Jump to content
Annons

Bumpin´


Recommended Posts

LÅTNAMN: Bumpin´

ARTIST/GRUPP:Chrickon

GENRE:Instrumentalt

LÅTLÄNGD:3.54

KOMPOSITÖR:Chrickon

PRODUCENT:Chrickon

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.5 megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK Bumpin´

En instrumental rackare!

Kom gärna med synpunkter bra/dåligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

HEJ!!

Nu ska du få kritik.. 😄 ... Alldeles för syntetiskt i början (mest i början...till 0.20)...hela meningen med ditt gura spel (och låt) är väl melodi/dynamik/feel? Borde ju gälla resten av instrumenten också....?(basen är okej, tycker jag)

Bra spelat! och bra låt! Vilken talang! 🙂

Bra Mix!!

...Moberg

Edit: formulering....

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker mixen är lite underlig. Speciellt reverben känns inte riktigt samstämmda. Blåset ligger underligt i ljudbilden. Trummorna låter sådär tycker jag. Speciellt enerverande är hihatten, som låter väldigt midiaktig.

Jag gillar melodierna däremot. De är läckra på nåt yellowjacketvis.

Jag är inte förtjust i själva arret bara och mixen bara. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ!!

Nu ska du få kritik.. 🙂 ... Alldeles för syntetiskt i början (mest i början...till 0.20)...hela meningen med ditt gura spel (och låt) är väl melodi/dynamik/feel? Borde ju gälla resten av instrumenten också....?(basen är okej, tycker jag)

Bra spelat! och bra låt!  Vilken talang! 😄

Bra Mix!!

...Moberg

Edit: formulering....

Tack Moberg !

Här var det både ris och ros, syntetiskt ja det år ju syntar och grejen med dynamik är ju för mej viktigt när det gäller guror men som motvikt har jag tänkt att lite syntar kan ligga och blippa lite monotomt och odynamiskt.

Kul att du ändå gillade låten !

Egghuvud

Jag tycker mixen är lite underlig. Speciellt reverben känns inte riktigt samstämmda. Blåset ligger underligt i ljudbilden. Trummorna låter sådär tycker jag. Speciellt enerverande är hihatten, som låter väldigt midiaktig.

Tja ! Smaken e som baken.

Tack för att ni lyssna och komenterade

Link to comment
Dela på andra sajter

Klara Weather report-vibbar! Vilket är bra. Låter ganska syntetiskt, vilket varken är bra eller dåligt. Brasset passar inte riktigt in i mixen, lite för vasst, kanske... eller så är det vänsterpanoreringen som gör det.

Komposition och arr är toppklass! Fixa brasset så skulle jag köpa din skiva!

Link to comment
Dela på andra sajter

bump

?????????????????????????

Jag skall förklara:

En nykomling som inte postat ett enda inlägg på nån annans låt la upp 8 låtar i rad med påföljd att alla rasade neråt på listan och en del snabbt utanför första sidan.

Jag återställde så att säga ordningen.... 😛 ...genom att bumpa alla som åkt ur. Nån måtta på okänsligheten får det vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
oakleaf (oregistrerad)

Jag e lite sen med detta inlägg...men jösses. Ok, ljuden är lite plastic fantastic (men det går att ordna) men rivet och talangen här är grym. GRYM! Riktigt jävla häftigt lir. Weather Report, Simon Phillips, Toto....allt på en och samma gång. Du är för jävla duktig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga toppljud men en riktig tallang. Du är riktigt duktig. Både på keyboard och gitarr märker jag. Men antar att ditt huvudinstrument är gitarr?

Sån här musik tycker jag inte behöver en helt topp produktion, eftersom det här hänger mer på sköna harmisar och melodislingor. Tycker du har lyckats riktigt bra.

Hur gammal är du btw?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt! Tycker inte att det är nåt fel på produktionen alls, låter väldigt snyggt tycker jag. Kan tänka mig den i nån film faktiskt. Coolt! 😳

EDIT: Kan man inte ladda ner den till datorn? Jag vill ha den här i min mp3!

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte berätta vad du använder för utrustningen? Jag diggar verkligen den här. Världens groove 🙂

Edit: Alltså gitarr, synthar, förstärkare osv..  😛

Tack johahl !

Kul att du gillade låten 🙂

Gitarren är en Migthy Mite Strata genom en PodXt in i en G-Major för delay och reverb sen rätt in i ljudkortet M-Audio 2496, Brass och synthar är samplingar spelade med en Yamaha A 5000 tror att en synth var Ravity, basen är Trillogy trummorna är Battery, tror det var allt.

Tack jw_61 kul att du tyckte om låten! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja va tusan.. Schysst text och sången var bra..😕

Näe.. Skämtar bara.. Gillar den här låten skitskarpt.. Gillar att det är syntetsikt.. Brasset gillar jag visst.. För de blir ett slags synt kontra real-life krig i låten.. Fanken.. Det här är superbra..

Bra mixat och framförallt.. Jädigt bra spelat. 🙂

edit: jag var bla. annat ljudtekniker åt Level42 under slutet av 80-talet.. Men jag får mer Wheater Report-vibbar av den här låten än Level42-vibbar.. Gött.. fett som tusan.. Är inne på andra varvet nu.. Bra nivåer på allt.. Schyssta harmmisar verkligen 😄

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...