Jump to content
Annons

Hej allihop!


Hilmer

Recommended Posts

Ny pÄ forumet som jag Àr (Àven om jag smygit runt ett tag innan jag blev medlem ocksÄ) sÄ tÀnkte jag att en presentation kunde vara fint.

Jag heter Joakim Andersson och Àr 35 Är och bor i TimrÄ (strax norr om Sundsvall).

Har hÄllit pÄ med en del musikspelande tidigare men har haft ett uppehÄll pÄ ca 7 Är dÄ jag i praktiken inte Àgnat mig Ät musik alls. Var en gÄng i tiden ok pÄ gitarr men oj vad fort koordination och snabbhet har försvunnit. KÀnner mig som Bambi pÄ hal is nÀr jag tar i gitarren.

DÄ jag har en dotter som Àr snart 3 Är och en till pÄ vÀg samt ett hus med ett stÀndigt renoveringsbehov kÀnde jag för ett tag sen att jag behöver ha nÄgon hobby att Àgna mig Ät - liksom ett gömstÀlle att krypa in i för att hÄlla galenskapen pÄ nÄgorlunda avstÄnd. DÄ kroppen alltmer börjar tycka illa om att utöva idrott sÄ blir det lite musikplinkande istÀllet.

Har en minimal "studio" hemma bestÄende av en PC, ett EMU 0404 ljudkort, Cubase SE, nÄgon wavelab lite version som följde med ljudkortet en Studio Projects VTB-1 - jodÄ, köpt av Claes, hemmastereolyssning (Àn sÄ lÀnge), billig stormembranare, Westone elgitarr, K-Yairi akustisk gitarr, V-amp, lite andra gitarrpedaler, Midikeyboard, mycket litet skrivbord och en gammal köksstol att sitta pÄ.

Ja, det var vÀl det viktigaste. Hej ska ni ha i alla fall.

///Joakim

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

vĂ€lkommen, har liknande hemförhĂ„llanden sĂ„ jag vet hur det Ă€r 😳

sitter inklĂ€md i en klĂ€dkammare. 😕

vad gör du för musik dÄ?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tackar allihop. Trevligt stĂ€lle det hĂ€r. 😉

vĂ€lkommen, har liknande hemförhĂ„llanden sĂ„ jag vet hur det Ă€r 😉

sitter inklĂ€md i en klĂ€dkammare. 😳

vad gör du för musik dÄ?

Jag har i alla fall ett lite större rum, men det Ă€r ett gĂ€strum sĂ„ det blir inget av med akustisk behandling etc. Kör förresten mest med hörlurar - av förstĂ„eliga skĂ€l -sĂ„ pĂ„ lyssningssidan gör det inte sĂ„ mycket trots allt. 😕

Det hamnar vÀl oftast vid popig rock eller rockig pop kanske. Har ocksÄ en förkÀrlek för hÄrdrock av den lite Àldre skolan typ Deep Purple, Rainbow, AC/DC sÄ oftast bygger det pÄ ngt mer eller mindre bra gitarriff.

Är dock rĂ€tt ny pĂ„ komponering och inspelning/mixning sĂ„ jag har mycket att lĂ€ra. Vi fĂ„r se om det kommer ngt exempel sĂ„ smĂ„ningom. Har inget klart att visa upp just nu.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej pÄ dig!!!

Vi sitter i samma bÄt allihop verkar det som :-)

2 barn och inrett rum i ett nytt hus...

TÀnk om nÄgon av oss gör en HIT i vÄrt lilla rum och ska visa det pÄ TV sen....

😏

Hej,

Jag Ă€r pĂ„ vĂ€g mot den dĂ€r hitten och kĂ€nner mig riktigt nĂ€ra nu men jag har nĂ„gra steg kvar att ta... komposition, inspelning och mixning. 😏

För mig skulle det vara en hit bara att fÄ ihop inspelningen och mixningen av min första riktiga inspelade lÄt - just nu kÀnns det som om det Àr bara en stor hög med snuttar, skisser och riff.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

en Studio Projects VTB-1 - jodÄ, köpt av Claes

Den dĂ€r avstickaren fick mig att le... 😏

VĂ€lkommen!

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...