Jump to content
Annons

Program för trummor


rdny

Recommended Posts

Hej.

För ett tag sedan så kom jag över ett program, tror det var visa forumet, där man kunde programera trummor. Programmet fungerade likadant som i Fruityloops, att man klickar vart man vill ha slagen. Jag har alltså ingen möjlighet i dagsläget till att spela in trummor via midi och allt vad det innebär.

Jag har nu tappat bort detta lilla fina program och jag kommer inte ihåg vad det hette. Så om någon vänlig själ vet vad jag talar om för program så är jag evigt tacksam. Eller liknande.

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjaba! Jag skulle å det varmaste vilja rekommendera "Hydrogen" som egentligen är skriven för Linux men det finns en Windows-portning. Hydrogens hemsida. Hydrogen är gratis, det följer med bra trumljud (finns fler att ladda ner från deras hemsida) och den är SKITENKEL att använda. I'm in love!

Link to comment
Dela på andra sajter

hur gör man för att importera filer då till programet? det är ingen idé å ha ett program man inte kan lägga till musik till eller hur?

Funktionen att importera MIDI finns ännu inte i Hydrogen men det finns med i "todo"-listan så det kommer troligen i framtiden. Det är ett litet minus men gör absolut inte programmet oanvändbart! När jag ska göra trummor från "scratch" har jag god nytta av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Morning!

JAg ansluter till denna tråd, eftersom den påminner om mitt "önskemål":

JAg är sop-ny på sånt här så banka på mig om jag är korkad :rolleyes:

Hydrogen ser ut som ett "peta-ut-varje-slag-på-rätt-plats-program"?

Jag har inte den talangen att jag orkar hålla på med det :rolleyes:

Men någon pratade om ett program som har färdiga trumkomp. MAn kunde välja musikstil,beat och peta in lite fills etc.

Nån som vet om ett sånt program.

Helst freeware, eftersom jag bara vill prova, men kommersiella får väl gå annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hydrogen ser ut som ett "peta-ut-varje-slag-på-rätt-plats-program"?

Jo, det är det väl. Jag använder det så. Men det är ju ganska fiffigt med traditionellt "pattern"-system så man lätt ser vilken "pattern" som ligger var osv. Lätt att strukturera upp låtar på det viset. Det GÅR ju dessutom att använda MIDI-keyboard och spela trummorna. För mig som är van vid en gammal trummaskin från 80-talet är Hydrogen kanon!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Rokkztar (oregistrerad)

Jag gillar Addictive Drums väldigt mycket. Låter extremt bra, man kan ju till och med välja om trummisen ska träffa från sidan eller med tippen av pinnen. ☺️ *tummen upp*

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...