Jump to content
Annons

Dana's back B)


Recommended Posts

LÅTNAMN: inget än

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: elektronisk chillout

LÅTLÄNGD: 2 min

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: jag (ingen mer)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.7 mb

STATUS: demo

Hejhej! 😛 Jag sitter här insnöad, och pillar med lite musik. Var inte rädda för att såga, för själv vette fan hur det här låter, så bedöm ni. 😄

ship.jpg

brrr. Nu ska jag gå o lägga mig, gonatt. 😆

060116_skiss.mp3

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snyggt. Det här är ju soundtracket till nån dramaserie på SVT. Det hör man ju. Eller kanske nästa års julkalender. Vilket du inte får ta som kritik. Det var bara nåt med det där klockljudet som lät lite juligt.

Lite Röyksopp, faktiskt. Och de är ju bäst.

Ska bli kul att höra slutresultatet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag bör nog ändar min syn på olika genrer. Läste elektroniskt och tänkte "Blahh tråkigt".

Men lyssnade och blev påmind om min trångsyntethet. Detta var riktigt skönt. Jag älskar sådana basgågar med svepande pads + lätta plinkningar.

Låter som spelmusik typ Metroid Prime.

BRA!

Edit: Sär skrivning

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad roligt det är att läsa era kommentarer. 🙂 Tack så hemskt mycket. Trodde inte att ni skulle gilla det såpass här mycket. Och visst, jag ska göra klart den. 😄

Jag ser att många tycker det låter så mycket film om det. SVT, Dressmann... Själv har jag nog inte ens fattat vad filmmusik är. 😉 Vad är det egentilgen som utmärker låten till nåt slags filmmusik? 😉 Inte första gången jag gör det menar jag. 🙂 Kanske är i mitt blod. 😆

\Dana

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid undrat varför ingen vågar använda sån virvelkagge längre - där kom den ! Det kan bli nåt ! Tycker att det låter som en typisk refräng. Fattas alltså en hel del: Intro , brygga, stick, outro. Fall inte för frestelsen att använda kaggen genom en hel låt, det skulle bli bli för tröttsamt. Det här kan bli riktigt bra med en vers innan i en annan tonart , effekten bör bli massiv . 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Man sitter bara och väntar på att det ska bli tvärtyst och sen börjar sången till lite försiktigt komp som bygger på idéer från grunden i kompet från introt. En tät ganska tyst ljudmatta eller hur fan man nu ska uttrycka sig i samma mystiska spännande anda som introt. Öka lite i slutet sen ett varv till med nästa vers. På med introt igen (lite manipulerat givetvis) som ett slags inbjudning till sticket eller reffen ja o så vidare. Bra idé (din alltså 😆 min vet i F men i fantasin funkade det 😄 )kort sagt kämpa på.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha asså Daniel...

Ja ska sluta lyssna på din musik för den ger mig oerhört dålig självkänsla... Jag satt å lekte lite med min nya Chill Out-låt när ja tänkte att det var längesen ja surfade in på Studios forum.. Å vad hittar man? Jo, en underbar låt från Danabacken 🙂 så ruskigt jävla bra! Vill du byta talanger me mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...