Jump to content
Annons

Topp 10 i Studio Remix Competition '05


Björn Olsberg

Recommended Posts

Nu kan vi lÀgga ut topp 10 frÄn Studios stora remixtÀvling med strömmande provlyssning (mp3). Roligt att se att sÄ mÄnga som hÀlften av bidragen i tÀten kommer frÄn forummedlemmar!

Vi bryter konventioner och börjar med vinnaren:

Samtliga bidrag i en ström

Grattis till alla Àven om det bara Àr de tre första som fÄr pris! Priserna har dessvÀrre inte skickats Ànnu men de Àr pÄ vÀg. Och av uppgifterna vi fick nyss sÄ Àr en video pÄ vÀg att spelas in. Distribution av vinnarbidragen Àr inte helt klar, men vi Äterkommer om det!

Juryn bestod av Tomas Grahl (Lovebat Recordings), Steve James (Awesome Music), Leif Krantz (Great Expectations), Björn Olsberg (Studio) och Andreas Hedberg (Studio).

Om nÄgot bidrag kommer frÄn en forummedlem som inte syns som lÀnk, skicka mig ett PM sÄ ÄtgÀrdar jag direkt

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
HĂ€ftiga lĂ„tar som fan! 😆

Grattis till vinnaren! 😆

edit: Sonnert-lĂ€nken funkar inte för mig 😄

Kopiera lÀnkadressen och ta bort .m3u) sÄ funkar det.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

HÀftigt! Alla Àr ju bra pÄ sitt sÀtt.. Vem vinnare Àr Àr ju bara smaksak frÄn domaren ju.. Men Peter Christiansen version tycker jag var mest inovativ i alla fall :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Den Àr innovativ och snyggt gjord. Det finns flera bidrag som Àr mycket snyggt innovativa. Vinnarbidragen Àr de lÄtar som vi bedömde var mest klara frÄn start till slut och som hade bÀst chans att bli en singel. TyvÀrr framkommer det inte riktigt eftersom utdragen hÀr Àr just utdrag.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har just lyssnat igenom snuttarna frÄn bidragen...

Jag Àr ledsen.

jag tycker att bidragen suger!

Moods bidrag va bra, resten va rÀtt trista faktistk.

Jaja det va ialla fall min Äsikt, och ni fÄr inte tro att jag sitter hÀr och Àr bitter. (men jag Àr full)

Vi Àr nÄgra stycken hÀr och vi tyckte att lÄtarna inte höll mÄttet.

Kom ihÄg: originalet Àr alltid bÀst! w27.gif

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

edit: Nu Ă€r jag nykter. 🙁 Tycker dock fortfarande att det inte va nĂ„gra höjdar-lĂ„tar.

Ni andra fÄr inte ta Ät er, jag antar att jag helt enkelt hade ganska höga förvÀntningar pÄ lÄtarna efter all vÀntan

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Moods bidrag va bra, resten va rÀtt trista faktistk.

Kram Sonnert, du Ă€r bara för gullig. 😄

Det var inget fel pÄ ditt bidrag heller. Jag gillade nog mest Penta P:s preview bÀst pga av de tekniska detaljerna.. fachinerande.

Redigerat av moOd
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Moods bidrag va bra, resten va rÀtt trista faktistk.

Kram Sonnert, du Àr bara för gullig. :rolleyes:

Det var inget fel pÄ ditt bidrag heller. Jag gillade nog mest Penta P:s preview bÀst pga av de tekniska detaljerna.. fachinerande.

jag ska ge alla bidragen en lyssning till sÄ snart jag har mÄlat klart i vardagsrummet och kan koppla upp mig pÄ internet igen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Mina högst personliga reflektioner om lÄtarna nedan.

Penta Ps var ett skoj bidrag! Sticker ut.

Orhan Karagoez svÀnger bra, Àven om jag upplever att klippet kanske inte gör hela mixen rÀttvisa. LÄter som det ligger lite tanke bakom och skön mix.

Sonnerts bidrag Àr nog det som lyckas bÀst med personlig prÀgel, mix och svÀng.

Peter Christiansen, snygg tanke, men jag tycker det blir lite vÀl styltigt. DÀremot stort plus dÄ det faktiskt var nÄgon som inte tÀnkte trance och dansgolv pÄ det sÀttet.

Resten av bidragen Àr faktiskt inte sÄ spÀnnande. Vanguard trance.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

nu har jag lyssnat igen...

Ok. det va bÀttre Àn vad jag minns :rolleyes:

det ska bli spÀnnande att höra vinnarbidragen i sin helhet, det verkar hÀnda nÄgot spÀnnande i lÄten precis nÀr den bryts i snutten... Àr det trioler kanske?

pentas version kan jag bara stor-le Ät. (jag Àr gammal gabber- och happy hardcorekille)

i moods bidrag lÄter sÄngen bra, det lÄter altsÄ inte som att sÄngen inte bara Àr inklistrad.

ganska skönt house-gung i Orhan Karagoez version

Peter Christiansen... kul lek med timestretch.

dom andra rinner obemÀrkta förbi

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej juryn? Har ni bott i en liten liten lÄda i Uzbekistan de senaste 10 Ären?

Idag kör inte ens Olinda med Chereffekten, liksom.

Fast i och för sig kanske vinnarremixen funkar som ett fint komplement till en originalproduktion som redan frÄn start tycks vara direkt riktat mot bottenligans bensinmackscompilations.

FörvÄnadsvÀrt lÄg kvalitet pÄ de 10, med tanke pÄ vilka stundtals fina lÄtar som postas pÄ demosidorna hÀr.

Extrem baklÀxa from the demo lyssnar jury.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Extrem baklÀxa from the demo lyssnar jury.

Hur kan du sÀga det utan att veta nÄgot om samtliga bidrag eller vet hur grundmaterialet lÀt? UnderkÀnd kommentar. Hur sedan originallÄten Àr riktad Àr utanför vÄra domÀner.

Detta var en tÀvling dÀr alla som ville delta fick delta. Och alla hade valmöjlighet att inte vara med. TÀvlingen Àr tÀnkt att vara en kul konstruktiv tÀvling och i det avseendet tycker vi att det blev mycket lyckat!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Mina Ă„sikter, för vad de Ă€r vĂ€rda... đŸ˜±

01 - Infinitebeat : Standard men bra. Typisk "remix-singel"

02 - Mr Math : TrÄkig omharmonisering. Vaniljbeat.

03 - Penta P : Jobbig att lyssna pÄ. Hemsk sÄngprocessing. Trevlig slinga pÄ slutet dock.

04 - Jacob Söderberg : Standard 1A

05 - Orhan Karagöz : Kul basslinga men passar inte harmoniskt överallt.

06 - moOd : ArrangemangsmÀssigt intressant. VÀldigt lÄga frekvenser pÄ basen ibland. Trist med omklippningen till raka fjÀrdedelar.

07 - JP & Flinkstone : Standard. Fin instrumentalpryl.

08 - Sonnert : Intressant arr. Gillar de avklippta stabsen (i sann tracker-style) samt triolerna.

09 - Peter Christiansen : Asch vad illa! Virtual Guitarist - blÀh!

10 - Björn Theander : Standard

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Orhans gungade bÀst. Björns var rÀtt ok. De andra var ganska mediokra. Skulle varit kul att vara med om inte datorn crashat. FÄr ta nÀsta tÄg.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Olsberg: FÄr vi som var med men som inte kom pÄ top 10 lÀgga upp vÄra remixer hÀr. Jag tÀnkte pÄ vad som Àr lagligt eller inte? Eftersom samplingarna finns med i dessa tio lÄtar sÄ borde det ju inte vara nÄgot problem, eller?

Ville bara ha ett OK innan jag lÀgger upp mitt bidrag...

För övrigt vore det intressant om ni la en enkel kommentar för alla bidrag som var med, det var bara ett 50-tal om jag inte Àr helt ute och cyklar.

Sen undrar jag ocksÄ, nÀr kommer nÀsta remix-tÀvling. Det var extremt kul och motiverande trots att man inte kom pÄ top-10..

Mvh / J

Redigerat av Jojje84
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...