Jump to content
Annons

Studiofestival Del 1 - Röstning


Carl_B

Vilket är det bästa bidraget?  

58 röster

  1. 1. Vilket är det bästa bidraget?

    • 001
      0
    • 002
      7
    • 003
      1
    • 004
      7
    • 005
      9
    • 006
      13


Recommended Posts

Annons
  • Svar 84
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Stinkey (oregistrerad)

Jag röstar på nummer fyra för att den var en enkel melodi som blev intressant genom sitt arrangemang. Att t.ex. lägga till flöjt på den hösta punkten är subtilt men häftigt. Det finns en hel del gott att säga om de andra oxå men man ska ju rösta på en. Synd bara att jag inte själv fick tummarna loss att skick något. Ett tack till Carl för en cool idé. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Järnspikars...jag måste tryckt på fel knapp. :rolleyes:

Är i zombifierat komatillstånd efter att ha suttit uppe och hela natten med en hemtenta from hell. Tror att det blev en blankröst eller nåt?

Hursomhelst, jag tänkte rösta på nr 2.

Den vinner på soundet och en väl förmedlad stämning i min mening...hade dock varit intressant med lite mer variation...men det är ju å andra sidan lätt för mig att säga som inte ens lyckades få ihop något bidrag i tid. 😆

Tack till alla för era låtar, var jättekul att lyssna och speciellt med tanke på den korta varseln osv så tycker jag att ni gjort ett bra jobb.

Bye 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte öppna lyssna på nån av låtarna, är det stängt för ikväll eller??!

:rolleyes:

Ämen nu gick det bra!! 😆

Många bra låtar!!! Ångest inför valet men jag fastnar för 5:an för att den både är jäkligt bra och dessutom inspirerar mig att; eh måla om huset, sortera femtusen pennor, göra ett gäng helvolter eller något annat energiskt! 🙂

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes:

Än har jag inte lagt min röst. Behöver lyssna igen fler gånger. Det här var verkligen svårt....

Melodi nummer 2: Ligger verkligen bra till hos mig. Skönt att lyssna på såhär mitt i natten.

Melodi nummer 5: En riktig fräsare men alldeles för kort. Men trots längden på biten så ligger den bra till. (Längden har egentligen ingen betydelse...).

Melodi nummer 6: Ett snyggt pianostycke tycker jag. Den ligger vääääääldigt bra till hos mig. Synd att den är quantiserat och inspelad i omgångar? En riktig klassisk pianolirare på denna stycke skulle göra susen...på ett riktigt piano/flygel. Synd att även denna är en aning för kort. Ett stycke som mycket väl skulle kunna utvecklas med en rejäl symphoni orkesterrrrrrrr. MEN snyggt jobbat är det iallafall.

Jahapp då har juryn kommit fram till ett beslut (jury=mina två hjärnceller...).

OCH så här är beslutet..........(ehum......)..........

Min röst går till.........MELODI NUMMER 2.

Edit: Efter denna spännande tävling så kan vi samlas i Gröna rummet och fika muffins...

muffin.jpg

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker så här.

Jag tycker att 6:an är överlägset bäst för det är helt enkelt det enda bidraget som enligt mig håller sig till ämnet, med litet undantag av 1:an.

Detta kan i och för sig ha att göra med att jag hyser en svaghet för bach-fugor :rolleyes: .

Mkt bra gjort who ever you are!!

2:an lät bra med avseende på ljudbilden, men om man ska vara petig så stod det i reglerna att låten fick vara max 3 min lång. 2:an är 4 min. Ett minus där tycker jag.

5:an helt klart roligast, mkt humor där vilket jag uppskattar 🙂 .

Vad det gäller 1:an gillar jag att den inte direkt följer nån bestämd rytm, vilket ibland är ett vanligt inslag i klassisk musik. Jag är dock lite osäker angående rytminstrumenten som används.

Jag vänder mig till Carl B men en önskan att listan på tillåtna instrument helt enkelt görs lite tydligare nästa gång för att undvika missförstånd av såna som jag själv 😆 .

3:an med sin lite mystiska stil och 4:an med sin lite reggaekänsla är också originella och roliga att lyssna på.

Tänk vad det är lätt att kritisera andra när man själv inte ens har förmått skicka in ett bidrag, hehe.

Heder åt alla er som ställer upp i tävlingen!!

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl fråga om ett klassiskt verk?

Det enda som låter klassiskt i mina öron är 6:an även om det är väldigt sparsmakat.

2:an har en mer ambient ton.

troligtvis är det bara 6:an som använder rätt metronom oxå?? Hur många av barockens storheter var det som använde 4/4:a när dom komponerade. :rolleyes:

Annars tyckte jag att 5:an var det mest intressanta att lyssna på... låter lite R@ffe om det... 😆

Bra gjort bwoys

/D

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj va många svar o röster :rolleyes: shit va kul 🙂

Ber om ursäkt att allt har varit rörigt... men jag trodde vi hade diskuterat färdigt att film-musik oxå gills 😆

men men.. blir väl alltid rörigt första gången?

När tycker ni röstningen ska vara över då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj va många svar o röster :rolleyes: shit va kul 🙂

Ber om ursäkt att allt har varit rörigt... men jag trodde vi hade diskuterat färdigt att film-musik oxå gills 😆

men men.. blir väl alltid rörigt första gången?

När tycker ni röstningen ska vara över då?

NU!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, inte än. Det är inte alla som är inne precis varje dag. Jag har en polare som inte hans lägga upp sitt bidrag, trots att han var anmäld. Tror säkert att han vill rösta i alla fall. Sålunda, vänta gärna veckan ut och se hur mycket röster som faller in. Eller? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hmm... antingen får det avgöras innan den 14e eller efter den 16e... jag ska ner till malmö den helgen (tiesto :rolleyes: )...

vad tycker ni? torsdag den 13e eller måndag den 17e? tidigare? senare?

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Länkarna funkar ej längre/just nu.... känns lite orätt att rösta då. :rolleyes:

hm... ok.. ber om ursäkt för det... ja lade upp låtarna på lycos eftersom det är snabbare nerladdningshastighet därifrån jämfört med mina 512kbps hemma... dessutom vill ja inte ha på datorn hemma nu... hyffsat stor åsk-risk... en blixt pajjade en del grejer i min burk förra året... slog ner i nåt som ledde vidare till nätverkskabeln som i sin tur gick in i datorn och adsl-modemet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan kompositörerna själv rösta? Hoppas inte de gör det i så fall, det är ju kul med en så neutral omröstning som möjligt. 🙁

Jodå! Kompositörerna kan rösta själva! Det vet jag för jag eh, kanske "känner" en som sa att han kanske skulle vara med och jag - eh han höll fingrarna borta från att rösta på sitt eget - precis som i riktiga festivalen! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan kompositörerna själv rösta? Hoppas inte de gör det i så fall, det är ju kul med en så neutral omröstning som möjligt.  🙁

Jodå! Kompositörerna kan rösta själva! Det vet jag för jag eh, kanske "känner" en som sa att han kanske skulle vara med och jag - eh han höll fingrarna borta från att rösta på sitt eget - precis som i riktiga festivalen! 😛

Jag röstade blankt iaf...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nummer 2, 4, 5 och 6 väljer jag ut.

2an är behaglig(ast) att lyssna på, men den känns snarare som ett filmtema, än någon klassisk komposition.

-Jättesnygg, Tyvärr, den går bort..

4an får mig att tänka på motivet till ForrestGump, men det händer inte speciellt mycket. Går bort...

5an är ungefär 2 låtar i en. Skojig, glad och upplyftande bit, samt en mittendel som jag itne tycker håller måttet som klassisk komposition.

-Rolig och jag lyssnade på den två gånger..! Tyvärr funkar den nog bäst på en efterfest i någon Alpstuga...

6an känns klassisk enligt klassiska regler, utstuderad utan roliga överraskningar.

Men det är den enda som känns traditionellt klassisk och det var väl det som var meningen.

-"Too many notes" Men den är den enda som är värd att kalla "klassisk"...

Grattis till 6an! 😛

Vad kul om 2an vinner och det blir ett riktigt praktbråk, om att "den är för lång och inte låter som ett klassiskt stycke.."!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Kom igen och lägg era röster! Alla ni (vi ) som inte kom loss måste i alla fall sponsra ett sån't vaket initiativ genom att avge så många röster som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1:an börjar rätt bra men det känns aldrig riktigt som den kommer någonvart. Och the percussion got to go! 🙁

2:an var väldigt bra och hade nog fått min röst om den inte hade gått emot reglerna och varit för lång.

3:an tilltalade mig inte så mycket.

4:an är en väldigt skön låt. Inte världens bästa samplingsbibliotek men det kan man som sagt bortse ifrån.

En hederselogé till 5:an för dess ganska oväntade upplägg och utförande.

6:an är väldigt bra gjord, både produktionsmässigt och rent musikaliskt, men den känns lite oorginell.

För övrigt en stor eloge till ALLA som har suttit och jobbat och i över huvud taget ens skickat in något till skillnad från vissa andra ( vadå jag? 😛 )

Nåja, den som får min röst är: Nummer 6. Kul jul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många bra låtar!!! Ångest inför valet men jag fastnar för 5:an för att den både är jäkligt bra och dessutom inspirerar mig att; eh måla om huset, sortera femtusen pennor, göra ett gäng helvolter eller något annat energiskt! 😛

Oj, jag hade kunna svurit på att det var du som var kompositören till 5:an. Men om det inte är något fult promotiontrick så antar jag att jag hade fel. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...