Jump to content
Annons

Knaster i örat när jag sväljer eller gäspar


Gurkan (oregistrerad)

Recommended Posts

Gurkan (oregistrerad)

Det började för precis för en vecka sedan.

När jag sväljer eller gäspar eller fake gäspar så hörs ett knäpp eller knaster. Det är skit jobbigt. Om jag låter bli att gäspa/sväljer ett tag, låter knastret mindre och mindre och om jag gäspar/sväljer hela tiden så låter det mer.

Har ni någon aning om vad det är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Welcome to my world...Jag har haft det där fenomenet pockande i mina öron...tja, låt mig se...åtminstone 3..kanske 4 år nu...

En öronläkare jag var hos insisterade gång på gång att det var fullt normalt och att jag bara inte hade lyssnat tillräckligt noga förrut. Jag vet att hon inte hade någon aning om vad hon dillade om, men vem bryr sig.

Det är rätt kul att kunna sitta på bussen och spela upp rythmiska klicksymfonier för sig själv genom att öppna och stänga munnen 😱🙂

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Knaster i öronen när man sväljer, har jag haft så länge jag kan komma ihåg - så det är säkert inget onormalt. Jag är nog ganska normal - åtminstone ibland... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Det började för precis för en vecka sedan.

När jag sväljer eller gäspar eller fake gäspar så hörs ett knäpp eller knaster. Det är skit jobbigt. Om jag låter bli att gäspa/sväljer ett tag, låter knastret mindre och mindre och om jag gäspar/sväljer hela tiden så låter det mer.

Har ni någon aning om vad det är?

jag tror att du skall sova mer så slipper du gäspa... gå och lägg dig lite tidigare och låt bli forumet ett tag 🥰.

Det klickar hos mig också om jag gapar stort, tror det är helt normalt, fast det beror nog på hur mycket det knakar antar jag 😆 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet några stycken som gör använder öronljus nån gång om året för att suga ut allt skräp ur öronen.

Första gången jag såg dem stod jag och tittade på, med ett brett leende åt dem.

Fast på sistone har jag blivit nyfiken. Har inte provat, men är lite intresserad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen vax i öronen boys!

Dax för lite revaxör eller?

Nix - det finns även om det är helt rensat. 😏

Det man hör är ju när kanalen mellan hörselgången och svalget öppnas/stängs...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra om erfaren distrikstsläkare eller öronläkare får titta i dina öron. Kan vara vax som ligger an mot trumhinnan och rör sig, skrapar på trumhinnan, varje gång du gapar. Käkleden ligger ju alldeles framför hörselgången. Man känner den med fingret precis där om man gapar/biter ihop. Det kan också vara ett hårstrå som beter sig på samma sätt eller att örontrumpeten öppnar och stänger sig när du rör underkäken. Om örontrumpeten är öppen brukar den egna rösten låta jobbigt förstärkt på samma sida. Det finns också små muskler i mellanörat som ibland kan leva sitt eget liv ungefär som när övre ögonlocket rycker efter en bättre sömnlös natt. Ett hörselprov kan också vara på sin plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knaster i öronen när man sväljer, har jag haft så länge jag kan komma ihåg - så det är säkert inget onormalt. Jag är nog ganska normal - åtminstone ibland... 😱

samma här, men man blir mindre observant på det när det pågått en längre tid. Var också jävligt besärad av det i början, men sålänge det inte gör ont så ska du inte oroa dig tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Björn Olsberg ändrade titeln till Knaster i örat när jag sväljer eller gäspar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...