Jump to content
Annons

Pazo & Pluffo presents: Bananaguard


Recommended Posts

Stökig filmmusik med piano och lofitrummor som påminner om Rob D.

Ja, så skulle man kunna beskriva det stycket du nu är ett musklick ifrån att lyssna på.

Kommentera vad ni tycker. Alla måste lyssna! ( Eller åtminstone överväga att klicka på länken )

Pluffo stod för pianot och Pazo stod för resten.

* LÅTNAMN: Bananaguard

* ARTIST/GRUPP: Pluffo och Pazo

* GENRE: Big beat/Trip hop

* LÅTLÄNGD: 3:58

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 5.4 Megabyte

* STATUS: Färdig.

5040260_a2c426a753.jpg

Bananaguard.mp3

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fifan va nice!

Vilket jävla beat 😉

Älskar sån här musik! Tungt, mäktigt, perfekt för film eller nån form av scene/uppträdande..

Nu sitter inte jag på världens bästa högtalare precis men här låter det iallafall bra!

Det enda jag stör mig lite på är, när trummorna slutar och pianot går för sig själv så låter det som det scratchar i vänster högtalare.. störde mig lite på det...

Pianot är grymt bra spelat!

Det låter kanon!

Vill höra mer! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Beatet låter som stulet rakt av från Björks Army of me, fast lite nerpitchat. Låter 90tal. Bättre med de bitcrushade sakerna som kommer senare.

Hela grejen är välgjord på många sätt men ger mej ingenting, dessvärre. In genom ena örat ut genom andra.

Åandrasidan har jag alltid haft svårt för triphop... Bara Camilla spelar melodica som gör det bra. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag tyckte däremot att den var skön att lyssna på så här vid midnatt. Smutsiga trummor har alltid sin charm och en tjusig spelad pianoslinga är aldrig fel.

Pianot ligger för lågt när resten av instrumenten är med. Jag skulle se att den var mer framträdande men det kanske är ett medvetet val från er sida.

Jag gillar padsen som kommer framhoppande vid cirka 01.25. Hur får man till den där effekten?

Link to comment
Dela på andra sajter

karl: Tackar! Pianoljudet kommer från Reason Factory Sound Bank - Grand Piano A.

Soundborn: Trevligt att du tycker om det! Pazo får svara på om han känner sig skyldig för scratcholjudet ( don´t bet on it 😎 ).

boudo: Nej, det är faktiskt jag som har komponerat och spelat in den där pianoslingan.

tbruce: Jag har aldrig riktigt fattat hur trip hop ska låta. Pazo sa att detta var det, men jag ställer mig skeptisk 🙂 Nåja, det kan kvitta. Alla kan inte tycka om det. Tack för lyssningen!

johahl: Ja, nog är det medvetet alltid. Sedan kan man ju fråga sig om det är ett bra medvetet val eller inte 😆 På padsfrågan ber jag dig att konsultera Pazo. Han lär väl dyka upp i tråden snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Karl Tackar 😆

Soundborn Jag var inne i en "ljudeexperiment" period när jag gjorde den. Så därav lite udda konstiga ljud. Tycker just den får den effekten jag vill ha utav den. helt enkelt att vara konstig 🙂

Boudo Jeop, Ljudet på trummorna är Zepelin. dock inte själva kompet.

tbruce Björk hade faktiskt den idén. Men då Bonham var död fick hon spela in trummor med en annan trummis. Så jag vet inte. Vi råkade gilla samma typ av maffiga trummor 😎

Camilla äger loss!! Olke måste göra mer snart!

JohahlJag är faktiskt nöjd med volymen på pianot. Antar väl att det är ett medvetet val från min sida då 🙂

Angående "paden" så är det från grunden stråkarna i reason. Sen så får man ju leka lite med ljuden.

Kan skicka över en combinatorpatch ifall du vill ha?

TACK! ni som droppat nåra rader!

Nu vill jag ha meeer! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Stökig filmmusik med piano och lofitrummor som påminner om Rob D.

Bra beskrivning! 🥰

Om jag fick lämna ett önskemål, så skulle jag gärna dista och smutsa pianot lite. T.ex. kör ut spåret genom en kass datorhögtalare så det slår igenom och låter sprucket, micka upp och blanda in med det rena ljudet 😄

Låten var fet och går självklart in på mp3-spelaren med detsamma! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt. Stökigt var ordet men inte dåligt för det!

Pluffos piano får mig nästan att rysa, låter läskigt ju, skulle kunnat blivit en hiphop låt detta, men för gudsskull låt det inte bli det:P

fyra tummar upp 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra skit det här. Maffiga Bonhamtrummor. Fint piano.

Jag hade gillat om pianot smutsats ner lite, typ lite Portishead-skrapigt så där. Men jag antar att ni är ute efter kontrasten mellan elaka trummor och rent och fint piano.

Den här sparas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Starboy Weeeiiii! 😉

martinm Namnet uppstod såhär då va: En kompis till migköpte just en Bananaguard för ett tag sen. Å vi tyckte den var skitkoolt. så jag satt å lekte med den nån dag. å la märke till patentnummret. (#6612440) å sen dess har numret varit kvar i mitt hövve. Så kom en dag då vi satt å skämtade om Bananaguard och patentrummret å sånt. då bara fick vi iden! min nästa låt ska heta Bananaguard(6612440). och nästa låt var just denna! ... Ps. Pluffo glömde faktiskt patentnummret 🙂 :Ds

Jarnis Jag var rädd för att pilla för mkt på pianot. det är faktiskt lite nerskitat. kanske inte hörs så väl. jag är rädd för pluffo... 🙂

Kul att ni gillar 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna var ju hur sköna som helst! Väldigt Zeppelin, som någon annan påpekade.

Väldigt snygg pianoslinga... är det inspelat för hand eller har du programmerat det i sequencer Pluffo?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Trummorna var ju hur sköna som helst! Väldigt Zeppelin, som någon annan påpekade.

Väldigt snygg pianoslinga... är det inspelat för hand eller har du programmerat det i sequencer Pluffo?

Det är inspelat i två vändor ( eftersom det är ett fyrhändigt stycke ), men annars så är det äkta. Inget fusk och fubb här inte 😆😉

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt bra och väldigt väl avvägt om man har tanken att det skall medverka till en ännu större helhet. Stycket är intressant och njutbart men lämnar ändå plats för annat, vilket jag uppfattat som syftet. Känsligt gjorda växlingar mellan olika passager.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt bra och väldigt väl avvägt om man har tanken att det skall medverka till en ännu större helhet. Stycket är intressant och njutbart men lämnar ändå plats för annat, vilket jag uppfattat som syftet. Känsligt gjorda växlingar mellan olika passager.

Tackar jättemkt 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

När trummorna kom in så tänkte jag: "Fan va fett. Sjyssta trummor"

Sedan när pianot kom då tänkte jag: "Fan va fett. Sjysst piano"

Sen tänkte jag: Men trummorna är lite för stark volym på skulle vilja höra mer av pianot.

Men sen tänkte jag: Men trummorna är så pass bra så jag tänkte att det kanske räcker om ni mxar fram pianot lite mer och låt trummorna vara.

MEN sen tänkte jag...

ÄH VAFAN!

Tänkte jag..

Coolt!

🤪

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det här var riktigt bra...jättefint piano tillsammans med tyngden i trummorna ...

sköna ljud!...Jo den där åkningen mellan höger o vänster lur låter riktigt snyggt...snygga effekter!

Grym låt grabbar!... :rolleyes:😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...