Jump to content
Annons

Studiofestival Del 1 - Röstning


Carl_B

Vilket är det bästa bidraget?  

58 röster

  1. 1. Vilket är det bästa bidraget?

    • 001
      0
    • 002
      7
    • 003
      1
    • 004
      7
    • 005
      9
    • 006
      13


Recommended Posts

Många bra låtar!!! Ångest inför valet men jag fastnar för 5:an för att den både är jäkligt bra och dessutom inspirerar mig att; eh måla om huset, sortera femtusen pennor, göra ett gäng helvolter eller något annat energiskt! 😛

Oj, jag hade kunna svurit på att det var du som var kompositören till 5:an. Men om det inte är något fult promotiontrick så antar jag att jag hade fel. 😛

Jo, det måste fasen vara Hammagrella som gjort femman 😎

Och Carl_B som gjort tvåan 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 84
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Om det inte är Hamma på 5:an så ska jag äta upp Grahns muffins! 😛

Har haft stora våndor mellan 5:an och 6:an. Har lyssnat på alla låtar flera gånger.

(Fördelen med att skaka tandkött på pendeltåg är att man får tid till sånt)

6an är mest klassisk, mycket bra gjord dessutom. Men 5an vinner på målsnöret eftersom jag sitter som en jävla fåne och flinar på tåget när den ritschar igång i lurarna. Det är tufft att vara jury...Ickeförty anser jag ändå att den har en klassisk touch och på intet sätt diskvalificerar sig med hänsyn till de uppställda kriterierna!

😛 sådeså

Calle, de här var skitkul, när blir nästa tävling och vilka regler gäller 😎

/®offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Calle, de här var skitkul, när blir nästa tävling och vilka regler gäller 😛

Haha vadå? Har ja blitt nån slags officiell lekfarmor nu?!

Nu har jag gjort mitt.. nästa gång e de nån annan... *host* Neko *host*

Link to comment
Dela på andra sajter

LoL, jag har försökt förmå Carl att ställa upp, och i lite PM har nya idéer sprungit fram. Jag kan tänka mig hålla nästa tävling, men vill ännu inte avslöja vad momentet består i. Sedan har jag lite saker som måste lösas med hosting, annars så skall det väl inte vara några större problem. Återkommer i denna vecka angående detta. Var så säkra.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

1: Har på tok för platt ljudbild. Dock så är melodierna mysiga och låten rätt uppbyggd för tävlingens tema.

2: Oj, "lite" fetare stråkar här, men vad är det för fel på pianot? Det är nästan torrare än mitt snus 😛

Dra upp denna låt en, ptja, behöver nog inte gå så mycket snabbare vid närmare eftertanke *trummar på skrivbordet*. Lägg på en fet basslinga, byt ut ljudet på den lilla ljusa piano slingan i bakgrunden till en JP-8000 sample och sen fläska på med lite hårt kompressade trummor så har vi en trance/dance låt 😕 Fina melodier och så, men lite lång va?

3: Ehm, nej.

4. Låter nice! Fina melodier men lite tom ljudbild. Funkar dock. Skulle kunnat passa bra i senaste Zelda spelet när Link är ute till sjöss och far runt (Bra längd!) 😄

5. Haha, detta är ju bara för knasigt! 🙂 Svängigt och kul. Känns äkta på något sätt, tack vare tempo ändringar och så. Klart tävligens mest uppfriskande bidrag!

6. Denna känns också äkta, och med äkta menar jag ju förstås att det låter klassiskt. Dock låter det knasigt när pianot är torrt och sen kommer det in synthbaserade stråkar med massa reverb och stereobredd på. Hade varit bättre om man försökt att hålla samma stil på ljuden tycker jag.

Många intressanta bidrag, blir svårt att välja en som ska få poängen.

Så vart hamnar då min värdefulla röst? Ja ni, det håller jag för mig själv tillsvidare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, jag hade kunna svurit på att det var du som var kompositören till 5:an. Men om det inte är något fult promotiontrick så antar jag att jag hade fel. 😕

Grahn, skicka muffins till Roffe! 😛

Jag är smickrad men jag kan ge er mitt scout-ord på att det inte är jag som ligger bakom 5:an!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt intressant det här tycker jag. Längtar till nästa tävling, om inte för att skicka in ett eget bidrag så för att få sitta och vara "expert" och rösta 😕

Hurry up, Neko!

Har bara lite logistiska saker att lösa, och så snart omröstningen är över på denna tävling tänker jag försöka ha momentet klart. Blir tämligen annorlunda...

Link to comment
Dela på andra sajter

2:an var bäst... Men 5:an[/i] får rösten. Den är iofs inte heller riktigt klassisk, lite trallig. Men close enough.

1:an låter kvantiserad.

2:an är bra filmmusik dock. 😕

3:an lät som samma ljudfont som till LBA, dataspel från 93...

4:an låter lite dataspelsmusik med.

6:an lite monoton.

Bra arbete iaf, ni som engagerat er. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

6:an får min röst pga att den lät som en klassisk komposition. 🙂

5:an får pris för humorinslaget, sånt uppskattas alltid. 😄

1:an "stank" för mycket Reason och kändes inte särskilt genomtänkt.

2:an var för seg.

3:an och 4:an gled förbi mig obemärkt.........tyvärr.

Bra initiativ dock. Jävligt kul med en tävling, ser med spänning fran mot nästa! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara kul med lite mer uppslutning kring valurnorna dock tycker jag, åtminstone om man ser till statistiken:

"Statistik

Våra medlemmar har gjort totalt 15 408 inlägg

Vi har 1 203 registrerade medlemmar

Nyaste medlemmen är oddball

Flest samtidigt inloggade var 35 den 3 May 2004, 20:47"

..så borgar det ju för fler röster än 28 eller vad det är just nu. Kom igen alla soff-locksdrönare!!! 😉🙂😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att en betytande mängd av de registrerade på forumet är folk som kommit in, ställt en fråga eller lagt upp en låt och sedan försvunnit ut i cyberrymden för gott. Skulle vara intressant att se hur många regelbundet aktiva medlemmar vi har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)
Skulle vara kul med lite mer uppslutning kring valurnorna dock tycker jag, åtminstone om man ser till statistiken:

"Statistik

Våra medlemmar har gjort totalt 15 408 inlägg

Vi har 1 203 registrerade medlemmar

Nyaste medlemmen är oddball

Flest samtidigt inloggade var 35 den 3 May 2004, 20:47"

..så borgar det ju för fler röster än 28 eller vad det är just nu. Kom igen alla soff-locksdrönare!!!  😉  🙂  😛

Detta är ett vanligt fenomen på Internets forum. Det är inte ovanligt med en uppslutning av mellan 1-10% av de totala antalet medlemmar. Det verkar ibland vara som att man bara måste anmäla sig när det finns en "registrera" funktion på en hemsida... 😄

För övrigt är det kul att lyssna igenom bidragen, ni har varit flitiga. Själv fick jag inte med något bidrag, fast jag hade ett klart... Kortslutning i hjärnan tror jag.

Jag har dock röstat och mitt val föll på nummer 6. Motivering ? Bidraget med klart mest inslag av klassisk musik enligt gällande uppsatta regler.

Redigerat av Eja
Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att välja mellan 2:an, 4:an, 5:an eller 6:an..

2:an var riktigt bra, men tyvärr blev den lite seg att lyssna på, och det faktum att den är 4 min lång gör väl att den måste diskas.. 🙁

4:an var som 1800-tals reagge, gillade den mycket! 😉

5:an blev jag gladast av att lyssna på, den var skitbra. 😄

6:an är ändå den som bäst håller sig till temat, den låter mest "klassisk", och dessutom var det också riktigt bra.

Min röst går till 6:an! 🙂

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHAHA 😱 Det verkar som att jag måste byta ut lite ingredienser...

🙂

äh..ser du inte att han slukar pizzan igen?...det låg väl något skit på marken..hagelskott, hundkaka, veckopeng..eller något annat ohälsosamt 🙂

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...