Jump to content
Annons

Tävling


pXp

Recommended Posts

Hej!

Hoppas det är ok att starta en tävling så här... men om det finns intresse här på forumet så behöver jag en demo-låt (eller snutt) till min hembakade Refill som finns att ladda hem på www.bjornberg.info edit: nu även i zip-format för er med Mac :slut edit

Jag kan tyvärr inte erbjuda någon som helst royality eller liknande ersättning, men det vinnande bidraget kommer att finnas att ladda ner (givetvis med artistnamn och länk till eventuell hemsida) från samma adress som ovan (så länge som jag vill 😉 )

Propellerheads kommer att länka till sajten, så det kanske genererar några besök?

Reglerna är enkla: Endast ljud från min Refill får användas, samt trummor och beats från Factory-banken som tillhör Reason 3. Maila rsn-filen till refill@bjornberg.info senast klockan 12.00 den 28 februari 2006.

Om intresset uteblir får jag väl göra en egen demo-låt, den som finns ute nu är jag INTE nöjd med 😉😉

//peAk

Redigerat av pXp
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Precis, det är ju kanske lite snålt med ljud, men de är ganska flexibla ändå.

Hard dance låter super! Kul att du ställer upp (än så länge har du goda chanser att vinna, eftersom det bara är du som är med 😱 )

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte bestämt mig än, men jag kanske ska göra ett försök till att knåpa ihop något kul. Håller just nu på att ladda hem refill'et. Får se om någon idé ploppar upp då jag lyssnar igenom ljuden som finns. 😆

Något önskemål om längd på demo-låten?

Redigerat av Naith
Link to comment
Dela på andra sajter

@Tome: Ok, trist att du tycker så. Det är egentligen aldrig tänkt från början att man skulle kunna göra en hel låt med bara refillen, men till en demo-låt är det ju liksom tvunget. Håller med dig om att det blir enformigt med inbyggda patterns, men gör egna eller strunta i att använda dom.

Ett förtydligande om det behövs: ni får göra vad ni vill i Reason3, så länge inga andra ljudkällor (förutom trummor från factory-banken) används.

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid närmare eftertanke suger refillet. Går inte att göra låtar med va fan...

Samplade syntljud är en SYND!!!

Och palla patterns.

Enformigt.

Äsch... visst går det att göra något med det här... sen tycker jag att om du ska ha en sån där attityd så kan du hänga på ett annat forum 😉

Anyway... ska väl se om jag kan knåpa ihop nåt litet... inga löften dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar detta egentligen? Kommer du ta den som du tycker är bäst bara, eller blire nån gallup den 28:de?

Ingen mer som är på eller? 😕 Kom igen nu! 😕

Visst, vi kan köra en gallup, det känns ju mest rättvist!

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du göra om så att folk kan ladda hem det som wave filer ochså? Vore grymmt kul om man kan anvaända det till andra programvaror än reason. ^^

Sorry, det kommer inte att hända.

Assh 😉 .

Det gör inget nu 😛 Har börjat med reason till 50% nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Woohoo! Första bidraget har landat.

En snubbe från England skickade mig denna (tävlingen är ute på sajten också) aningen skumma, men coola låt. Han har sequencat allt med CV/Gate i en ReDrum och använt 6 av ljuden från min Refill och programmerat egna trummor.

Lyssna här

Hoppas någon på forumet bidrar också :rolleyes:

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...