Jump to content
Annons

Studiofestival Del 1 - Röstning


Carl_B

Vilket är det bästa bidraget?  

58 röster

  1. 1. Vilket är det bästa bidraget?

    • 001
      0
    • 002
      7
    • 003
      1
    • 004
      7
    • 005
      9
    • 006
      13


Recommended Posts

Annons
  • Svar 84
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hmmm...verkar som att det råder en viss förvirring om "temat" i denna tävling. :rolleyes:

Om jag inte minns helt fel så sades det att all orkestral musik räknas, så länge den innehöll både stråkar och piano och inga elektroniska instrument.

Så om det låter mer "klassiskt" än något annat, så betyder det inte att det håller sig mer till temat än något annat.

Att därför motivera sin röst med att "det låter mer klassiskt" eller "det följer det klassiska temat bättre" är naturligtvis ens fulla rätt...men det har ingen verklig relevans i denna tävling.

Bara för att klargöra en smula. 😛

Bye 🙂

PS Det jag säger har inget att göra med vad jag tycker om bidragen, det är bara en principfråga liksom. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja allihopa, jag är ny här och tänkte självklart lägga min röst på 6:an som jag tyckte var den absolut bästa kompositionen när det gäller ett klassiskt stycke. En riktig fuga helt enkelt 😳

Ser fram emot nästa deltävling...

/Jazzman

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju sagt redan från början att det här mer skulle vara som en testomgång eftersom det brukar uppstå en del frågetecken. Nu vet vi att vi ska vara tydligare med exakt vad man ska bedömma i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Calle, erente dax att summera tävlingen nu, köra en spektakulär prisutdelningsceremoni och sen avsluta Klassiska Festivalen, så att någon frivillig (av-213.gif) kan sätta igång med nästa tävling!? 🙂

japp.. tror du har rätt... så fort jag kommer hem kommer jag fixa de...

sen får neko ta över 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Calle, erente dax att summera tävlingen nu, köra en spektakulär prisutdelningsceremoni och sen avsluta Klassiska Festivalen, så att någon frivillig (av-213.gif) kan sätta igång med nästa tävling!? 🙂

Hehe... så kan man ju också göra för att låta bli att säga namnet direkt 🙂 Jag har allting klart förutom slutdatum. Hur lång tid önskas? 3 veckor? Kan dock ej avslöja exakt vad tävlingen går ut på ännu, men det gör jag så snart Carl annonserat ut vem som är vem i den förra tävlingen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

#2 blev diskvalificerad... glömde skriva de..

Hur tusan blev man det och var det under eller efter omröstning?

alla började klaga iaf...

"det är inget klassiskt stycke"

så ja tänkte la att de e bäst o inte käfta emot o så... orkar inte ta den diskussionen....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe!

"Det är en stor ära för mig att emottaga denna utmärkelse som vinnare i studios ALLRA FÖRSTA studiofestival och därmed inskriva mig i historieböckerna"...

osv osv 😄

Det var ju väldigt kul att så många gillade stycket iaf, särskilt kul att några uppmärksammade vilken typ av kompositionsform jag använt också, dvs fuga.

Bach är ju annars kungen av fugor, efter hans död 1750 ansågs den typen av kontrapunkt mer och mer föråldrad. Folk började tycka att den var för komplicerad och långtråkig ."Too many notes skulle man väl säga idag, som nån valde att kommentera mitt bidrag 😲

Inte för att hålla nån föreläsning här men.. en fuga bygger på ett tema (det hörs i mitt fall ensamt i de första tre takterna av stycket) Sedan återkommer det här temat i alla olika stämmor (3 st) under låtens gång medan de andra stämmorna spelar fri kontrapunkt eller ett slags komptema (brukar kallas svar på svenska). För att sedan variera det hela brukar man vända temat melodi upp & ner eller bak & fram osv

Jag vet inte varför jag är så fascinerad av sån här gammal musik men det är ju som sagt kul att nån mer än jag uppskattar det!

tackar som sagt... Får jag rösta 2 ggr i nästa deltävling nu? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det får du inte 😄 . Men tack för musikhistorie lektionen, även om jag fattar mindre än vad jag önskar att jag gjorde 🙂.

Och sen måste jag ju säga: GRATTIS!

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...