Jump to content
Annons

Urklipp ur den svenska manualen


P3t3r

Recommended Posts

Viktiga säkerhets anvisningar

Läs följande anvisningar noggrann. Denna handbok ska bevaras för framtidigare användningar.

1. Att rena LCD monitor bildskärm;

-- Släck LCD monitor och dra ut AC korden.

-- Spraya ett lösningsmedel på en trasa.

-- Rena försiktig bildskärmen med en fuktig trasa.

2. Placera monitoren inte vid ett fönster. Utsätta monitoren till regn, fuktighet eller sol kan skada den

allvarlig.

3. LCD bildskärm ska inte användas med tryck. Excess tryck kan skada displayen permanent.

4. Ej flytta skyddan eller försök att serva enheten själv. Service ska göras av en befogad tekniker.

5. Lagra LCD monitoren i ett rom med en temperatur av -20° ~ 60°C (eller -4° ~ 140°F). Lagra LCD

monitoren utanför denna räckvidd kan permanent skada denne.

6. Om en av det följande hender, släck monitoren på en gång och kalla en befogad tekniker.

* Monitoren på PC signal kabel är sliten eller skadad.

* Vätska spillades i LCD monitoren eller monitoren komm i regn.

* LCD monitoren eller skyddan är skadad.

7. Det behövs en attesterad ledning för att koppla inrättningen med en ström utlopp. För an nominal

strömstyrka fram till 6A och en inrättnings vikt över 3 kg, en ledning inte lättare än H05VV-F, 3G,

0.75 mm2 måste användas

o.s.v i samma stil 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför ska man lagra monitorn i Rom? Låter som att det kan ta ett tag att åka fram och tillbaka dit om man är svensk. Eller syftar de på kubas nationaldryck? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har jobbat mycket med manualöversättning.

Ofta är det faktist datorprogram som gör jobbet.

Ofta fick jag en manual på detta sätt som jag fick korrigera till ordentlig svenska. Har man tur får man en lite bättre på engelska med som man kan utgå från 😱

Redigerat av Mossman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har jobbat mycket med manualöversättning.

Ofta är det faktist datorprogram som gör jobbet.

Ofta fick jag en manual på detta sätt som jag fick korrigera till ordentlig svenska. Har man tur får man en lite bättre på engelska med som man kan utgå från 😱

Det är en kul bransch.

Jag sitter och skriver manualer på engelska. Sen skickar jag dem till Schweiz för översättning till svenska...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har jobbat mycket med manualöversättning.

Ofta är det faktist datorprogram som gör jobbet.

Ofta fick jag en manual på detta sätt som jag fick korrigera till ordentlig svenska. Har man tur får man en lite bättre på engelska med som man kan utgå från 😱

Du menar Babelfish?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har jobbat mycket med manualöversättning.

Ofta är det faktist datorprogram som gör jobbet.

Ofta fick jag en manual på detta sätt som jag fick korrigera till ordentlig svenska. Har man tur får man en lite bättre på engelska med som man kan utgå från  😱

Det är en kul bransch.

Jag sitter och skriver manualer på engelska. Sen skickar jag dem till Schweiz för översättning till svenska...

HEHE

Precis. Underbart arbetsflöde

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har jobbat mycket med manualöversättning.

Ofta är det faktist datorprogram som gör jobbet.

Ofta fick jag en manual på detta sätt som jag fick korrigera till ordentlig svenska. Har man tur får man en lite bättre på engelska med som man kan utgå från  😱

Det är en kul bransch.

Jag sitter och skriver manualer på engelska. Sen skickar jag dem till Schweiz för översättning till svenska...

Haha, sinnessjukt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Acer har väl förresten bra monitorer? Funderar själv på att köpa en 19".

(Oj nu gled jag ifrån ämnet...fö´låt.  ) 😄

Den verkar vara helt ok. Det är en Acer AL1916S 19tum 1280x1024 12ms, kostade 2745:-. Måste lägga till några sköna citat 😛 :

  • Fastän LCD monitoren behöver jätte lite ström, är det nödvendig att vara säker på att monitoren blir inte för varmt.
  • Skruva av skruvur av swängtapp grundval stöd kolonn och ta den ifrån huvud kroppen.
  • Baksidan av denna LCD display har fyra integrerade 4 mm, 0.7 stämning skruvgänga mutter och fyra 5 mm tillträde hål

Link to comment
Dela på andra sajter

Acer har väl förresten bra monitorer? Funderar själv på att köpa en 19".

(Oj nu gled jag ifrån ämnet...fö´låt.  ) 😄

Den verkar vara helt ok. Det är en Acer AL1916S 19tum 1280x1024 12ms, kostade 2745:-. Måste lägga till några sköna citat 😉 :

  • Fastän LCD monitoren behöver jätte lite ström, är det nödvendig att vara säker på att monitoren blir inte för varmt.
  • Skruva av skruvur av swängtapp grundval stöd kolonn och ta den ifrån huvud kroppen.
  • Baksidan av denna LCD display har fyra integrerade 4 mm, 0.7 stämning skruvgänga mutter och fyra 5 mm tillträde hål

Sanslöst kul 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läste detta kom jag att tänka på ett recept jag läste en gång på ett nudelpaket. En av ingredienserna var "snidad lök". Googlade lite, och vips:

"Ny Bruksanvisning

(för 2 personer)

Låta emellertid nudlar koka under 10-12 minuter i kokande vatten, skölja de bra med kall vatten och låta de drypa av. Ge en snidad lök med någon olja eller margarin i en kastrull och bifoga kött (skinka, fläsk, kyckling eller malet kött). Steka alla ingredienser med de svällade kryddor och grönsåker och bifoga nudlar, vilket utdunsade emellertid och låta steka igen hela rätt under kort tid och omröra ständigt.

Servera efter Vår smak met ägg eller omelett snidad till strimmor. Krydda eftersom med Sambal och/eller soya sås.

Ingredienser: Nudlar ur vetemjöl, torkade lökar, purjolök, vitkål, lökpulver, kryddor, monosodium, glutamat, salt, selleri, malad spanska peppar, soja-sås. "

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...