Signert Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 (redigerat) Slutresultatet: 4 - Special Offer : 94p - Signert 6 - Ă t helvete med... : 43p - Jazzman 2 - Everything is free : 37p - Martinm 7 - Nightmare Beach : 35p - Sixties 1 - I Love U : 32p - PepeLogu 5 - D.N.A. : 25p - Egghuvud 3 - This Is It : 7p - Stajo ---------------------------------------------------- DĂ„ var det dags att skilja agnarna frĂ„n vetet... đ Följande sju bidrag har kommit in, numrerade efter inlĂ€mningsordning: 1 - I Love U 2 - Everything Is Free 3 - This Is It 4 - Special Offer-For A Limited Time Only 5 - D.N.A. 6 - Ă t helvete med Mr Ray 7 - Nightmare Beach Liksom i förra festivalen blir det final direkt. Ni röstar i denna trĂ„d genom att fördela era poĂ€ng över fyra bidrag pĂ„ nedanstĂ„ende vis: 6 p - till bĂ€sta bidraget 4 p - till nĂ€st bĂ€sta 2 p till er trea 1 p till er fyra Motivera gĂ€rna ert beslut! BidragslĂ€mnare fĂ„r rösta, men inte pĂ„ sig sjĂ€lv. Omröstningen pĂ„gĂ„r till söndag 22 januari, kl.20.00, dvs. ca. tvĂ„ veckor, liksom förra festivalen. Ladda ner lĂ„tarna hĂ€r (zip). Redigerat 22 januari 2006 av Signert
Rapid Wanker Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 (redigerat) Ah...förste man att rösta. Tyckte kanske att det var lite mycket att rösta pĂ„ över hĂ€lften av bidragen, men jag gjorde mitt bĂ€sta đ 6 p : 4 - Special Offer-For A Limited Time Only Bra lĂ„t och snygg sĂ„ng...och distade guror Ă€r aldrig fel. 4 p : 5 - D.N.A. Jag Ă€r sĂ„ld redan i den stökiga inledningen. Velvet glittrar i bakgrunden. 2 p : 2 - Everything Is Free Trevlig melodi med lite doft av sent 60-tal. 1 p : 6 - Ă t helvete med Mr Ray Snygg och finessrik komposition. Borde kanske kommit högre upp, men jag var inte riktigt dĂ€r i dag. Redigerat 9 januari 2006 av Rapid Wanker
martinm Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Synd att bidragen Àr sÄ fÄ. Jag tycker ÀndÄ att det har kommit in flera bidrag som hÄller en god kvaliteŽ, bÀttre Àn julfestivalen enligt mitt tycke. Flera av bidragen har ocksÄ en skön retrokÀnsla. 6 p - 6 - à t helvete med Mr Ray Bra instrumentalt svÀng. Ska bli kul att höra vilka pluggar som anvÀnts. 4 p - 4 - Special Offer-For A Limited Time Only Skön melodi o bra sÄngstÀmmor. Bra med varierande kontraster i lÄten. En text som passar till temat. 2 p - 7 - Nightmare Beach Instrumental musik med Quentin TarantinokÀnsla. 1 p - 5 - D.N.A. Ett arrangemang som spretar. Början Àr grÀslig, men det ordnar till sig.
Bastian Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 6p - special offer... Bra melodi, nice sound, sjysst sĂ„ng... jag gillar dock inte disten nĂ€r den kommer igĂ„ng med nĂ„n visslande synth i bakgrunden... 4p - everything is free PĂ„minner om den ovan... kĂ€nns som man vill hĂ€nga pĂ„ nĂ„n sjysst strand med surfbrĂ€dan lite chickas o en nice barbecue dĂ„ solen Ă€r pĂ„ vĂ€g ner.... 2p - Nightmare Beach Lite surf hĂ€r med ja... lite vĂ€l klassisk för mig dock, o produktionen kĂ€nns instĂ€ngd i en burk pĂ„ botten av havet... nej inte sĂ„ hĂ„rt men lite Ă„t det hĂ„llet đ jag gillar dock kĂ€nslan o barbecuen har fĂ„tt lite öl nu... 1p - D.N.A Ăven fast produktionen lĂ„ter sĂ„ demo tycker jag denna har nĂ„gon potential... lite mer styrka i rösten sĂ„ finns dĂ€r karaktĂ€r... fin radiorefrĂ€ng bra jobbat alla! peace!
Thomas Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 4 - Special Offer 6p BĂ€st komposition, överlĂ€gset bĂ€st sĂ„ng, bra arrat och helt ok proddat. Snygg stĂ€msĂ„ng. Jag saknar elbasen - den verkar ligga gömd lĂ„ngt dĂ€r nere. 1 - I Love U 4p "Mysig lĂ„t" och bra proddad med mycket olika gratiselement verkar det som. SĂ„ngen Ă€r hemsk dock. Sen gillar jag inte akustisk-gitarr-samplingar heller đ± Jag hade gĂ€rna hört denna lĂ„t med en annan sĂ„ngare eller sĂ„ngerska - dĂ„ tror jag mycket pĂ„ den! 6 - Ă t helvete med Mr Ray 2p Bra instrumentallĂ„t men inte sĂ„ bra mixad. Slapbasen (eller bas överhuvudtaget) Ă€r pĂ„ tok för lĂ„ngt borta i ljudbilden, leaden för hög tex. Denna lĂ„t hade jag gĂ€rna hört ommixad! 2 - Everything is Free 1p För lĂ„ngt intro - man tror att det Ă€r en instrumentallĂ„t, och nĂ€r man hör sĂ„ngen önskar man att det var en sĂ„n đ Men lĂ„ten har potential tycker jag. Ej poĂ€ngsatta (utan rangordning): 3 - This it it Jag mĂ„r dĂ„ligt av sĂ„ngen och uttalet. LĂ„ten Ă€r för seg och deppig för min smak. 5 - DNA Ouch - vad har ni kört sĂ„ngen och gitarren igenom? Bit/samplereducerare eller Soundblaster 8? Tycker att lĂ„ten Ă€r alltför enformig - och jag tröttnade snabbt pĂ„ den dĂ€r synthslingan. 7 - Nightmare Beach Ăr det detta som kallas surfmusik eller (Ă€r inte sĂ„ insatt sjĂ€lv)? LĂ„ten har mĂ„nga bra egenskaper men skulle mĂ„ bra av bĂ€ttre spelad gitarr (ibland kommer det t o m bendar Ă„t fel hĂ„ll), och bĂ€ttre trummor (nu Ă€r det bara typ grundtakt och ett fill).
Signert Postat 12 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 januari 2006 Röstas lite dĂ„ligt, tycker jag. Kom igen! Lyssna och tyck! đ
Signert Postat 13 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 13 januari 2006 Ok, dĂ„ fĂ„r ni mina röster hĂ€r i alla fall: 6p till nr 6 - Ă t helvete med MrRay Egentligen inte min kopp te, men jag tycker att detta bidrag har lyckats bĂ€st med att hitta snygga gratisljud. LĂ„ter snyggt. 4p till nr 2 - Everything Is Free SĂ„ngen skulle behöva nĂ„gra tagningar till och jag förstĂ„r inte poĂ€ngen med det lĂ„nga introt. Men lĂ„ten sĂ€tter sig som Konrads Kalasklister. 2p till nr 1 - I Love U FalsksĂ„ng i kubik. Kan funka ibland, men inte hĂ€r. DĂ€remot Ă€r det en riktigt bra lĂ„t med skön produktion. 1p till nr 7 - Nightmare Beach HĂ€rligt med lite surf! Det svaga gitarrspelet, den burkiga produktionen och en del harmonimissar drar dock ner betyget rejĂ€lt. Bra jobbat, gott folk! Ăverlag betydligt högre kvalitet Ă€n julfestivalen. Och sĂ„ slapp man pseudofranska bröl och stönanden. đ
stajo Postat 14 januari 2006 Postat 14 januari 2006 Sista chansen att rösta innan jag flyger till varmare stĂ€llen đ 6p -1 I love you En lĂ„t som gör mig glad! Tycker refrĂ€ngen Ă€r skön och sĂ€tter sig. Arret Ă€r lagom avskalat, behövs varken mer eller mindre, snyggt! Rösten passar in bra, ok lite falskt ibland men budskapet gĂ„r fram och det blir charmigt đ . 4p -4 Special offer Det Ă€r melodin som gör det, den Ă€r helt enkelt kanon! KĂ€nns kanske lite stampig, vilket passar pĂ„ vissa stĂ€llen men borde ha delar dĂ€r kompet Ă€r lite annorlunda. 2p -2 Everything is free Ănnu en fin melodi, gillar introt starkt. 1p -7 Nightmare beach FĂ„r kĂ€nslan av att fĂ€rdas genom tid och rum, hĂ€nger bra ihop.
PepeLogu Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Kul tĂ€vling med mĂ„nga bra bidrag. SĂ„ hĂ€r tycker jag: 6p till nr4 - Special Offer Sanslöst bra pĂ„ alla sĂ€tt; Produktion, melodier, sĂ„ng, kanon! 4p till nr2 - Everything Is Free Skön melodi och bra sĂ„ng, skön 70-talskĂ€nsla tycker jag. 2p till nr5 - D.N.A Absolut inte min favvo-musik, men skickligt gjort. 1p till nr7 - Nightmare beach VĂ€digt passande namn, Beach boys blandat med spökmusik. Gillar den mer och mer ju fler gĂ„nger jag hör den. Utan röst men Ă€ndĂ„ trevliga lĂ„tar: This is it - Stör mig pĂ„ sĂ„ngen lite, vet inte varför men den funkar inte till lĂ„ten tycker jag. Annars Ă€r den mysig, instrumenteringen Ă€r helbra. Kompetent gjort. Ă t helvete med MrRay - Namnet i sig Ă€r egentligen vĂ€rt 1 poĂ€ng... đ Och den Ă€r hĂ€rlig att ha igĂ„ng medan man surfar eller nĂ„t. Muzak - typ, man sitter och gungar lite med huvet till den.
sixties Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Tycker det var lite svÄrare att rösta denna gÄng, dels för att det inte vara nÄgot tema som jul, hÄrdrock eller sommar sÄ man kunde ta bort nÄgra lÄtar direkt som kÀndes fel. HÀr kommer mina röster: 6 poÀng till: nr 4 - Special Offer-For A Limited Time Only 4 poÀng till: nr 5 - D.N.A. 2 poÀng till nr 6 - à t helvete med Mr Ray 1 poÀng till nr 1 - I Love U
Egghuvud Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 (redigerat) Jag tĂ€nker mig nog att temat Ă€r att försöka lyssna ut vem som gjort det bĂ€sta resultatet med gratis grejor. Inte vilken lĂ„t man egentligen tycker bĂ€st om. SĂ„ledes tycker jag nog att bidrag Bidrag 4 fĂ„r 6 poĂ€ng, snyggt arrangemang. Det lĂ„ter lite bob hund nĂ€r synten kommer in. Mastringen kanske inte Ă€r 100%, men arrangemanget lĂ„ter bra. Bidrag 1 fĂ„r fyra poĂ€ng. SĂ„ngen Ă€r inte helt okej, men jag tycker att syntarna Ă€r vĂ€l andvĂ€nda och det finns mycket effekter och smĂ„ detaljer som Ă€r roliga. BÂŽra anvĂ€nda gratisgrejor. Bidrag nr 6 fĂ„r min 2 poĂ€ngare. Snyggt men lite mesiga ljud. Skulle vĂ€l kunna gĂ„ att fĂ„ syntarna att lĂ„ta lite mer och lite bĂ€ttre. Basen Ă€r lite kul. Men gitarren lĂ„ter inte jĂ€ttekul. 1 poĂ€ng till Nightmare beach. PĂ„ tal om Bob hund. Hmmm om man anvĂ€nder gratis grejor sĂ„ lĂ„ter det som Bob hund med andra ord. đ Kul tema och kul genomfört. Lite trist att det Ă€r sĂ„ fĂ„ bidrag och jag undrar om alla som röstar gör det i enlighet med temat vilket vĂ€l Ă€r: vem fĂ„r det att lĂ„ta sĂ„ bra som möjligt nĂ€r allt Ă€r gratis och "i burken". đ edit: hur Ă€r stĂ€llningen förresten Signert? Redigerat 15 januari 2006 av Egghuvud
mornel Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 6 poÀng 2. Skönt gammalt sound. Mellotron(?)-samplingarna Àr stÀmningsfulla. PÄ det hela taget en fin lÄt med trevlig produktion. BÀsta i den hÀr omgÄngen! 4 poÀng 1. Det hÀr lÄter som före detta Hefner-sÄngarens synthiga projekt The French. JÀttebra lÄt, schysst sound. 2 poÀng 4. LÄter bra! Lyxigt bred ljudbild, fin lÄt. Gillar den skrikigt sjungande synthslingan. 1 poÀng 7. Det hÀr pÄminner mig om indiska Aasha Bhosles höjdarlÄt Duniya Men av nÄgon anledning. Bra jobbat hörni! Ingenting var dÄlig, men de hÀr fyra stack ut extra. SvÄrt att rangordna.
Signert Postat 15 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 15 januari 2006 (redigerat) Halvtid! đ Tycker att ni röstar förskrĂ€ckligt uselt dĂ„ligt. Ăver 5000 medlemmar och bara 9 som röstat hittills, inklusive mig. đ NĂ€, nu fĂ„r ni slita er frĂ„n Off-Topic ett tag! đđ Hur som haver, hĂ€r Ă€r stĂ€llningen med en vecka kvar att rösta: 46p: 4-Special Offer... 23p: 2-Everything is free 21p: 1-I love U 19p: 6-Ă t helvete med... 12p: 5-D.N.A. 9p:7-Nightmare Beach 0p: 3-This Is It Edit: Efter Mornels röster. Edit2: Försökte snygga till det, med begrĂ€nsat resultat. Hur "tabbar" man nĂ€r man gör ett inlĂ€gg? Redigerat 15 januari 2006 av Signert
Lars-Olof Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 6p - Ă t helvete med Mr Ray Otroligt skön att lyssna pĂ„. Soft och snyggt! 4p - Nightmare Beach Grym och intressant. 2p - Special Offer Börjar skitbra. Ăr inte lika imponerad nĂ€r det lĂ„ter som mest. Ont i örat... 1p - This is it Bra insats. DĂ„lig sĂ„ng, men det var inte de som skulle bedömas som jag ser det... Fastnade mest för de instrumentala lĂ„tarna av nĂ„gon anledning... Ăvriga lĂ„tar var ocksĂ„ bra. Inga bottennapp i den hĂ€r festivalen đ
Linus Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 NĂ€, nu fĂ„r ni slita er frĂ„n Off-Topic ett tag! đ :D Okej, jag ska lyssna och rösta! đ
equality Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 6p - Ă t helvete med Mr Ray(6) Outstanding. Skitsnygg synthmelodi och lĂ€ckert ljud pĂ„ denna. Rivigt svĂ€ng. Gitarrskalan fr 01:39 Ă€r kul. Men vilken titel⊠Sedan tycker jag det var rĂ€tt jĂ€mnt: 4p - DNA(5) Lite hitpotential i denna med rĂ€tt skön anstrĂ€ngd röst. 2p â Everything is free(2) Lite lĂ„ngt intro men vacker melodi 1p â Special Offer(4) RĂ€tt snygga stĂ€mmor.
dede Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 6 P - Special Offer 4p - Nightmare beach 2p - Everything is free 1p - I Love you ........Over and out! đ
Desmond Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 6p till lĂ„t nr 6 - Special Offer, för Teenage Fanclub wannabeing rĂ€cker lĂ„ngt 4p till lĂ„t nr 2 - Everything is Free, för jag gillar orgel bĂ€ttre Ă€n blipblop đ 2p till lĂ„t nr 1 - I Love You, för en hyfsad lĂ„t trots blipbloppet đ 1p till lĂ„t nr 7 - Nightmare Beach, för surfmusik Ă€r aldrig fel
Linus Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 6p Special Offer-For A Limited Time Only BĂ€sta komposition đ 4p I Love You FalsksĂ„ng, men det kan förlĂ„tas đ 2p Ă t helvete med Mr Ray TrĂ„kigt intro, men 40s senare blir den skön och svĂ€ngig đ 1p Nightmare Beach FruktansvĂ€rt ostĂ€mt, men rivigt och charmigt đ PS. Hade jag skrivit ett bidrag skulle jag ha döpt det till 'Nothing Comes For Free' đ
GĂ€st Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 (redigerat) 6p - nightmare beach Agentmusik! Skön 60-talskĂ€nsla pĂ„ detta softa bidrag.. 4p - i love u Synd pĂ„ falsksĂ„ngen.. för lĂ„ten Ă€r riktigt bra. Produktionen skulle kunna vara snĂ€ppet bĂ€ttre. Skulle vilja höra en uppdaterad version av denna.. 2p - special offer Mycket vĂ€lproducerat, klockren mix, bĂ€st sĂ„ng av bidragen. Men lĂ„ten gĂ„r inte riktigt hem hos mig. 1p - this is it Skulle vilja ha lite större kontraster i denna, sitter och vĂ€nter pĂ„ powerballad-gitarrerna men dom kommer aldrig. Ăverlag bra bidrag. NĂ€stan ingen electronica, de flesta verkar strĂ€va efter ett akustiskt sound, och lyckas med detta. Redigerat 16 januari 2006 av GĂ€st
Emil Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Emo-dÀngan Is this it Àr enligt mig den enda lÄten som man orkar lyssna igenom, resten av lÄtarna Àr ju totalt befriade frÄn kÀnsla överhuvudtaget. FörvÄnande att lÄtarna Àr sÄ pass dÄliga som dom Àr. Is this it fÄr alla mina poÀng.
Signert Postat 17 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 17 januari 2006 Emo-dĂ€ngan Is this it Ă€r enligt mig den enda lĂ„ten som man orkar lyssna igenom, resten av lĂ„tarna Ă€r ju totalt befriade frĂ„n kĂ€nsla överhuvudtaget. FörvĂ„nande att lĂ„tarna Ă€r sĂ„ pass dĂ„liga som dom Ă€r. Is this it fĂ„r alla mina poĂ€ng. Det var ju roligt att det fanns Ă„tminstone en lĂ„t som föll dig pĂ„ lĂ€ppen. Fast om du vill att jag skall rĂ€kna med din röst sĂ„ mĂ„ste jag be dig att fördela ut samtliga poĂ€ng. Kan vi rĂ€kna med att du stĂ€ller upp med ett glimrande bidrag i nĂ€sta festival? đ
Emil Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Emo-dĂ€ngan Is this it Ă€r enligt mig den enda lĂ„ten som man orkar lyssna igenom, resten av lĂ„tarna Ă€r ju totalt befriade frĂ„n kĂ€nsla överhuvudtaget. FörvĂ„nande att lĂ„tarna Ă€r sĂ„ pass dĂ„liga som dom Ă€r. Is this it fĂ„r alla mina poĂ€ng. Det var ju roligt att det fanns Ă„tminstone en lĂ„t som föll dig pĂ„ lĂ€ppen. Fast om du vill att jag skall rĂ€kna med din röst sĂ„ mĂ„ste jag be dig att fördela ut samtliga poĂ€ng. Kan vi rĂ€kna med att du stĂ€ller upp med ett glimrande bidrag i nĂ€sta festival? đ DĂ„ passar jag isf. Tycker att övriga bidrag var under all kritik som sagt. Huruvida jag Ă€r med i nĂ€sta studio-festival avgör jag dĂ„ eftersom jag Ă€r mycket medveten om att fel festival definitivt skulle kunna göra att mitt bidrag blev helt vĂ€rdelöst.
Signert Postat 17 januari 2006 TrÄdstartare Postat 17 januari 2006 StÀllningen uppdaterad: 69p: 4-Special Offer... 33p: 6-à t helvete med... 32p: 1-I Love U 31p: 2-Everything is free 25p: 7-Nightmare Beach 12p: 5-D.N.A. 2p: 3-This Is It Mindre Àn 5 dygn kvar...
Jimboo Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 (redigerat) Hej hej. Detta var riktigt svÄrt. Men men 6p. Special Offer - Helt klart snyggast ljudbild. Snygga stÀmmor. Men nÀr det drar igÄng sÄ Àr det lite för mycket för mig. 4p. D.N.A - Bra melodi. SvÀngig. Cool röst. men dock inte den bÀsta ljudbilden. 2p. Everything is free - Gillar orgeln skarpt. 1p. This is it - Gillar lÄten. men för in i böveln.. SJUNG inte!! .. ___________________________________________________ För övrigt: Tycker det Àr pÄ tok för dÄlig engelska. om man inte behÀrskar sprÄket sÄ bra sÄ sjung pÄ svenska. Men det finns helt klart en del ljusglimtar i lÄtarna!! Keep up the guud wörk!! Redigerat 19 januari 2006 av Jimboo
sixties Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 dax att rösta, snart Ă€r det för sent... đ
Signert Postat 21 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 januari 2006 DĂ„ gĂ„r vi in pĂ„ nĂ€st sista dagen. Imorgon kl.20 stĂ€nger vallokalerna. đ Rösta!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.