Jump to content
Annons

7-pin xlr


Dexter

Recommended Posts

Jag undrar om det är nån som vet om det finns en standardkonfiguration för den 7-poliga xlr-kbalen som följer med de flesta rörmickar. Alltså kabeln som går mellan själva micken och till nätdelen.

Jag har en Röde NTK och behöver ny kabel, men Rödes egna är lika dyra som en ny mick. Undrar därför om jag kan köpa typ Studio Projects kabel som är lite billigare.

Någon?

/Dex

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle inte våga chansa. De som kommer från samma tillverkare är nog alltid samma - men är det från olika ställen så vete 17... Man vet ju inte vilken kinesiska fabrik de olika märken kommer ifrån - utom när det gäller Studio Projects, som är ärliga och talar om att det är 797 Beijing som tillverkar. Alla andra säljbolag och importörer tiger som muren... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lite svårt att mäta om den inte är hel... 😎

Nåja - man kan ju också börja med att öppna kontakterna och se om det är en lödning som har lossnat - eller kolla så att det inte är ett av stiften som har bockats...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

Hej har en liknade fråga:

Har en sE Electronics s2200T som hunden tuggat sönder kabeln på.

En ny 7-pin XLR kostar 799kr är det någon som testat andra alternativ?

Mvh Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej har en liknade fråga:

Har en sE Electronics s2200T som hunden tuggat sönder kabeln på.

En ny 7-pin XLR kostar 799kr är det någon som testat andra alternativ?

Mvh Martin

Det är ju inte dåligt med 799 kr för en sådan. Tur att min funkar fortfarande, har varit lite orolig ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du, eller nån du känner, är händig med lödkolven så kan du skicka efter en här. http://shop.gotham.ch/en/shop?page=shop.product_details&flypage=ilvm_fly_admirable.tpl&product_id=212&category_id=49&vmcchk=1

Den här kabeln används av många.

Tack får se om jag hittar någon händig:)

Vart smidigt om thomanns t- bone kabel passat för 80 kr.

Med vänlig hälsning, Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte dåligt med 799 kr för en sådan. Tur att min funkar fortfarande, har varit lite orolig ibland.

Ja dom tar betalt kineserna gör dom nog för några kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...