Jump to content
Annons

Markera en mening och sedan trycka [i]


Nelerion

Recommended Posts

Tjo-Hej !

Ponera följande :

Du skriver ett 200 sidors långt inlägg[Det låter alltid fräckare om man brer på]

och går sedan i efterhand genom vad du har skrivit. Vissa partier vill man

kanske ha kursiva men då måsta man fint plita in det för hand istället för följande

funktion som många andra har aktiverat :

Du markerar en mening som du vill göra kursiv, fet, större, mindre och sedan

tar du hjälp av de fina kodknapparna och trycker på önskad funktion, detta för

att du skall slippa skriva innan och sedan även de som

avslutar kodningen.

 

När jag gör detta på Studioforumet så kommer det hela tiden längst ner i mitt

inlägg och att sitta med Copy/Paste tar än längre tid än vad en egenkomponerad

kodning gör.

 

Det kanske är mitt Firefox som gör att det strular, funktionen finns här kanske

redan?

 

Om den nu inte finns, alt. om den bugg jag kanske har går att fixa skulle det

innebära massa härliga insparade minutrar.

 

En liten Fredagstanke .

 

>Mange

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag använder också FF och tycker det är lite störande. Det funkar dock bra i IE så vitt jag vet.

IE fungerar alltid! Klart bästa browsern - även om den ställer till det lite ibland för programmerarna... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem FireFoxanvändare.. Ladda hem BBcode så får ni alla formateringsfunktioner i en meny och ni markerar stycket och högerklickar med musen. 😎

Mycket smidigare än i IE ( så får Claes nåt att grunna på.. ) Och medans jag ändå är inne på IEs funktion kontra FF.. Det finns ett tillägg som heter IE Tab och med den kan man högerklicka en länk och köra den som IE i egen flik 😉 Inga mer kompabiltetsproblem där inte 😆

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder också FF och tycker det är lite störande. Det funkar dock bra i IE så vitt jag vet.

IE fungerar alltid! Klart bästa browsern - även om den ställer till det lite ibland för programmerarna... 😆

Nej, där har du fel. Det finns en otrolig massa saker med IE som är fullständigt superusla. Avsaknaden av tabbar, inbyggt rss-stöd, följer inte standarder, inga stöd för tillägg såsom adblocker och så vidare och så vidare. Det är bara korkat att hålla sig kvar vid IE - en av de absolut sämsta webläsarna på marknaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är en klippa Helgobald!

EDIT: Självklart funkade inte den patchen med min senaste FF version. 😆

Hoppsan 😉 .. Gav kanske fel länk.. Ska genast åtgärda.. Jag har ff 1.5 och det funkar för mig.. Kolla här då http://ietab.mozdev.org/ därfifrån ladda jag hem min

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är en klippa Helgobald!

EDIT: Självklart funkade inte den patchen med min senaste FF version.  😆

Hoppsan 😉 .. Gav kanske fel länk.. Ska genast åtgärda.. Jag har ff 1.5 och det funkar för mig.. Kolla här då http://ietab.mozdev.org/ därfifrån ladda jag hem min

Var iofs BB grejjen jag tänkte på. IE har jag inget behov av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ladda hem BBcode så får ni alla formateringsfunktioner i en meny och ni markerar stycket och högerklickar med musen.  😎

Ja, den! Den hade jag glömt 😉

Jag körde den i våras, men sedan hd-krasch och ny installation hade jag glömt bort hälften av alla extensions jag hade...

EDIT: Glömde en sak till 😆

Tack Hegobald!

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Var iofs BB grejjen jag tänkte på. IE har jag inget behov av.

Ok.. Lite lustigt för på Mozillas egna site så har dom bara ver 0.4.1.2 men jag ser att jag har ver 0.4.1.3 installerad i min skarpa FF 1.5 Du får väl prova utvecklarens hemsida för fräschaste version då.. Min har hamnat här som "automatisk uppdatering" men den funkar ypperligt.

Kolla in http://jedbrown.net/1.0/mozilla/extensions/#BBCode

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...