Jump to content
Annons

Punk Festival?


Mutz

Recommended Posts

Annons
Men om man vet att det blir av är det väl inget som hindrar någon från att börja laborera redan nu?? 😎

Nej fan det är ju inget man kan kontrolera så det är vell bara att man sätter igång... För några direkta regler kommer det inte bli. Förutom att det inte ska vara en "riktigt" studio inspelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du sixties, har du skrikmöjligheter? Är du sugen på ett samarbete till festivalen med 81'käng proj?

sång är min svagaste sida, sjuger pga att jag är tvungen om det ska bli något på mina låtar. sammarbeten kan väl vara kul men prova att vråla på så gott det går och lägg på lite dist så blir det ganska bra.

Svart parad och Crudity, sveriges bästa band!!

en regel som varit med i tidigare festivaler är att det ska vara nyskrivet material vilket jag tolkar som att det inte är utgivet eller finns utlagt någonstans på internet. så det kan vi väl köra på här med.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Du sixties, har du skrikmöjligheter? Är du sugen på ett samarbete till festivalen med 81'käng proj?

sång är min svagaste sida, sjuger pga att jag är tvungen om det ska bli något på mina låtar. sammarbeten kan väl vara kul men prova att vråla på så gott det går och lägg på lite dist så blir det ganska bra.

Svart parad och Crudity, sveriges bästa band!!

en regel som varit med i tidigare festivaler är att det ska vara nyskrivet material vilket jag tolkar som att det inte är utgivet eller finns utlagt någonstans på internet. så det kan vi väl köra på här med.

Det tycker jag! Matrielat ska inte var presenterat någon annanstans..

Du kanske är sugen på att vara lite med arrangör? Jag kan ta det tunga lastet men gott med lite hjälp kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske är sugen på att vara lite med arrangör? Jag kan ta det tunga lastet men gott med lite hjälp kanske.

bidrar gärna med all hjälp jag kan, maila, pm:a eller skriv i tråden. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man lämna mer än ett bidrag då???

jag tycker det kunde va OK, om det är olika stilar på bidragen.

men vi kan ju hör hur många som är intresserade att vara med så det inte blir för många bidrag att lyssna igenom och betygssätta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm... eller kanske ett begränsat antal bidrag, typ max 2 eller 3??

jo det var nått sånt jag hade tänkt, det brukar ju vara ca 40 st som är intresserade av att delta men i slut ändan kommer det bara in ca 10 bidrag.

så då kanske det inte gör så mycket om några vill göra 2-3 bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan ju säga att det är ok att skicka flera vid mån av plats! Man får säga vilken låte man helst vill ha med om et skulle vara så att det blir väääldigt många bidrag. Men som du skrev brukar det vara jätte många intresserad men blir bara 10 st tillslut! Nej fasen nu startat jag en tråd om denna festivalen :-)

OBS OBS OBS!!!!!Vi har startat en punkfestival HÄR

Redigerat av Mutz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

det var ett tag sen man lyssnade på finkkelrockers, har cd´n nånstans, fast The Past var väl Köpings bästa band. 😏

här hittar du punkfestivalen, bara att skicka in

Link to comment
Dela på andra sajter

På den här tiden lät vi rätt mycket punk!

det var ett tag sen man lyssnade på finkkelrockers, har cd´n nånstans, fast The Past var väl Köpings bästa band. 😉

här hittar du punkfestivalen, bara att skicka in

Jag känner Dansken pch Pelle Decibell från Past, spelar i hop med dom flesta från Finkel i Subterranean Blues föresten!

Redigerat av Reverend_Raw
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär! Nu sitter musiken på hårddisk!

Hur skoj som helst att mangla punk igen ju!!! Även om jag kände mej rätt rejält hindrad av cubases maxgräns på 300bpm... känns lite slött.

Bara sång kvar nu - fast jag kan inte sjunga för fem öre. Frugan har dock lovat hjälpa till, men om det är bra eller dåligt kan jag inte svara på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär! Nu sitter musiken på hårddisk! Hur skoj som helst att mangla punk igen ju!!! Även om jag kände mej rätt rejält hindrad av cubases maxgräns på 300bpm... känns lite slött.

bra att det går frammåt men det är bättre att du postar i festivaltråden här:

punkfestivalen

så det händer lite i den oxå. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...