Jump to content
Annons

Göra min "låt" i ett bättre program


Overkill

Recommended Posts

Jag har gjort en av mina första låtar i Guitar Pro 4 (inte särskilt seriöst, men jag försöker lära mig för att göra låtar till bandet) som någon kanske kunde fixa till lite bättre i ett bra program (kan inte ens namnen men jag tror typ Cubase och ProTools). Skratta inte bara är ni snälla 🤪

Skicka PM!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
skaffa cubase..det är relativt lätt att komma igång med det..

sitt & pilla lite i några dagar,så har du fått in hänget!!

lycka till 😱

Har väl inte tänkt att köpa något...

Då blev alternativen färre. Vill du verkligen satsa på musiken och ha ett ordentligt program föreslår jag att du betalar för de produkter du använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
EDIT: Nu tror jag att jag hajjar vad du menar. 😮 Det finns säkert någon som kan mixa det åt dig. Tack mr Phil. Hängde inte med där alls ett tag.

Faktiskt inte jag heller först! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

😉

Jag har nyligen börjat att skapa lite låtar, mest på skoj och för att lära mig, i Guitar Pro 4. Jag har gjort en liten låt som till och med mina kompisar tyckte var "okej" (vilket ska tolkas som ett bra betyg - för att vara de 😄) men eftersom det inte blir så jättebra i GP4 så undrade jag om någon dels kunde hjälpa mig med gitarren och göra om den lite till det bättre samt lägga in låten i ett bättre program där resultatet blir bättre än i GP4. Jag har alltså inte tänkt att skaffa mig ett sådant program olagligt (jag får inte ens ladda ner låtar för herren i huset 😄) utan ville att någon skulle göra jobbet åt mig genom att lägga in det I HANS PROGRAM PÅ HANS DATOR (en kvinna går väl också bra 🙂).

Jag ber om ursäkt om jag var eller är otydlig.

Frågor någon? 😮

EDIT: Ni hann visst före 😱

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

utan ville att någon skulle göra jobbet åt mig genom att lägga in det I HANS PROGRAM PÅ HANS DATOR[/b][/u] (en kvinna går väl också bra :rolleyes:).

Hur mycket vill du betala för det då?

Finns säkert nån stackare du kan få till att göra det gratis, men du bör nog passa dig för att utnyttja folks välvilja på det viset. Lär dig göra det själv istället. Du verkar ung så du har nog tid på dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa vore om du la upp din låt här på forumet så folk kan få en uppfattning om

Vad och hur mycket som " Skulle göras om ".

Men jag håller med ovanstående talare att Lär dig själv att

göra dina låtar bättre så slipper du ta hjälp av andra.

Vidare finns det massor av bra program GRATIS att ladda ned och som

medföljer i tex Computermusic som GOTT OCH VÄL räcker till att

göra musik i demostadiet och bättre.

Till och med proffesionella resultat kan ostadkommas med dessa program men

då är mer hårdvara runtomkring avgörande.

Sedan kan du kika in på KVR VST

Och hämta MASSA GRATIS instrument och effekter som du kan lägga på dina låtar.

Som sagt lär dig först själv INNAN du börjar be andra om hjälp.

Låter det inte bra i Guitarpro 4 låter det inte bra nån annanstans heller.

utan ville att någon skulle göra jobbet åt mig genom att lägga in det I HANS PROGRAM PÅ HANS DATOR

Värför vill du att någon anna ska göra jobbet åt dig.

Du ger bort delar av rättigheterna , Du kan inte påverka hur din låt kommer att bli

m.m m.m

Vidare om nu någon skulle ställa upp gratis är jag inte säker på att resultatet kommer att

bli så mycker bättre än vad det redan är.

Visst du kanske får en lycko-träff och en duktig kille gör om din låt MEN

hur många gånger tror du att han/hon orkar göra det ÅT dig.

Nej du , Lär dig själv istället så slipper du vara beroende av andra.

ag har gjort en liten låt som till och med mina kompisar tyckte var "okej" (vilket ska tolkas som ett bra betyg - för att vara de )

Jag skulle snarare lägga upp låten här för att få en Objektiv bedömmning.

Dina kompisar i all ära men dom är ju inte direkt Opartiska.... :rolleyes:

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan lägga upp den ikväll då... Men jag har väl varit lite väl optimistisk, förhoppningsvis så kommer jag kunna göra låtar till bandet i framtiden men som det är just nu håller de väl inte riktigt rätt klass. Men om jag får hjälp med gitarren så kanske...

Sen så skulle jag bara tycka dte var kul om någon tog min låt.

Det jag vill ha hjälp med som du Picazzo inte riktigt fattar är väl att jag bara vill ha det i ett bättre program. Och jag antar att Cubase är bättre, varför använder inte alla GP4 annars? 😆 För en gitarrist tar det inte särskilt lång tid att aätta ihop något. Jag spelar själv gitarr (men mest trummor) men jag kan bara spela gitarr, inte göra något eget (inte av klass iaf).

Men jag lägger upp en med gitarr och en utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

et jag vill ha hjälp med som du Picazzo inte riktigt fattar är väl att jag bara vill ha det i ett bättre program. Och jag antar att Cubase är bättre, varför använder inte alla GP4 annars? dry.gif

Och med den logiken bör Pro Tools vara ännu bättre då det finns i stort sett alla " "Proffesionella " Studion.

MEN jag lyssnade på låten och förstår dig , Midi trummmor och Midi gitarr

ger inte direkt någon korrekt bild av din låt.

Därmed inte sagt att du bör kolla upp andra alternativ till inspelningsprogram.

Som jag sa finns det massor av Gratis program så du behöver inte betala en krona.

VIsserligen begöver du ett ljudkort med minst 1 in för att kunna spela in gitarr

men ett sådant kan du få idag för under 1000 lappen.

Vad det gäller din låt så måste den i stort sett göras om från början m.a.o

spela in gitarr , bas , Spela in eller proggramera Trummor m.m m.m m.m

Och jag anser fortfarande att det är bättre att du lär dig det själv

än låter någon annan " Göra Jobbet Åt Dig " speciellt om du skall

spela in eller skriva låtar till ditt band.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guitar Pro 4 är bästa programmet som finns! Älskar det, använder till allt! 🥰

GP4 är okej som tab-editor... men nu ägs det ju förstås av Guitar Pro 5 som släppts ganska nyligen. 😎 Fast ska man göra musik med riktiga instrument ska man ha CUbase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag har väl varit lite väl optimistisk, förhoppningsvis så kommer jag kunna göra låtar till bandet i framtiden men som det är just nu håller de väl inte riktigt rätt klass. Men om jag får hjälp med gitarren så kanske...

Vad sägs om att du tar dina skisser till bandet och ni utvecklar det till en låt tillsammans? Så brukar jag oftast göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag har väl varit lite väl optimistisk, förhoppningsvis så kommer jag kunna göra låtar till bandet i framtiden men som det är just nu håller de väl inte riktigt rätt klass. Men om jag får hjälp med gitarren så kanske...

Vad sägs om att du tar dina skisser till bandet och ni utvecklar det till en låt tillsammans? Så brukar jag oftast göra.

De är tyvärr inte så intresserade...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl tänkt att skaffa inspelningsmöjligheter och lära mig riktigt men just nu så har jag inte pengar till det.

Som jag sa det Finns Gratis alternativ.

I och med att du har ljud ut ur datorn har du säkerligen ett ljudkort i den oxå.

Det kan räcka med den.

De är tyvärr inte så intresserade...

Byt Band i så fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Guitar Pro 4 är bästa programmet som finns! Älskar det, använder till allt! 🙂

GP4 är okej som tab-editor... men nu ägs det ju förstås av Guitar Pro 5 som släppts ganska nyligen. 🙁 Fast ska man göra musik med riktiga instrument ska man ha CUbase.

Guitar Pro 4 är grymmt för att snabbt få ner saker som poppar upp i huvet. Jag använder det för att jobba vidare på idéer också. Sen är det ju klart att man inte kan göra riktiga inspelningar i de. Men det är bra för att skissa på saker.

btw så är guitarpro 5 vidrigt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...