Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Slutresultatet:

4 - Special Offer : 94p - Signert

6 - Åt helvete med... : 43p - Jazzman

2 - Everything is free : 37p - Martinm

7 - Nightmare Beach : 35p - Sixties

1 - I Love U : 32p - PepeLogu

5 - D.N.A. : 25p - Egghuvud

3 - This Is It : 7p - Stajo

----------------------------------------------------

DĂ„ var det dags att skilja agnarna frĂ„n vetet... 🙂

Följande sju bidrag har kommit in, numrerade efter inlÀmningsordning:

1 - I Love U

2 - Everything Is Free

3 - This Is It

4 - Special Offer-For A Limited Time Only

5 - D.N.A.

6 - Åt helvete med Mr Ray

7 - Nightmare Beach

Liksom i förra festivalen blir det final direkt. Ni röstar i denna trÄd genom att fördela era poÀng över fyra bidrag pÄ nedanstÄende vis:

6 p - till bÀsta bidraget

4 p - till nÀst bÀsta

2 p till er trea

1 p till er fyra

Motivera gÀrna ert beslut! BidragslÀmnare fÄr rösta, men inte pÄ sig sjÀlv.

Omröstningen pÄgÄr till söndag 22 januari, kl.20.00, dvs. ca. tvÄ veckor, liksom förra festivalen.

Ladda ner lÄtarna hÀr (zip).

Redigerat av Signert
Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat (redigerat)

Ah...förste man att rösta. Tyckte kanske att det var lite mycket att rösta pĂ„ över hĂ€lften av bidragen, men jag gjorde mitt bĂ€sta 🙁

6 p : 4 - Special Offer-For A Limited Time Only

Bra lÄt och snygg sÄng...och distade guror Àr aldrig fel.

4 p : 5 - D.N.A.

Jag Àr sÄld redan i den stökiga inledningen. Velvet glittrar i bakgrunden.

2 p : 2 - Everything Is Free

Trevlig melodi med lite doft av sent 60-tal.

1 p : 6 - Åt helvete med Mr Ray

Snygg och finessrik komposition. Borde kanske kommit högre upp, men jag var

inte riktigt dÀr i dag.

Redigerat av Rapid Wanker
Postat

Synd att bidragen Àr sÄ fÄ. Jag tycker ÀndÄ att det har kommit in flera bidrag som hÄller en god kvaliteŽ, bÀttre Àn julfestivalen enligt mitt tycke. Flera av bidragen har ocksÄ en skön retrokÀnsla.

6 p - 6 - Åt helvete med Mr Ray

Bra instrumentalt svÀng. Ska bli kul att höra vilka pluggar som anvÀnts.

4 p - 4 - Special Offer-For A Limited Time Only

Skön melodi o bra sÄngstÀmmor. Bra med varierande kontraster i lÄten. En text som passar till temat.

2 p - 7 - Nightmare Beach

Instrumental musik med Quentin TarantinokÀnsla.

1 p - 5 - D.N.A.

Ett arrangemang som spretar. Början Àr grÀslig, men det ordnar till sig.

Postat

6p - special offer...

Bra melodi, nice sound, sjysst sÄng... jag gillar dock inte disten nÀr den kommer igÄng med nÄn visslande synth i bakgrunden...

4p - everything is free

PÄminner om den ovan... kÀnns som man vill hÀnga pÄ nÄn sjysst strand med surfbrÀdan lite chickas o en nice barbecue dÄ solen Àr pÄ vÀg ner....

2p - Nightmare Beach

Lite surf hĂ€r med ja... lite vĂ€l klassisk för mig dock, o produktionen kĂ€nns instĂ€ngd i en burk pĂ„ botten av havet... nej inte sĂ„ hĂ„rt men lite Ă„t det hĂ„llet 😉

jag gillar dock kÀnslan o barbecuen har fÄtt lite öl nu...

1p - D.N.A

Även fast produktionen lĂ„ter sĂ„ demo tycker jag denna har nĂ„gon potential... lite mer styrka i rösten sĂ„ finns dĂ€r karaktĂ€r... fin radiorefrĂ€ng

bra jobbat alla!

peace!

Postat

4 - Special Offer 6p

BÀst komposition, överlÀgset bÀst sÄng, bra arrat och helt ok proddat. Snygg stÀmsÄng. Jag saknar elbasen - den verkar ligga gömd lÄngt dÀr nere.

1 - I Love U 4p

"Mysig lĂ„t" och bra proddad med mycket olika gratiselement verkar det som. SĂ„ngen Ă€r hemsk dock. Sen gillar jag inte akustisk-gitarr-samplingar heller đŸ˜± Jag hade gĂ€rna hört denna lĂ„t med en annan sĂ„ngare eller sĂ„ngerska - dĂ„ tror jag mycket pĂ„ den!

6 - Åt helvete med Mr Ray 2p

Bra instrumentallÄt men inte sÄ bra mixad. Slapbasen (eller bas överhuvudtaget) Àr pÄ tok för lÄngt borta i ljudbilden, leaden för hög tex.

Denna lÄt hade jag gÀrna hört ommixad!

2 - Everything is Free 1p

För lĂ„ngt intro - man tror att det Ă€r en instrumentallĂ„t, och nĂ€r man hör sĂ„ngen önskar man att det var en sĂ„n 😎 Men lĂ„ten har potential tycker jag.

Ej poÀngsatta (utan rangordning):

3 - This it it

Jag mÄr dÄligt av sÄngen och uttalet. LÄten Àr för seg och deppig för min smak.

5 - DNA

Ouch - vad har ni kört sÄngen och gitarren igenom? Bit/samplereducerare eller Soundblaster 8? Tycker att lÄten Àr alltför enformig - och jag tröttnade snabbt pÄ den dÀr synthslingan.

7 - Nightmare Beach

Är det detta som kallas surfmusik eller (Ă€r inte sĂ„ insatt sjĂ€lv)? LĂ„ten har mĂ„nga bra egenskaper men skulle mĂ„ bra av bĂ€ttre spelad gitarr (ibland kommer det t o m bendar Ă„t fel hĂ„ll), och bĂ€ttre trummor (nu Ă€r det bara typ grundtakt och ett fill).

Postat

mĂ„ste lyssna ordentligt först 😉

Postat

Ok, dÄ fÄr ni mina röster hÀr i alla fall:

6p till nr 6 - Åt helvete med MrRay

Egentligen inte min kopp te, men jag tycker att detta bidrag har lyckats bÀst med att hitta snygga gratisljud. LÄter snyggt.

4p till nr 2 - Everything Is Free

SÄngen skulle behöva nÄgra tagningar till och jag förstÄr inte poÀngen med det lÄnga introt. Men lÄten sÀtter sig som Konrads Kalasklister.

2p till nr 1 - I Love U

FalsksÄng i kubik. Kan funka ibland, men inte hÀr. DÀremot Àr det en riktigt bra lÄt med skön produktion.

1p till nr 7 - Nightmare Beach

HÀrligt med lite surf! Det svaga gitarrspelet, den burkiga produktionen och en del harmonimissar drar dock ner betyget rejÀlt.

Bra jobbat, gott folk! Överlag betydligt högre kvalitet Ă€n julfestivalen. Och sĂ„ slapp man pseudofranska bröl och stönanden. 😆

Postat

Sista chansen att rösta innan jag flyger till varmare stĂ€llen 🙂

6p -1 I love you

En lĂ„t som gör mig glad! Tycker refrĂ€ngen Ă€r skön och sĂ€tter sig. Arret Ă€r lagom avskalat, behövs varken mer eller mindre, snyggt! Rösten passar in bra, ok lite falskt ibland men budskapet gĂ„r fram och det blir charmigt 🙂 .

4p -4 Special offer

Det Àr melodin som gör det, den Àr helt enkelt kanon! KÀnns kanske lite stampig, vilket passar pÄ vissa stÀllen men borde ha delar dÀr kompet Àr lite annorlunda.

2p -2 Everything is free

Ännu en fin melodi, gillar introt starkt.

1p -7 Nightmare beach

FÄr kÀnslan av att fÀrdas genom tid och rum, hÀnger bra ihop.

Postat

Kul tÀvling med mÄnga bra bidrag. SÄ hÀr tycker jag:

6p till nr4 - Special Offer

Sanslöst bra pÄ alla sÀtt; Produktion, melodier, sÄng, kanon!

4p till nr2 - Everything Is Free

Skön melodi och bra sÄng, skön 70-talskÀnsla tycker jag.

2p till nr5 - D.N.A

Absolut inte min favvo-musik, men skickligt gjort.

1p till nr7 - Nightmare beach

VÀdigt passande namn, Beach boys blandat med spökmusik. Gillar den mer och mer ju fler gÄnger jag hör den.

Utan röst men ÀndÄ trevliga lÄtar:

This is it - Stör mig pÄ sÄngen lite, vet inte varför men den funkar inte till lÄten tycker jag. Annars Àr den mysig, instrumenteringen Àr helbra. Kompetent gjort.

Åt helvete med MrRay - Namnet i sig Ă€r egentligen vĂ€rt 1 poĂ€ng... 😎 Och den Ă€r hĂ€rlig att ha igĂ„ng medan man surfar eller nĂ„t. Muzak - typ, man sitter och gungar lite med huvet till den.

Postat

Tycker det var lite svÄrare att rösta denna gÄng, dels för att det inte vara nÄgot tema som jul, hÄrdrock eller sommar sÄ man kunde ta bort nÄgra lÄtar direkt som kÀndes fel.

HÀr kommer mina röster:

6 poÀng till: nr 4 - Special Offer-For A Limited Time Only

4 poÀng till: nr 5 - D.N.A.

2 poĂ€ng till nr 6 - Åt helvete med Mr Ray

1 poÀng till nr 1 - I Love U

Postat (redigerat)

Jag tÀnker mig nog att temat Àr att försöka lyssna ut vem som gjort det bÀsta resultatet med gratis grejor. Inte vilken lÄt man egentligen tycker bÀst om.

SÄledes tycker jag nog att bidrag

Bidrag 4 fÄr 6 poÀng, snyggt arrangemang. Det lÄter lite bob hund nÀr synten kommer in. Mastringen kanske inte Àr 100%, men arrangemanget lÄter bra.

Bidrag 1 fÄr fyra poÀng. SÄngen Àr inte helt okej, men jag tycker att syntarna Àr vÀl andvÀnda och det finns mycket effekter och smÄ detaljer som Àr roliga. BŽra anvÀnda gratisgrejor.

Bidrag nr 6 fÄr min 2 poÀngare. Snyggt men lite mesiga ljud. Skulle vÀl kunna gÄ att fÄ syntarna att lÄta lite mer och lite bÀttre. Basen Àr lite kul. Men gitarren lÄter inte jÀttekul.

1 poÀng till Nightmare beach. PÄ tal om Bob hund.

Hmmm om man anvÀnder gratis grejor sÄ lÄter det som Bob hund med andra ord.

🙂

Kul tema och kul genomfört. Lite trist att det Ă€r sĂ„ fĂ„ bidrag och jag undrar om alla som röstar gör det i enlighet med temat vilket vĂ€l Ă€r: vem fĂ„r det att lĂ„ta sĂ„ bra som möjligt nĂ€r allt Ă€r gratis och "i burken". 😆

edit: hur Àr stÀllningen förresten Signert?

Redigerat av Egghuvud
Postat

6 poÀng

2. Skönt gammalt sound. Mellotron(?)-samplingarna Àr stÀmningsfulla. PÄ det hela taget en fin lÄt med trevlig produktion. BÀsta i den hÀr omgÄngen!

4 poÀng

1. Det hÀr lÄter som före detta Hefner-sÄngarens synthiga projekt The French. JÀttebra lÄt, schysst sound.

2 poÀng

4. LÄter bra! Lyxigt bred ljudbild, fin lÄt. Gillar den skrikigt sjungande synthslingan.

1 poÀng

7. Det hÀr pÄminner mig om indiska Aasha Bhosles höjdarlÄt Duniya Men av nÄgon anledning.

Bra jobbat hörni! Ingenting var dÄlig, men de hÀr fyra stack ut extra. SvÄrt att rangordna.

Postat (redigerat)

Halvtid! 🙂

Tycker att ni röstar förskrĂ€ckligt uselt dĂ„ligt. Över 5000 medlemmar och bara 9 som röstat hittills, inklusive mig. 😆 NĂ€, nu fĂ„r ni slita er frĂ„n Off-Topic ett tag! 😉😎

Hur som haver, hÀr Àr stÀllningen med en vecka kvar att rösta:

• 46p: 4-Special Offer...
  • 23p: 2-Everything is free
  • 21p: 1-I love U
  • 19p: 6-Åt helvete med...
  • 12p: 5-D.N.A.
  • 9p:7-Nightmare Beach
  • 0p: 3-This Is It

Edit: Efter Mornels röster.

Edit2: Försökte snygga till det, med begrÀnsat resultat. Hur "tabbar" man nÀr man gör ett inlÀgg?

bother-new.jpg

Redigerat av Signert
Postat

6p - Åt helvete med Mr Ray

Otroligt skön att lyssna pÄ. Soft och snyggt!

4p - Nightmare Beach

Grym och intressant.

2p - Special Offer

Börjar skitbra. Är inte lika imponerad nĂ€r det lĂ„ter som mest. Ont i örat...

1p - This is it

Bra insats. DÄlig sÄng, men det var inte de som skulle bedömas som jag ser det...

Fastnade mest för de instrumentala lĂ„tarna av nĂ„gon anledning... Övriga lĂ„tar var ocksĂ„ bra. Inga bottennapp i den hĂ€r festivalen 😄

Postat
NĂ€, nu fĂ„r ni slita er frĂ„n Off-Topic ett tag! 😄 :D

Okej, jag ska lyssna och rösta! 🙂

Postat

6p - Åt helvete med Mr Ray(6)

Outstanding. Skitsnygg synthmelodi och lÀckert ljud pÄ denna.

Rivigt svÀng. Gitarrskalan fr 01:39 Àr kul. Men vilken titel

Sedan tycker jag det var rÀtt jÀmnt:

4p - DNA(5)

Lite hitpotential i denna med rÀtt skön anstrÀngd röst.

2p – Everything is free(2)

Lite lÄngt intro men vacker melodi

1p – Special Offer(4)

RÀtt snygga stÀmmor.

Postat

6 P - Special Offer

4p - Nightmare beach

2p - Everything is free

1p - I Love you

........Over and out! 😆

Postat

6p till lÄt nr 6 - Special Offer, för Teenage Fanclub wannabeing rÀcker lÄngt

4p till lĂ„t nr 2 - Everything is Free, för jag gillar orgel bĂ€ttre Ă€n blipblop 😆

2p till lĂ„t nr 1 - I Love You, för en hyfsad lĂ„t trots blipbloppet 🙂

1p till lÄt nr 7 - Nightmare Beach, för surfmusik Àr aldrig fel

Postat

6p Special Offer-For A Limited Time Only

BĂ€sta komposition 🙂

4p I Love You

FalsksĂ„ng, men det kan förlĂ„tas 🙂

2p Åt helvete med Mr Ray

TrĂ„kigt intro, men 40s senare blir den skön och svĂ€ngig 🙂

1p Nightmare Beach

FruktansvĂ€rt ostĂ€mt, men rivigt och charmigt 😛

PS. Hade jag skrivit ett bidrag skulle jag ha döpt det till 'Nothing Comes For Free' 😉

Postat (redigerat)

6p - nightmare beach

Agentmusik! Skön 60-talskÀnsla pÄ detta softa bidrag..

4p - i love u

Synd pÄ falsksÄngen.. för lÄten Àr riktigt bra. Produktionen skulle kunna vara snÀppet bÀttre. Skulle vilja höra en uppdaterad version av denna..

2p - special offer

Mycket vÀlproducerat, klockren mix, bÀst sÄng av bidragen. Men lÄten gÄr inte riktigt hem hos mig.

1p - this is it

Skulle vilja ha lite större kontraster i denna, sitter och vÀnter pÄ powerballad-gitarrerna men dom kommer aldrig.

Överlag bra bidrag. NĂ€stan ingen electronica, de flesta verkar strĂ€va efter ett akustiskt sound, och lyckas med detta.

Redigerat av GĂ€st
Postat

Emo-dÀngan Is this it Àr enligt mig den enda lÄten som man orkar lyssna igenom, resten av lÄtarna Àr ju totalt befriade frÄn kÀnsla överhuvudtaget. FörvÄnande att lÄtarna Àr sÄ pass dÄliga som dom Àr.

Is this it fÄr alla mina poÀng.

Postat
Emo-dÀngan Is this it Àr enligt mig den enda lÄten som man orkar lyssna igenom, resten av lÄtarna Àr ju totalt befriade frÄn kÀnsla överhuvudtaget. FörvÄnande att lÄtarna Àr sÄ pass dÄliga som dom Àr.

Det var ju roligt att det fanns Ätminstone en lÄt som föll dig pÄ lÀppen. Fast om du vill att jag skall rÀkna med din röst sÄ mÄste jag be dig att fördela ut samtliga poÀng.

Kan vi rĂ€kna med att du stĂ€ller upp med ett glimrande bidrag i nĂ€sta festival? 😄

Postat

Det var ju roligt att det fanns Ätminstone en lÄt som föll dig pÄ lÀppen. Fast om du vill att jag skall rÀkna med din röst sÄ mÄste jag be dig att fördela ut samtliga poÀng.

Kan vi rĂ€kna med att du stĂ€ller upp med ett glimrande bidrag i nĂ€sta festival? 😄

DÄ passar jag isf. Tycker att övriga bidrag var under all kritik som sagt.

Huruvida jag Àr med i nÀsta studio-festival avgör jag dÄ eftersom jag Àr mycket medveten om att fel festival definitivt skulle kunna göra att mitt bidrag blev helt vÀrdelöst.

Postat

StÀllningen uppdaterad:

• 69p: 4-Special Offer...
  • 33p: 6-Åt helvete med...
  • 32p: 1-I Love U
  • 31p: 2-Everything is free
  • 25p: 7-Nightmare Beach
  • 12p: 5-D.N.A.
  • 2p: 3-This Is It

Mindre Àn 5 dygn kvar...

20041012-vote-vote.jpg

Postat

Ska rösta efter lite lyssnande... 😄

Postat (redigerat)

Hej hej.

Detta var riktigt svÄrt. Men men

6p. Special Offer - Helt klart snyggast ljudbild. Snygga stÀmmor. Men nÀr det drar igÄng sÄ Àr det lite för mycket för mig.

4p. D.N.A - Bra melodi. SvÀngig. Cool röst. men dock inte den bÀsta ljudbilden.

2p. Everything is free - Gillar orgeln skarpt.

1p. This is it - Gillar lÄten. men för in i böveln.. SJUNG inte!! :rolleyes:..

För övrigt: Tycker det Àr pÄ tok för dÄlig engelska. om man inte behÀrskar sprÄket sÄ bra sÄ sjung pÄ svenska.

Men det finns helt klart en del ljusglimtar i lÄtarna!!

Keep up the guud wörk!!

Redigerat av Jimboo
Postat

dax att rösta, snart Ă€r det för sent... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.