Jump to content
Annons

Hårdrock stoppar kontaktfamilj


Järven

Recommended Posts

"Hårdrock stoppar kontaktfamilj

En trebarnsfamilj i Skellefteå har fått nej på sin ansökan om att bli kontaktfamilj för att pappan spelar i ett hårdrockband.

-Enligt utredarna visar det på dåliga värderingar.

Familjehemsgruppen i Skellefteå anser att hårdrocktexterna innehåller för mycket våld och död, och vill inte riskera att bli anklagade för att ha valt en olämplig familj.

-Texterna är så pass ledsamma att de inte kan ses som en bra förebild för någon, säger Carl-Gustaf Forslund, chef för familjerättsgruppen.

VK 2006-04-15"

EDIT: Glömde länken!

EDIT2: Bättre länk.

What the fuck! ☺️

Redigerat av Järven
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

typiskt sjukt jävla Sverige-beteende,finns tyvärr en säck full med liknande historier och mkt värre och omvända fall av rättsröta som jag personligen känner till, bl.a. hanteringen av asylsökande och småkommuners behandling (eller frånvaron av den) av problem överhuvudtaget,sen har vi ju exempel där man tar barn ifrån fullt friska människor och placerar ut dessa i s.k. familjehem där det bara handlar om pengar-bara för att dessa föräldrar inte har någon rättsmedvetenhet eller på något sätt hamnat i en svacka etc,vi kommer att presentera ett sådant rättsfall inom kort (ett smutsigt ärende som kommer utmynna i en STOOOR skandal)...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju gissa att allt handlar om hans "Do not listen to christian people" på deras hemsida, och satanistiska (eller ja, fjortis-satanistiska, som ju egentligen är något helt annat) texter.

Väldigt kul att läsa texterna däremot, de var riktigt dåliga ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill inte gå ut offentligt ännu pga rådande omständigheter men lovar att posta länkar till dem som har intresse,jag har på senare år blivit mer och mer less på den gråa byråkratiska maskinen,som utgörs av människor nära dig och mig-engagerat mig och fått bra mediakontakter och inblick i ett flertal rättshaverier som skulle blivit glömda och gömda om det inte vore för min och andras rättspatos!

lys med lampan på det som verkar fel-våga säg ifrån till vem som helst som utgör missbruk av maktspråk/medel och framförallt-

stå upp för de svaga/utsatta i samhället-det försiggår alldeles för mycket skit i vårt moderna fina land som hör hemma i medeltiden...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill inte gå ut offentligt ännu pga rådande omständigheter men lovar att posta länkar till dem som har intresse,jag har på senare år blivit mer och mer less på den gråa byråkratiska maskinen,som utgörs av människor nära dig och mig-engagerat mig och fått bra mediakontakter och inblick i ett flertal rättshaverier som skulle blivit glömda och gömda om det inte vore för min och andras rättspatos!

lys med lampan på det som verkar fel-våga säg ifrån till vem som helst som utgör missbruk av maktspråk/medel och framförallt-

stå upp för de svaga/utsatta i samhället-det försiggår alldeles för mycket skit i vårt moderna fina land som hör hemma i medeltiden...

Alltid bra med folk som kämpar när byråkratin står i vägen. Fast snart säger du väl att du jobbar på info14 eller nåt. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Satanized

"Searching the meaning of life

Pages of sanity unfolds

This is a nice hell, paradise

Open up for Satan, and bleed

Fallen angels, come for me

My body is dying, I'm no longer me

"Satanized"

Come forth and open the gate

As we are burning the symbol of Christ

And forever we be satanized

Demons now come for me

My body is dying, I'm no longer me

Behold my power, and die!

Legions of hate will conquer

All will follow my spell

I lead people from Christ

Satanized I was born

Satanized I will be"

Jag tror inte dom skulle vara en dålig kontaktfamilj och jag skulle inte sortera bort någon för nån låttext, men folk som tvångsklär sig i svart med nitar och läder med I-listen-to-hård-musik frisyr och som dillar om att bränna syboler för kristus, legioner av hat och att blöda för satan står inte högt i kurs för min del när det gäller hälsosamma intressen. Sånna texter skrev jag när jag gick i högstadiet och försökte lappa ihop ett viking däth mätallband, fast inte ens då orkade jag med att kuta omkring som en posterchild för stereotyprockare.

jaja, image e väl allt då.

Edit:Va de inte nån från dissection med i soulreaper?

Redigerat av Coffeemidget
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid bra med folk som kämpar när byråkratin står i vägen. Fast snart säger du väl att du jobbar på info14 eller nåt.😄

???que???

vad är det för något och varför tror du det i så fall???

(och vad gäller sådana texter som citeras ovan så måste man givetvis begrunda huruvida personerna som skriver dom mår egentligen-kanske inte det första man associerar med sundhet och harmoni direkt,har själv sett de unga som dras in i dessa mörka sfärer och hur dåligt de mår,är väl ganska uppenbart,med det inte sagt att man måste sjunga om blommorna på ängen osv men...)

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid bra med folk som kämpar när byråkratin står i vägen. Fast snart säger du väl att du jobbar på info14 eller nåt.😄

???que???

vad är det för något och varför tror du det i så fall???

Nej det var bara ett skämt! 😄 Info14 är en nazistsida som "säger det andra inte vågar", alltså bara har nyheter om hur dåligt det är med mångkultur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...