Jump to content
Annons

Hej allihop!


Hilmer

Recommended Posts

Ny på forumet som jag är (även om jag smygit runt ett tag innan jag blev medlem också) så tänkte jag att en presentation kunde vara fint.

Jag heter Joakim Andersson och är 35 år och bor i Timrå (strax norr om Sundsvall).

Har hållit på med en del musikspelande tidigare men har haft ett uppehåll på ca 7 år då jag i praktiken inte ägnat mig åt musik alls. Var en gång i tiden ok på gitarr men oj vad fort koordination och snabbhet har försvunnit. Känner mig som Bambi på hal is när jag tar i gitarren.

Då jag har en dotter som är snart 3 år och en till på väg samt ett hus med ett ständigt renoveringsbehov kände jag för ett tag sen att jag behöver ha någon hobby att ägna mig åt - liksom ett gömställe att krypa in i för att hålla galenskapen på någorlunda avstånd. Då kroppen alltmer börjar tycka illa om att utöva idrott så blir det lite musikplinkande istället.

Har en minimal "studio" hemma bestående av en PC, ett EMU 0404 ljudkort, Cubase SE, någon wavelab lite version som följde med ljudkortet en Studio Projects VTB-1 - jodå, köpt av Claes, hemmastereolyssning (än så länge), billig stormembranare, Westone elgitarr, K-Yairi akustisk gitarr, V-amp, lite andra gitarrpedaler, Midikeyboard, mycket litet skrivbord och en gammal köksstol att sitta på.

Ja, det var väl det viktigaste. Hej ska ni ha i alla fall.

///Joakim

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen, har liknande hemförhållanden så jag vet hur det är 😳

sitter inklämd i en klädkammare. 😕

vad gör du för musik då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar allihop. Trevligt ställe det här. 😉

välkommen, har liknande hemförhållanden så jag vet hur det är 😉

sitter inklämd i en klädkammare. 😳

vad gör du för musik då?

Jag har i alla fall ett lite större rum, men det är ett gästrum så det blir inget av med akustisk behandling etc. Kör förresten mest med hörlurar - av förståeliga skäl -så på lyssningssidan gör det inte så mycket trots allt. 😕

Det hamnar väl oftast vid popig rock eller rockig pop kanske. Har också en förkärlek för hårdrock av den lite äldre skolan typ Deep Purple, Rainbow, AC/DC så oftast bygger det på ngt mer eller mindre bra gitarriff.

Är dock rätt ny på komponering och inspelning/mixning så jag har mycket att lära. Vi får se om det kommer ngt exempel så småningom. Har inget klart att visa upp just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på dig!!!

Vi sitter i samma båt allihop verkar det som :-)

2 barn och inrett rum i ett nytt hus...

Tänk om någon av oss gör en HIT i vårt lilla rum och ska visa det på TV sen....

😏

Hej,

Jag är på väg mot den där hitten och känner mig riktigt nära nu men jag har några steg kvar att ta... komposition, inspelning och mixning. 😏

För mig skulle det vara en hit bara att få ihop inspelningen och mixningen av min första riktiga inspelade låt - just nu känns det som om det är bara en stor hög med snuttar, skisser och riff.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...