Jump to content
Annons

"Daytona"


Grannen

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Daytona

* ARTIST/GRUPP: Toobie

* GENRE:Pop/Rock

* LÅTLÄNGD:4.44

* KOMPOSITÖR:Tobbe Helander

* PRODUCENT:Tobbe Helander

* EV. MEDVERKANDE:E-P Worland:text

* INSPELNINGSÅR:2005

* FORMAT: Mp3

* STORLEK:5,3 MB

* STATUS: Hann inte bli riktigt färdig, tyvärr.

Hur låter det? Ljudbild, låt, instrumentering mm. Detta är första låten jag la upp här i våras. Har mixat om, sänkt tempo mm. Ska åka bort och behöver lite att tänka på innan jag kommer hem. kan ni hjälpa till med det?

😲

God Jul till alla!

OBS! FIL BORTTAGEN!

Redigerat av Grannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gillar låten starkt. Men har lite svårt för programmerade trummor i allmännhet och programmerade trummor som försöker låta som akustiska trummor, men inte gör det, i synnerhet. Trummorna låter lite tunnt och kliniskt. Jag skulle dista dom lite, lägga mer kompressor, eq'a lite och ha ett kortare reverb alt. inget alls.

Sången är skitbra, ackegitarr, elgitarr och orgel bra. Kanske att det saknas nåt som sticker ut lite mer. Trummorna ligger rätt långt fram i förhållande till elgitarr och orgel.

Asch, jag svamlar bara. Bra låt men gillar inte soundet på trummor/bas. Skulle nog kunna bli svängigare med riktig bas också, eller är det det?

Nice, och GOD JUL! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen hög klass på detta....både komposition och framförande....alla möjliga stilar kan jag spåra ....med lite mer fräs skulle Atomic Swings inte vara långt borta samtidigt som jag får Steely Danvibbs på vissa delar....och om jag skulle vara du skulle jag slå av och börja ett suggestivare slut på 2:55-temat...men det var om jag var du..... 😎😆 .det är en riktigt bra låt du fått till.....God Jul 😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar låten starkt. Men har lite svårt för programmerade trummor i allmännhet och programmerade trummor som försöker låta som akustiska trummor, men inte gör det, i synnerhet. Trummorna låter lite tunnt och kliniskt. Jag skulle dista dom lite, lägga mer kompressor, eq'a lite och ha ett kortare reverb alt. inget alls.

Sången är skitbra, ackegitarr, elgitarr och orgel bra. Kanske att det saknas nåt som sticker ut lite mer. Trummorna ligger rätt långt fram i förhållande till elgitarr och orgel.

Asch, jag svamlar bara. Bra låt men gillar inte soundet på trummor/bas. Skulle nog kunna bli svängigare med riktig bas också, eller är det det?

Nice, och GOD JUL! 🙂

Tack flintan för att du tagit dig tid att lyssna på julafton! Roligt att du gillar låten! Jo, det du säger om trummorna är väl sant. Får skaffa något annat som låter bättre. Använder trummorna i Reason.

Vet inte om det kunde varit bättre med riktig bas, för det är det det är! 😛 Får jobba vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen hög klass på detta....både komposition och framförande....alla möjliga stilar kan jag spåra ....med lite mer fräs skulle Atomic Swings inte vara långt borta samtidigt som jag får Steely Danvibbs på vissa delar....och om jag skulle vara du skulle jag slå av och börja ett suggestivare slut på 2:55-temat...men det var om jag var du..... 😉😄 .det är en riktigt bra låt du fått till.....God Jul 😉🙂

Oj, vad roligt att du gillar! 😛 Kan du skönja spår av Steeley Dan så tillhör dom ett av mina favoritband. Kul!

Jag skrev som status; "hann inte bli riktigt färdig". Det var just där vid 2.55 som jag inte hann bli klar. Sången där är jag inte riktigt nöjd med. Får göra om efter jul. Ett suggestivare slut är ingen dum ide´. I och för sig är det väl lite i dom tankarna jag har försökt att jobba. Tack för att du lyssnat! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

skön låt, bra sång. nåt som "fetar" till trummorna kanske.

UPP med ORGELN!! älskar orgel främst vox och farfisa och denna låter bra fast för lågt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Grannen! Cool och proffsig sång och tillhörande sångljud, om än väldigt speciellt.. 🙂 Bra produktion med fina instrumentpåläggningar om dock lite midi-känsla på trummorna ibland tyvärr. Saknar riktig hook på ref om du ska slå på riktigt, och tjäna massa pengar 🙂 gillar annars låten!

Rock on, grannen! God fortsättning, förresten!

Link to comment
Dela på andra sajter

vad har du använt för orglar?

tycker det är svårt att hitta riktigt bra orgel ljud om man inte är så förtjust i hammond ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Grannen! Cool och proffsig sång och tillhörande sångljud, om än väldigt speciellt.. 😠 Bra produktion med fina instrumentpåläggningar om dock lite midi-känsla på trummorna ibland tyvärr. Saknar riktig hook på ref om du ska slå på riktigt, och tjäna massa pengar 😉 gillar annars låten!

Rock on, grannen! God fortsättning, förresten!

Roligt att du gillar laten och tycker att sangen ar bra! Vad tanker du pa som ar speciellt med sangen? Kul att du gillar produktion ocksa. Trummorna ar midi.

Tjana pengar pa musiken blir nog svart. 😉 God fortsatning sjalv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt och härligt arrangemang med bra variation! Skulle man peta i nåt vore det möjligen sången. Låter som dubbat hela vägen vilket gör att det inte låter så dynamiskt, lite åt Ringo Starr hållet ljudmässigt om man ska hårddra det. En så pass bra sångröst skulle funka ensam i verserna är jag säker på! I slutet kan man även stegra det lite genom att gå upp i högre toner innan nedtoningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tungt och tufft. Förra gången fick jag associationer till Sympathy for the devil, solot låter annorlunda nu... Rock som borde hålla en större danspublik sysselsatt ett tag. Bra jobbat!

Tack sa mycket! Roligt att du kommer ihag laten fran tidigare. Jo, solot har jag andrat. Hoppas att det blev battre. Jepp, den gar att dansa till! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt och härligt arrangemang med bra variation! Skulle man peta i nåt vore det möjligen sången. Låter som dubbat hela vägen vilket gör att det inte låter så dynamiskt, lite åt Ringo Starr hållet ljudmässigt om man ska hårddra det. En så pass bra sångröst skulle funka ensam i verserna är jag säker på! I slutet kan man även stegra det lite genom att gå upp i högre toner innan nedtoningen.

Haller med dig om sangen. Blev inte riktigt fardig med den. Vagade inte riktigt lata den vara ensam i verserna men nu nar du sager det ska jag testa. Kan ju oka dynamiken. (Hoppas att du kan lasa det jag skriver, ar i ett land utan prickar!) Kul det dar om Ringo, har inte lyssnat sa mycket pa hans soloprojekt. Ska jobba med slutet o se vad man kan forbattra.

Glad over att du gillar annars och tack for dina kommentarer! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hammonorgeln är ju underbar i alla sammanhang! (för de som påstår annat) 😱

Skön låt! Och ja, trummerna behöver du fixa men sen så låter det faktiskt jävligt bra!

Jobba på, BRA!

//FredAsp

Roligt att du gillar hammond! Det ar en B3 jag anvander. Harligt att du tycer sa bra om laten annars! Tar med mig den kanslan in i det nya aret! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer i lovsången.

Sången tycker jag kunde ha varit lite högre. Trummorna håller jag med de andra om att de borde skitas ner lite. Lite dist kanske, mer kompressor. Basen kunded också fått något element som får den att stå ut lite; den är väldigt genomskinligt nu. Fast det kanske hör till genren...

Annars gillar jag det! Svängigt och poppigt. Får lite brittpop-vibbar av elguran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra! Allt låter skitbra förutom trummorna som känns lite klena. T ex borde virveln lyftas fram och fetas till lite.

Mycket riktigt Jejje ang. trummorna! Virveln kan alltid bli battre! 😉 Tack for att du lyssnta o kul att du gillat! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter gött.. 😉

Bra och skön röst!

Trummorna kunde komma fram lite mer kanske..men bra låt o bra ljudbild för övrigt!

Skont att du gillar ljudbild o rost! 🙂 Tycker du trummorna ligger far langt bak? Tacksam for dina oron! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer i lovsången.

Sången tycker jag kunde ha varit lite högre. Trummorna håller jag med de andra om att de borde skitas ner lite. Lite dist kanske, mer kompressor. Basen kunded också fått något element som får den att stå ut lite; den är väldigt genomskinligt nu. Fast det kanske hör till genren...

Annars gillar jag det! Svängigt och poppigt. Får lite brittpop-vibbar av elguran.

Kul att du gillar! Som jag skrivit i nagon tidigare trad: Sangen blev aldrig riktigt klar. Maste ocksa se over basen lite eftersom du sager det.

Brittopvibar later bra! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Minus: trummorna, de låter inte så värst. Jag vill ha fram sången i ljudbilden.

Plus: Sången är bra. Soft låt. Sitter och stampar till den. 🙂

Jobba på trummorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minus: trummorna, de låter inte så värst. Jag vill ha fram sången i ljudbilden.

Plus: Sången är bra. Soft låt. Sitter och stampar till den. 😳

Jobba på trummorna.

Att laten satter sig i foten ar ju kanon! Ser jag som ett gott betyg. 🙁 Sangen ar jag sjalv inte nojd med. Ska andras och tas fram som du sager.

Far val kopa nya trummor! 😉

Jattetack for att du lyssnat och kommenterat! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött sväng!

Stones möter Steely Dan.

Håller med om att sången skulle kunna jobbas med (varmare eller möjligen lite mer laidback/avspänd om du fattar vad jag menar, svårt att förklara 😉 kanske är det lite svengelskt tydligt)

Kanske lyfta orgeln på en del ställen för att skapa mer variation mot gitarren.

Annars gött jöbb......förresten var har du gjort av alla dina prickar???

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött sväng!

Stones möter Steely Dan.

Håller med om att sången skulle kunna jobbas med (varmare eller möjligen lite mer laidback/avspänd om du fattar vad jag menar, svårt att förklara 😛 kanske är det lite svengelskt tydligt)

Kanske lyfta orgeln på en del ställen för att skapa mer variation mot gitarren.

Annars gött jöbb......förresten var har du gjort av alla dina prickar???

Glad over dina referenser. Som jag skrev innan, Steeley Dan ar ett favoritband. Helt ratt med svengelskan. Hade stavat ett ord fel bla. 😮 Har provat med mer avspand feeling och sjungit laten en oktav ner men blev inte riktigt nojd.

Varmer att du tycker att det ar ett gott jobb. 🙂

Jag ar i ett land langt hemifran utan prickar men MYCKET varmt! Da kan man va utan prickarna utan storre problem! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...