Jump to content
Annons

Svänger det? (Nu funkar länken)


Recommended Posts

Annons

Du har gjort minst två fel. Dels har du inte använt forummallen och så har du inte laddat upp låten korrekt 😄

Gör en mall och testa att ladda upp låten igen. Försäkra dig om att den inte är för stor och att den går att lyssna på, på din dator!

Good Luck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra låt. Spännande arrangemang, helt ok produktion så vitt jag kan bedöma. Gillar basen som f-n, den suger fast en bra i svänget... Möjligen lite för mycket tystnad när den luriga röstsamplingen kommer in nånstans i mitten, fast det är samtidigt spännande.

Nice work. Vill gärna höra mer av din musik.

psst.. använd forummallen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter mycket bra, och visst svänger det. 😉

Är inte alls förtjust i "röstgrejjen" du har med, känns som den inte har något med det övriga i låten att göra och känns lite fel. Bortsett från det tycker jag det är kanon.

Låter kanon, vad använder du för samplingar till basen?

Är ochså nyfiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter mycket bra, och visst svänger det. 😏

Är inte alls förtjust i "röstgrejjen" du har med, känns som den inte har något med det övriga i låten att göra och känns lite fel. Bortsett från det tycker jag det är kanon.

Låter kanon, vad använder du för samplingar till basen?

Är ochså nyfiken?

En till här...

Redigerat av Crownfield
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst svänger det!

Basen är som redan påpekats mycket, mycket snygg. Jag älskar strängljudet och knarrandet. Lite väl plötsliga stopp då och då i låten. En idé kan vara att markera inkommande avbrott/förändring i arrangemanget med till exempel trumfills. Var inte rädd för att använda crash-cymbalerna 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon, vad använder du för samplingar till basen?

Du kanske har lust att dra ihop nått svängigt tillsammans? =)

MvH

Nille

Samplingarna är helt enkelt taget från Reasons Factory Sound Bank (AC-Bas), men den är modifierat dvs, den spelar figuren mycket studsigare än originalsamplern. Den är ju kraftig behandlat med kompressor och EQ för att få in rätt riv. Originalet hade jobbigt mycket hand - på- strängljud som maxade ut mätarna som man måste parera, det knarrar och smäller för bra annars. Överhuvudtaget är det svårt att få in en ståbas i mixen som ska bära hela vägen.

Men kul var det ! 🙁 , Fast det var nog ingenting i jämförelse hur mycket jag pulade med trumgroovet. Klonade en sampler 3 gånger genom en spiderREX där varsitt spår hade olika effekter,nivåer och pan. Till slut fick jag in allt i mixen. Men det är mycket där nerven ligger, i trumkompet alltså...... och använder man Lo-Fi samplingar får man mycket gratis atmosfär.

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...