Jump to content
Annons

Knaster i örat


whaatswe

Recommended Posts

Hej

Jag har under de senaste dagarna fått ett väldigt lustigt problem med mitt vänster öra.

Jag kan inte säga exakt när det började men för ca 3-4 dagar sedan, och det gäller endast vänster öra, höger öra är helt normalt.

Det låter som om jag har någon form av "lock" för örat, som man kan få ibland om man får vatten i örat. Jag skummade igenom liknande trådar på forumet och ingen av dem beskrev vad jag upplever.

Det som är "specifikt" i mitt fall är att så fort jag ens rör vid örat eller området runt omkring eller ibland bara rör på huvudet så kommer ett "knaster" eller "plopp" som om en vattenbubbla spricker i örat, så som det brukar låta när man har vatten i örat. Men som jag har förstått det så ska de inte va vatten då de rinner ut av sej själv efter ett tag.

Min teori varför jag fick det just på vänster öra är för att jag på nätterna oftast använder mig av hörlurar när jag producerar eller spelar spel för den delen, och har en konstig ovana att bara ha ena hörluren på, på just vänster öra. Så jag har förmodligen duschat och fått vatten i örat och sedan dragit på mig hörlurarna och nu vägrar det släppa.

Har sett vissa fråga om balans i tidigare trådar och kan väll inte direkt påstå att jag tänkt på det innan men den är väll inte den bästa heller.

Någon som har förslag på vad ja lider av? xD

Kan ju tillägga att jag inte direkt upplever någon nedsättning i själva hörseln eller frekvensomfånget utan det är bara otroligt irriterande ^^

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Kan ju vara en reaktion på att du använt lurar för mycket. Själv fick jag eksem i örat föra att det inte ficka "andas" ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har upplevt samma sak som du när jag köpte slutna hörlurar .

Lösningen : gå till apoteket och köp Revaxör som du sedan droppar in

i örat innan du går och lägger dig. Sov med öron proppar och låt det verka under natten .

För bästa resultat gå sedan till din vårdcentral och be att få öronen spolade .

Det går att göra själv men är svårt att skölja ur ordentligt med den medföljande blåsan .

Lycka till !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...