Jump to content
Annons

motu 828 mark II


epa

Recommended Posts

Annons
silver (oregistrerad)

Har inte motu 828 II redan mikpreamp 4 eller 8 stycken?

Polaren kör med detta och är mycket nöjd. Laptop och motu och Cubase SX det är allt han behöver och verkar som sagt mycket nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej. motu828markII har två mikpreamps på kortet men jag kommer behöva spela in tex trummor och då behöva minst 8 ingångar. mikpreampsen är extra så då får man sammanlagt 10 ingångar. lyxigt. / emil

Link to comment
Dela på andra sajter

deadfish (oregistrerad)

jag kör ett motu 828 mkII FW.

det är kalasbra. bra ljudkvalité och portabelt. jag kör både med laptop och med stationär. tråkigt att sitta hemma med laptop, men kanon att ta med sig iväg och spela in utanför studion.

kan varmt rekommendera kortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

har läst testet.

ja, det verkar grymt med laptop till kortet. det är därför jag vill ha firewire för att kunna flytta över, kör du SX eller?

HETT TIPS till nya MOTU-kunder. Jag har varit i kontakt med MOTU om vad man behöver för FW-kort för att kunna köra MOTU828. Jag visste inte att det kunde strula, dvs att det fanns olika sorters firewiresystem. Till motu måste man ha ett system som har processorer av antingen Lucent eller Texas Instruments.

Link to comment
Dela på andra sajter

deadfish (oregistrerad)

Jo, den infon om att det kan strula med firewire (främst NEC-chip) är typ 2 år gammalt 😄

Fungerar skitbra på min Laptop (Acer Inspire, nån dyr historia, P4 2.6 ghz)

Jag hade inte Firewire på min stationära utan köpte ett firewire-kort. Jag köpte i tron att jag INTE köpte med NEC-chip, men det gjorde jag.

Men det fungerar bra iallafall. Det strulade absolut första gången jag spelade upp musik, precis på det sätt MOTU själva sa att det skulle göra. Men efter det har det fungerat klockrent.

Jag själv kör Nuendo2 och det fungerar mycket bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör min 828mkII via FW på en G4 PowerBook med OS X Panther. Det fungerar som en dröm och ljudkvalitén är verkligen enastående. Programmet CueMix Console, för att styra den via datorn, är också superbra. Enkelt och med snygg grafik.

Tips: om din dator bara har en FireWire port, och du vill koppla in en extern FW hårddisk, så måste du koppla in HDn i datorn och därefter 828:n i hårddisken. Gör du tvärt om kan du få problem. Likaså, om du kopplar in en CD spelare digitalt via SPDIF ingången, måste du sätta 828:ans sync till intern. Annars kan det bli missljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Zyrax (oregistrerad)
---Klipp---

Tips: om din dator bara har en FireWire port, och du vill koppla in en extern FW hårddisk, så måste du koppla in HDn i datorn och därefter 828:n i hårddisken. Gör du tvärt om kan du få problem. Likaså, om du kopplar in en CD spelare digitalt via SPDIF ingången, måste du sätta 828:ans sync till intern. Annars kan det bli missljud.

Hur yttrar sig det problemet? Jag kör alltid min FW-disk via 828an och det har funkat bra hittills. Såg dessutom att det var n¨åt FW-kort från VIA som jag hade i datorn. Vad som sitter i min bärbara vet jag inte, men jag antar SIS om de nu gör FW-chip.

I övrigt är jag grymt nöjd med 828an. Jag använder den tillsammans med en Fostex VC-8 för att få 18 analoga ingångar. Kanon ljudkvalitet och mycket enkel att jobba med.

/F

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...