Jump to content
Annons

digitalmixer


EQ_krav

Recommended Posts

wola!

om man har en digitalmixer, kan man få den att funka precis eom en daw controler då, dvs att man styr vst pluggar och sådär i själva sequencerprogrammet?

eller då måste man ha en controler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

svar: man kan, om man köper en så som har inbyggd kontrollerfunktion. bara för att signalprocessen i mixern internt är digital, gör den inte automatiskt till en midi/vst-kontroller..

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

okej..jag kör på cubase sx2...

mitt mål är att kunna styra vst plugins exempel kompressor, reverb, eq och sådär.

jag har redan ett analogt mixerbord...då bör det väl räcka med nån slags vst/midi controler?

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Jep, en kontroller. RÄkna med ett jävla pillande när du ställer in den sen. För ett instrument är det ok, men att börja lägga den till nån specific kanals eq och nån anna kanals volym etc. etc. blir ett jävla pysslande.

Link to comment
Dela på andra sajter

ahh pyssel har man nog mmed, jag har låst lite andra trådar också om controlers, det verkar mest va skit, dom du säger, att ställa in dem tar en jäkla tid...så egentligen borde det va likabra att köra med tangnentbordet eller musen:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...