Jump to content
Annons

mixingen hänger sig


Dj_Sound

Recommended Posts

Tjena..

Har tänkt mixa en låt i fl-studio. Jag har exporterat alla filer till wave eftersom låten var för svår att köra iannan. När jag nu har lagt in 10 wave filer i fl så hänger sig fl-sudio och låten blir omöjlig att jobba med. Vad ska jag göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte om det du gjorde va att exportera alla spår i låten till wav för att sedan lägga in dom i FL igen, men om så är fallet så är det en dålig idé.

Om du tex har ett trummspår med fyra olika trummljud som du sedan sekvenslagt i fem minuter och exporterat så är det betydligt snällare mot minnet om du låter bli.

Fyra små samplingar som triggas om och om igen i fem minuter eller en fem minuter lång sampling med samma ljud gör stor skillnad.

Prova istället stänga att av effekter medan du arbetar och sätt på alla igen när du måste lyssna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa tipset enligt mig är att inte göra sånt här ALLS i FL.

Ladda hem Acoustica Mp3 Audio Mixer, ett perfekt klipp-o-klistraprogram som jag tror du kan ha nytta av.

Fixa effekter och annat som kan vara bra att ha för att dölja en övergång i en mix,

i FL o sen börjar det roliga, sätta ihop det på sitt eget lilla vis i Acoustica.

Lycka till! 😉

Redigerat av Prospeed
Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa tipset enligt mig är att inte göra sånt här ALLS i FL.

Ladda hem Acoustica Mp3 Audio Mixer, ett perfekt klipp-o-klistraprogram som jag tror du kan ha nytta av.

Fixa effekter och annat som kan vara bra att ha för att dölja en övergång i en mix,

i FL o sen börjar det roliga, sätta ihop det på sitt eget lilla vis i Acoustica.

Lycka till! 😆

Finns där fina compressorer då? Delay ? Reverb? EQ´s ?

Link to comment
Dela på andra sajter

go analogue boy!!! 🙂  😎  😎

Ska köpa en virus A eller B till hösten :rolleyes:

Virusen är heldigital, men det visste du väl? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena..

Har tänkt mixa en låt i fl-studio. Jag har exporterat alla filer till wave eftersom låten var för svår att köra iannan. När jag nu har lagt in 10 wave filer i fl så hänger sig fl-sudio och låten blir omöjlig att jobba med. Vad ska jag göra?

Jag provade att ta in tidningen Studio's "Mixologi Electronica"-projekt i FL Studio v6.0.8. Det är 15 spår och det funkar utan problem. CPU mätaren visar 1%...

(Jag kör på en Dell Dimension 5000 med en 3.2 GHz Pentium och 1 GByte RAM.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa tipset enligt mig är att inte göra sånt här ALLS i FL.

Ladda hem Acoustica Mp3 Audio Mixer, ett perfekt klipp-o-klistraprogram som jag tror du kan ha nytta av.

Fixa effekter och annat som kan vara bra att ha för att dölja en övergång i en mix,

i FL o sen börjar det roliga,  sätta ihop det på sitt eget lilla vis i Acoustica.

Lycka till!  😎

Finns där fina compressorer då? Delay ? Reverb? EQ´s ?

Nej, inte en enda. Vill han ha det så får han väl ta Acid-programmen.. ville bara ge ett tips på det lättaste i kategorin

Link to comment
Dela på andra sajter

go analogue boy!!! 😎  😎  😎

Ska köpa en virus A eller B till hösten 😄

Virusen är heldigital, men det visste du väl? 😎

Nu är du nästan lite elak, Linus 😎😄

😎😎😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
go analogue boy!!! 😎  😎  😎

Ska köpa en virus A eller B till hösten 😆

Virusen är heldigital, men det visste du väl? 😛

Nu är du nästan lite elak, Linus 😉😉

😮😎😄

Det vet väll alla? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...