Jump to content
Annons

Crumble Zone - Silver man


Fidden

Recommended Posts

LÅTNAMN: Silver man

ARTIST/GRUPP: Crumble Zone

GENRE: nåt soft

LÅTLÄNGD: 5:16

KOMPOSITÖR: Fredrik Johansson

PRODUCENT: Fredrik Johansson

INSPELNINGSÅR: 2005 - 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 7,24Mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:Silver man

Tog tag i en av förra årets akustiska låtar och gjorde om den. Jag tycker det blev ganska trivsamt bitvis iallafall, men vad tycker ni?

Dessutom har jag pusslat ihop en hemsida till cz idag, som är länkad däruppe vid gruppnamnet. Besök är alltid trevligt 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra låt, snyggt arrangerat, coolt med den växande dynamiken men framförallt bra sång. Du har en ruskigt behaglig röst och den passade klockrent in i den här låten.

Händer mycket i bakgrunden hela tiden, nån snygg melodi som kommer in, en extra sångstämma (gillade speciellt stämmorna som kom in vid 3.05).

Riktigt bra.

*edit* stavfel

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket skön låt!

Denna skulle man både kunna somna in till och mjukvakna till. På ett positivt sätt menat.

Jäkligt bra röst, hela produktionen tycker jag är bra.

Känner att jag vill höra mer av Crumble zone...

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är det bästa jag hört hittills på forumet. Låter färdigt, annars är det mycket som verkar ihopslängt utan någon större finess.

Bra komposition, dynamik i arret och riktigt bra sånginsatser. Jag tänkte just surfa vidare för att hitta något annat att lyssna på, men nu vill jag höra mera av Crumble Zone....kommer dock inte in på hemsidan 😕(

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena såg en från Linköping (bor själv i inte så långt ifrån (Sya)) tänkte fan man måste lyssna lite och det var inte ett misstag kan jag säga låter kanon det här. Hoppade iväg till hemsidan din och la upp den som en favorit. Ska kolla lite mer där sen har lite ont om tid nu.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

shit, vilken självförtroende-boost. var ju intressant att denna tråden kom tillbaks. Tack så hjärtligt för alla positiva kommentarer, nu kommer jag gå runt och kaxa mig resten av dagen 🥰

Jose gonzales är ju en favorit, ja, men kan nog inte påstå att jag medvetet inspirerats av honom. Han är ju dessutom typ femhundrasjuttioåttatusen gånger bättre på gitarr än vad jag är... kanske är därför jag dränker allt i stråkar och gojs.

Men visst är jag en copycat. Allt jag gör låter som något annat, men sånt får man nog leva med.

Link to comment
Dela på andra sajter

skönt. Härlig indiekänsla i sången. lite som Verve´s´B sidor 🥰

Otroligt behaglig låt att lyssna till. Bra gitarrspel oxå. Men varför har du lajnat guran???? Jag hatar verkligen det ljudet. Horribelt är vad det är. Annars är allt prima. Fixa gitarren så får du en stjärna i min bok. 🥰

/E

Redigerat av Eliasson
Link to comment
Dela på andra sajter

varför har du lajnat guran????

Hur gör jag istället? Placera kond. micken framför och bara spela? Får prova det någon dag och se om det blir nåt bra.

Tror det egentligen mest har med lathet att göra, lättare att köra det rakt igenom podden, är ju liksom bara att koppla in en sladd istället för att pilla med mikrofonstativet och sen vänta en kvart på att kylskåpet ska sluta surra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice...men jag håller med Eliasson....line:ad gura tillhör inte mina favoriter....en schysst mic sen är det klappat och klart...får också Josevibbar men har hört honom alldeles för lite för att va riktigt säker....annars schysst lunk och bra känsla i sången.... 😮🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle kanske vilja ha lite mer karaktär på sången så att din underbara röst framhävs än mer!

😉

Underbar röst? hehe, undrar om grannarna tycker likadant. Tackar ödmjukast

Hur menar du mer karaktär? EQ? Någon effekt? Omtagning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Fidden,

Det är väl lika bra att ta fram gula sidorna och ringa runt till skivbolagen.

Väldigt bra låt. Det här kan bli nått. Hoppas du har mer i bagaget.

Bra arr, du sjunger bra, bra ljud. Släpper du en platta kommer

jag garanterat att köpa den. Vad kör du med för prylar ? Har du medmusikanter

på inspelningen ? Har du spelat live ? Det här var det bästa jag har hört på forumet på år och dar. Grattis. ja-jävlar vad bra.

ps: bor du i Stockholm ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl lika bra att ta fram gula sidorna och ringa runt till skivbolagen.

Väldigt bra låt. Det här kan bli nått. Hoppas du har mer i bagaget.

Bra arr, du sjunger bra, bra ljud. Släpper du en platta kommer

jag garanterat att köpa den. Vad kör du med för prylar ? Har du medmusikanter

på inspelningen ? Har du spelat live ? Det här var det bästa jag har hört på forumet på år och dar. Grattis. ja-jävlar vad bra.

ps: bor du i Stockholm ?

Huga, det kan inte vara hälsosamt att få såhär mycket beröm :rolleyes:

Jodå, jag har mer i bagaget, men inte mycket i denna stilen. Går lite i vågor vad det blir för stil, finns en liten del att lyssna till på hemsidan. Detta är nog dock den låt som känns mest klar.

Jag kör ensam och använder sista logicversionen som gjordes för windows, en ADK mikrofon, A-51 S tror jag den heter, nån slags akustisk gitarr från fender och ett mixerbord från Yamaha. Klaviaturet är en gammal JV-80, men väldigt få ljud hämtas från den. Mest VSTi vad gäller den fronten. Allt är mer eller mindre budgetprylar, vilket jag anser är den rätta vägen att gå för hemproduktion. Annars skulle jag bara få prestationsångest.

Live har jag aldrig spelat. Förutom en gång på en fest. Efter många GT. Ska försöka bättra mig på den fronten hade jag tänkt.

Bor i linköping.

Tack som f*n för ett härligt upplyftande inlägg! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle kanske vilja ha lite mer karaktär på sången så att din underbara röst framhävs än mer!

😎

Underbar röst? hehe, undrar om grannarna tycker likadant. Tackar ödmjukast

Hur menar du mer karaktär? EQ? Någon effekt? Omtagning?

Ja som sången är nu (vilket är till fördel!) så har du rätt mycket reverb på va? Nånting är det som gör att den flyter in i allt annat. Vad jag menar är hum.. jag tror det är lite mer krisp kanske, lite mer diskant. Äh jag vet inte hur man gör för att få till det jag menar...

Gött mos!

//FredAsp 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter mycket bättre än Jose Gonzales, han är major Bore sas 😉 Lyssnade lite på dina övriga låtar och det låter som att du har mycket Manchester i bagaget (Stone Roses, Ride, Charlatans etc.) stämmer det? Annars låter det mesta bra. Men inte bra nog för mig att köpa om jag ska vara ärlig. Låtarna är inte riktigt bra nog. Det här är lite Sophie Zelmani för mig men ett par snäpp sämre 😆

Jag tycker mig höra en del 70tals Garfunkel också men det kan bero på de myckna reverbeffekterna som nästlat sig in på någe vis. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

det låter som att du har mycket Manchester i bagaget (Stone Roses, Ride, Charlatans etc.) stämmer det?

Vilka? Min jacka är av manchestertyg, räknas det? 😄

Du har nog rätt i reverb-kommentaren, jag brukar använda lite väl mycket av den varan kanske, mest för att jag inte hör att den finns där annars.

Zelmani-liknelsen känns nog närmre än gonzales för mig också när du säger det.

Tack för lyssningen.

Ja, o så har du ju en snygg hemsida också! Släng upp lite bilder på den, så vi får hur studion ser ut

Det kommer snart 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...