Jump to content
Annons

studiofestival tema:cover/remix startar snart i


sixties

Recommended Posts

Efter en omröstning sÄ valdes föjande förslag pÄ kommande studiofestival:

Förslag:

NÄgon tillhandahÄller en lÄt och separata spÄr av tex. sÄng, bas, trummor och nÄtt mer. Sedan fÄr alla remixa eller göra lÄten i en egen cover version. DÄ kan alla vara med Àven remixkillarna och den som vill spela och sjunga sjÀlv gör det.

Det blir tidigare festivalvinnare (3-4st)som man fÄr vÀlja pÄ vilken man vill göra.

De lÀggs upp som wavfiler (om ingen har bÀttre idéer) sedan kan man antingen anvÀnda dessa spÄr (sÄ mÄnga eller fÄ man vill) eller göra en helt anorlunda cover om man kÀnner för det.

sÄ om det Àr nÄgot som behöver tillÀggas, förtydligas mm. sÄ gör det hÀr innan festivalen startar.

blir snart,kanske idag, olsberg har fÄtt allt material och ska bara lÀgga upp det pÄ servern!

det Àr TUFFTUFFTUFF som vann punkfestivalen som hÄller i det hela.

gör jag sjÀv för han Àr pÄ englands turné!

det Àr vÀl server utrymme för 1-2 veckor till wav filerna som eftersöks för tillfÀllet.

klart!

tror han har klart vilka bidrag som ska anvÀndas.

oxÄ klart!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Klockren festival. Kan bli hur spÀnnande som helst!

förslag pÄ regel:

mp3-lÄten fÄr max vara 5MB stor

SĂ„ du menar att om man vill göra en lĂ€ngre lĂ„t sĂ„ fĂ„r man tulla pĂ„ kvaliten och sĂ€nka bit-raten? 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

man kan ju ha en max lÀngd och att alla anvÀnder 192 i bit-rate, för att orka lyssna och ha liknande förutsÀttningar för ljudkvaliten.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Klockren festival. Kan bli hur spÀnnande som helst!

förslag pÄ regel:

mp3-lÄten fÄr max vara 5MB stor

SĂ„ du menar att om man vill göra en lĂ€ngre lĂ„t sĂ„ fĂ„r man tulla pĂ„ kvaliten och sĂ€nka bit-raten? 🙂

Jag satsar pÄ 32kbps mono dÄ!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

bara serverutrymme som saknas..nÄn som kan lÄna ut??

har inte osberg svarat? studio borde ju kunna bidra med utrymme under 1-2 veckor.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Klockren festival. Kan bli hur spÀnnande som helst!

förslag pÄ regel:

mp3-lÄten fÄr max vara 5MB stor

SĂ„ du menar att om man vill göra en lĂ€ngre lĂ„t sĂ„ fĂ„r man tulla pĂ„ kvaliten och sĂ€nka bit-raten? 🙂

precis, det var faktiskt tanken. DÄ kan man göra ett lÄngt epos pÄ 25 minuter eller en svÀngig funkmix pÄ 3min. Upp till var och en.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

LÀgg gÀrna upp texterna till bidragen i trÄden för dem som vill sjunga sjÀlva.

(i festivaltrÄden nÀr den drar i gÄng alltsÄ inte hÀr menar jag)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag tycker det kan vara ok, med flera bidrag om man gör olika lÄtar.

Om man har svĂ„rt att vĂ€lja och tid att göra dom pĂ„. 😉

kan man fÄ veta vilka lÄtar det blir!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

vi för vÀl nÄn mÄnad pÄ oss att göra lÄtarna? sÄ man slipper stressa.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är det inte bĂ€ttre att vĂ€lja en lĂ„t? Risken Ă€r att det blir svĂ„rt att bedömma om vi fĂ„r trettio bidrag med fem olika lĂ„tar. DĂ„ fattar jag inte riktigt poĂ€ngen med tĂ€vlingen. Och med risk för att vara lite tjatig sĂ„ tycker jag fortfarande att vi skall vĂ€lja nĂ„got som Ă€r hyfsat lĂ€tt. Det Ă€r inte alla som hĂ€nger med i djonas fissmaj7+18 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är det inte bĂ€ttre att vĂ€lja en lĂ„t? Risken Ă€r att det blir svĂ„rt att bedömma om vi fĂ„r trettio bidrag med fem olika lĂ„tar. DĂ„ fattar jag inte riktigt poĂ€ngen med tĂ€vlingen. Och med risk för att vara lite tjatig sĂ„ tycker jag fortfarande att vi skall vĂ€lja nĂ„got som Ă€r hyfsat lĂ€tt. Det Ă€r inte alla som hĂ€nger med i djonas fissmaj7+18 🙂

Jag har meddelat TUFFTUFFTUFF (kan vi inte kalla honom "Loket" för enkelhets skull?) att jag kan stĂ€lla ett av mina vinnarbidrag till förfogande (föreslog bidraget till gratisfestivalen, ganska enkla harmonier, lĂ€tt att reharmonisera om man vill), men jag hĂ„ller med om att det borde vara samma lĂ„t för alla, dvs inga valmöjligheter. En bra lĂ„t skall ju tĂ„la det mesta. 🙂

Jag tycker ocksÄ att Vault av Snow Brigade skulle vara ett bra alternativ om inte min lÄt faller Festivalgeneralen pÄ lÀppen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har meddelat TUFFTUFFTUFF (kan vi inte kalla honom "Loket" för enkelhets skull?) att jag kan stĂ€lla ett av mina vinnarbidrag till förfogande (föreslog bidraget till gratisfestivalen, ganska enkla harmonier, lĂ€tt att reharmonisera om man vill), men jag hĂ„ller med om att det borde vara samma lĂ„t för alla, dvs inga valmöjligheter. En bra lĂ„t skall ju tĂ„la det mesta. 🙂

Jag tycker ocksÄ att Vault av Snow Brigade skulle vara ett bra alternativ om inte min lÄt faller Festivalgeneralen pÄ lÀppen.

Om man vÀljer bland vinnarna sÄ tycker jag ocksÄ att Signerts gratisfestivalslÄt Àr en bra kandidat. ... Och om man fÄr vÀlja bland icke-vinnarna vore Vault (akustiska festivalen) definitivt en skön remixlÄt!

Edit: Och Àven jag gillar tanken med ett bidrag att remixa.

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

FÄr jag föreslÄ att lÄten som vÀljs Àr i en ganska "mainstream" genre, dvs förslagsvis rock-pop-nÄnting? Det kÀnns som att den typen av lÄt Àr lÀttast för de flesta att göra nÄt vettigt av.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

FÄr jag föreslÄ att lÄten som vÀljs Àr i en ganska "mainstream" genre, dvs förslagsvis rock-pop-nÄnting? Det kÀnns som att den typen av lÄt Àr lÀttast för de flesta att göra nÄt vettigt av.

HÄller helt och hÄllet med. SvÄrt att göra elektroremix av akustisk mtrl.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

LOKET?!?!?Det var det vÀrsta jag har hört,haha..nÀerrÄ,men det Àr redan bestÀmt vilka lÄtar det blir(förutom att Herr Signert har 3 lÄtar att vÀlja mellan pga att har tre(3) festivalvinster i sin ficka och vilken av dessa han till slut vÀljer Àr upp till honom)..det blir 4 lÄtar av lite blandad kompott..Det enda vi behöver för att komma igÄng nu Àr serverplats, got some???...The Train

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SignertÂŽs gratisfestival lĂ„t Ă€r ju bra och den kan man nog göra mycket med men jag var sugen pĂ„ "margerets cheap guitar" som ocksĂ„ Ă€r bra. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

trummorna kanske man kan fÄ som ett midi spÄr och ev. andra instrument sÄ tar det mindre plats/fortare att ladda hem. och man fÄr hitta egna ljud.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det enda vi behöver för att komma igÄng nu Àr serverplats, got some???...The Train

Pga att mitt förra inlĂ€gg raderades i samband med databasstrulet sĂ„ fĂ„r jag skriva igen 🙂

Hur mycket serverplats skulle det röra sig om? Jag kan eventuellt bidra med det.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ca 400mb kanske, det Àr ju 4 lÄtar med separata sÄng, giatrr spÄrmm.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

hur gÄr det med server utrymmet? nÄgra framsteg TT TUFF?

har Olsberg svarat Ànnu?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

har kollat med TUFFTUFFTUFF och Olsberg och Studio hĂ„ller med severplats till Cover/remix festivalen. đŸ˜±

Det blir alltsÄ 4 lÄtar man har att vÀlja pÄ och det Àr vinnare i tidigare festivaler som bidrar med sina lÄtar och filer.

TUFFTUFFTUFF drar igÄng den riktiga festival trÄden nÀr allt material Àr hos Olsberg sÄ det borde ske inom de nÀrmasta dagerna.

Han Ă„ker dock pĂ„ EngladsturnĂ© pĂ„ onsdag sĂ„ hĂ€nder det inget före de sĂ„ drar jag igĂ„ng festivalen Ă„t honom sĂ„ snart det gĂ„r. 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Onsdag!

Det stĂ€mmer men Olsberg har bara fĂ„tt in 2 av bidragen men sĂ„ snart de 2 övriga kommer in med sitt material sĂ„ drar jag i gĂ„ng det hela. ska pm:a de som inte har fĂ„tt tummen ur röven Ă€nnu sĂ„ vi kan köra igĂ„ng. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...