Jump to content
Annons

Freeze-funktionen i SX


Swell

Recommended Posts

Jag har SX 3.0.2

I den ska väl finnas freezefunktion? Den är inte där den borde vara, vid symbolerna "Lock" och "Lane display type". FInns det kanske något ställe man aktiverar funktionen globalt?

/Swell

Redigerat av Swell
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad den gör? Hmm,, Utan att försöka utmåla mig själv som expert så är det ungefär så här:

En VST-synt utan frys, då genereras ljudet "live" vilket kräver en del CPU-kraft

En VST-synt med frys, då har hela spåret med denna VST-synt "spelats in" till en wav, samt att VST-synten blivit "unloaded".

Är du med? Du får samma resultat om du har ett midispå som spelar upp vst-synten och spelar in den på ett ljudspår. När detta är klart behöver du inte vst-synten längre så du kan ladda ur den, eller vad det kallas. Du har då syntens ljud inspelat på ljudspåret.

Hoppas det blev lite klarhet där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som är rookie på detta. Går det att "tina upp" wav-filen och jobba med synthen igen om man nu inte var nöjd med ljudet eller något!!?! eller måste man börja ifrån början!

Jo visst det är ju det som är hela vitsen med det annars hade det inte hetat freeze utan bounce

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ska frya en VST-instrument så gör du det där på F11, men om du ska frysa en VST-effekt så måste du frysa hela kanalen som effekten ligger på. Det gör du genom att markera kanalen och sen så går till inspectorn, högst upp till vänster (du vet där man ställer typ outputs och inputs och lite sånt) och klickar på snöflingan där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...