Jump to content
Annons

Kraftwerk på hångelmusiklistan


AndyPandy

Recommended Posts

Efter en blöt kväll på krogen kommer du hem till den andra. Det är kanske dags för hångel ...

Vilken skiva hoppas du att din drömpartner lägger i skivspelaren?

Stockholm Hela landet

Vikingarna 0 % 1 %

Absolut Schlager 4 % 7 %

Filmmusiken från `Det stora blå` 30 % 29 %

Aerosmith 9 % 11 %

Barry White 31 % 28 %

Kraftwerk 3 % 2 %

Snoop Doggy Dog 2 % 2 %

Förvånande att Kraftwerk av alla grupper kommer med på denna lista från Spraydate.se, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drok (oregistrerad)

Inte så konstigt, Kraftwerk är de alternativas kreddiga attribut, nåt man läst om och plockar upp. Electroclash har blivit den nya indien och blablabla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förvånande att Kraftwerk av alla grupper kommer med på denna lista från Spraydate.se, eller hur?

Men vaddå, spraydate är en site där folk söker kärlek med hjälp av sina datorer....klart att en grupp som gjort låten Computer Love måste vara med på en sådan lista!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle absolut inte ha något emot att hångla till Kraftwerk. Speciellt inte med en söt synthtjej 😛

Mer förvånande är det att Vikingarna kom med. Kan man öht lyssna på dem utan att ens maginnehåll hamnar på mattan? (eller i knät på den man ska hångla med om man har otur... eller i .. ja, ni fattar..)

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Speciellt inte med en söt synthtjej 😆

Har synthar olika kön nu också?? 🙁

😆

Visst serru, min Sidstation är en hon medan min Novation BassStation defintivt är en han.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Inte så konstigt, Kraftwerk är de alternativas kreddiga attribut, nåt man läst om och plockar upp. Electroclash har blivit den nya indien och blablabla.

vänta här nu... Kraftwerk - electroclash? 😄

dessutom dog väl electroclash för typ 3 år sen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt att jag hellre hade hånglat till Kraftwerk än Barry White. Inte för att jag inte gillar den mannen men det blir liksom bara överdos då. För övrigt var Nirvana Unplugged hångelskivan i mitt förra förhållande.. det bara blev så och funkade fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad lyssnade de resterande 20 % av stockholmarna på då? Det blir väl bara 80 % om man räknar ihop det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad lyssnade de resterande 20 % av stockholmarna på då? Det blir väl bara 80 % om man räknar ihop det...

Aretha Franklin!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, ärligt nu.. Finns det något tråkigare än att bara sitta och hångla? Det är mysigt att vända sej mot varann ibland och hångla lite grann, om man glor på en rulle eller sitter och snackar, men att BARA hångla, en hel skiva t ex.. Nej.. Usch, sånt är till för asexuella varelser som inte vågar jumpa partnern 😎

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar på Merzbow eller Whitehouse.

Aretha Franklin är det korrekta svaret. Det råkade inte komma med när jag cuttade och klistrade in i mitt startinlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

drok (oregistrerad)
Inte så konstigt, Kraftwerk är de alternativas kreddiga attribut, nåt man läst om och plockar upp. Electroclash har blivit den nya indien och blablabla.

vänta här nu... Kraftwerk - electroclash? 😉

dessutom dog väl electroclash för typ 3 år sen?

Tiga, The Knife och numera Daft Punk (sorgligt nog...) spelar ju alla electroclash - dansmusik för folk som inte gillar dansmusik. Skitstort bland kidsen har jag hört! 😄

Kopplingen Kraftwerk - electroclash är väl inte så konstig?

Indiekidsen förr gillade Byrds för att Primal Scream gjorde det - nu hånglar dom till Kraftwerk, precis som de nya, ovan nämnda popidolerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxon har blivit lite av min favorithångelmusik konstigt nog. Det är väl nåt i Biff Byfords röst antar jag.

Kraftwerk är ju jävligt asexuellt egentligen, fast svänget är sexigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...