Jump to content
Annons

Punk Festival?


Mutz

Recommended Posts

Annons

Signert verkar köra den akustiska festivalen och jag tror inte en punkfestival lockar samma presoner så det borde inte konkurera.

hade tänkt göra en akustisk punk låt och dista en ak. gitarr och köra burkar som trummor men det verkar som man inte kommer att få använda effekter så då svalnade mitt intresse för den festivalen.

visst kan även arrangören vara med, ju fler bidrag desto bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reglerna kan se ut såhär kanske!

* Minst 220bpm

* Måste minst svept 8 punköl (folköl) innan inspelning

* Stämma får man bara göra om man frågat tävlingsledningen om lov

* 2-Takt ett måste!

* Är det odistad någonstans leder det till diskning

Nej men seriöst! Har vi några regler? Känns som man får göra precis som man vill bara det är punk och vad punk är får man bedömma själv, eller vad tycker ni?

Bara man inte kommer men en feting inspelning från en feting studio som man har gjort med sitt band!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste minst svept 8 punköl (folköl) innan inspelning

jag har lirat i dissober så jag dricker inte folköl (Straightöl) 🙂

eller som nationalteatern sjöng om folköl: en dröm om en bättre värld (=fylla) som du sedan pissar ut.

Nej men seriöst! Har vi några regler? Känns som man får göra precis som man vill bara det är punk och vad punk är får man bedömma själv, eller vad tycker ni?

håller med, No Rules! det är punk!

bara man gjort det själv och inte i en "riktig" studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är en utmärkt idé, men om vi börjar köra flera festivaler samtidigt så blir det nog ännu svårare att få upp intresset. Tror jag. 🙂

Är inte det bästa att rekommendera vinnaren i nästa festival att ordna en festival med detta tema? Om vi nu kör igång med en unplugged-festival?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är en utmärkt idé, men om vi börjar köra flera festivaler samtidigt så blir det nog ännu svårare att få upp intresset. Tror jag. 🙂

Är inte det bästa att rekommendera vinnaren i nästa festival att ordna en festival med detta tema? Om vi nu kör igång med en unplugged-festival?

Hmm ja kanske.... Men detta ligger ju dock rätt långt ifrån varandra... Men vad tycker ni gubbs?

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste minst svept 8 punköl (folköl) innan inspelning

jag har lirat i dissober så jag dricker inte folköl (Straightöl) 🙂

eller som nationalteatern sjöng om folköl: en dröm om en bättre värld (=fylla) som du sedan pissar ut.

Nej men seriöst! Har vi några regler? Känns som man får göra precis som man vill bara det är punk och vad punk är får man bedömma själv, eller vad tycker ni?

håller med, No Rules! det är punk!

bara man gjort det själv och inte i en "riktig" studio.

Nej precis! Bara det inte är inspelat i en riktig studio får man göra precis hur man vill!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är en utmärkt idé, men om vi börjar köra flera festivaler samtidigt så blir det nog ännu svårare att få upp intresset. Tror jag. 😆

Är inte det bästa att rekommendera vinnaren i nästa festival att ordna en festival med detta tema? Om vi nu kör igång med en unplugged-festival?

Hmm ja kanske.... Men detta ligger ju dock rätt långt ifrån varandra... Men vad tycker ni gubbs?

Visst, men det är samma publik man slåss om. 🙂

Alltså, de som skall rösta.

Link to comment
Dela på andra sajter

om man lägger slut datum ca 2 veckor efter trubadurfestivalen så borde väl alla hinna.

har väntat en månad på reglerna i den festivalen så vi får väl se när de kommer i gång med den, det verkar röra på sig nu iallafall. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

om man lägger slut datum ca 2 veckor efter trubadurfestivalen så borde väl alla hinna.

har väntat en månad på reglerna i den festivalen så vi får väl se när de kommer i gång med den, det verkar röra på sig nu iallafall. 😆

Ha ha! Det handlar om att bygga förväntningar. 😱

Har diskuterat lite med Umemagnus. Nu kör vi!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj!! Det här vill jag va me på! Det behövs nån motivation för att jag ska få ut tummen o bygga klart mitt sångbås. Kan bara inte bestämma mig för om jag ska bidra med ett grind el. 81'käng projekt. Får man lämna in flerabidrag om de inte är i samma genre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara inte bestämma mig för om jag ska bidra med ett grind el. 81'käng projekt. Får man lämna in flerabidrag om de inte är i samma genre?

tycker man kan få lämna flera bidrag om det är olika genrer. annars tycker jag du ska ta 81´kängprojektet. 😆

Diskonto Låt Citat: 81 fan va rätt 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...