Jump to content
Annons

Nord lead 3


Pellesnusk

Recommended Posts

Jag tycker att Nord lead 3 känns som en kul synt, och skulle gärna ha en sådan. Nypriset är typ 18 kkr, och man kan då och då hitta den beggad för typ 12-14 kkr. Jag vet inte om jag är snål, men är inte det dyrt? Den synten har väl funnits ett tag nu, eller minns jag fel? Borde det inte snart vara dags för typ Nord lead 3X (e dyl) från Clavia, vilket borde innebära att begpriset borde ligga klart lägre än i dag.

Någon som vet eller tror något i frågan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag tror att NL3 kostade en bra bit över 20000 kr när den kom (tror det var 2001). Jag tyckter att 12000 kr är ganska rimligt men försök att pruta till 10000 kr.

Jo den kanske kostade 20+ när den kom. Men nypris i butik i dag är väl typ 18? Jag bara jämför situationen med när Modular G2 kom, då rasade priset på beggade original modularer ganska friskt. Tänkte så man inte köper en beggad NL3 för 10 nu så kostar den 5 efter sommaren.....men man får väl pruta och chansa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att NL3 kostade en bra bit över 20000 kr när den kom (tror det var 2001). Jag tyckter att 12000 kr är ganska rimligt men försök att pruta till 10000 kr.

Jo den kanske kostade 20+ när den kom. Men nypris i butik i dag är väl typ 18? Jag bara jämför situationen med när Modular G2 kom, då rasade priset på beggade original modularer ganska friskt. Tänkte så man inte köper en beggad NL3 för 10 nu så kostar den 5 efter sommaren.....men man får väl pruta och chansa.

Ingen risk att den droppar så fort. Den kommer nog kosta hyffstat stora pengar ett bra tag framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att NL3 kostade en bra bit över 20000 kr när den kom (tror det var 2001). Jag tyckter att 12000 kr är ganska rimligt men försök att pruta till 10000 kr.

Jo den kanske kostade 20+ när den kom. Men nypris i butik i dag är väl typ 18? Jag bara jämför situationen med när Modular G2 kom, då rasade priset på beggade original modularer ganska friskt. Tänkte så man inte köper en beggad NL3 för 10 nu så kostar den 5 efter sommaren.....men man får väl pruta och chansa.

Ingen risk att den droppar så fort. Den kommer nog kosta hyffstat stora pengar ett bra tag framöver.

Tror jag också...alla Clavias produkter verkar sjunka väldigt lite. Se bara på Nord electro 2; Den kom ut för några år sedan och kostade då (och nu också tror jag) 17000 kr. Lägsta priset jag hittar på en beg. är 12000 kr. Så jag tror du kan lugnt betala 10000 kr och känna att efter några år att värdet är ungefär detsamma. 😕

Redigerat av TheQuo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...