, det löser ju iallafall delvis problemet.. kanske lättare att köra den vägen istället, och lägga till en klausul om hur trådnamnet ska se ut i demopostningsreglerna?

Edit: en sådan regel finns ju redan, doh! 😄

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller kanske en varsin demosida på studios forum.

Typ som en undersida till sidan man kommer till då man klickar på användarnamnet då eller? Ja det vore ju det bästa, men det funkar nog inte utan en ombyggnad av hela forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att fixa med sökvertyget.

Gör så här:

1. I fältet "Sök var" (till vänster) välj Demoinspelningar

2. i fältet "Filtrera efter användarnamn (valfritt)" skriv användarnamn på den person du vill söka alla demopostningar på.

3. i fältet "Sök inlägg från..." välj "alla datum"

4. I fältet "Sök var" (nere till höger) bocka för "Sök endast på trådnamn"

Så ska det funka.. Jag testade på att söka androids demopostningar och får resultatet så här: https://www.studio.se/index.php?act=Searc...posts&highlite=

Word!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Coolt, det funkar ju lysande. Har uppdaterat en del felaktiga namn på mina gamla postningar så att de är korrekt nu, hur länge dröjer det innan dom blir sökbara tro? (de syns inte i sökningen som numera finns i min signatur).

Nu är det väl bara upp till alla andra att göra detsamma 😆

EDIT:

Fast det spelade ju ingen roll vad tråden hette... *suck*

Fy vad amatrömässig jag känner mig 😆

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Ojoj! Då är det jag som är dålig på att söka. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Men gör du som jag säger får du fylligare info..

Typ

Fiddens sammlade verk 😆

Så kan man ju också göra, fast jag ville ha det i precis den listformen som jag fick fram faktiskt 😄

här då?

precis.

(den är ju i kommentaren juh :rolleyes: )

edit:

i kommentaren? är jag full? jag menar signaturen

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Men gör du som jag säger får du fylligare info..

Typ

Fiddens sammlade verk 😎

Så kan man ju också göra, fast jag ville ha det i precis den listformen som jag fick fram faktiskt 🙂

här då?

precis.

(den är ju i kommentaren juh 😄 )

edit:

i kommentaren? är jag full? jag menar signaturen

Sorry! Jag hängde visst inte riktigt med i svängarna. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...