Jump to content
Annons

VM-lottningen


Emil

Recommended Posts

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Sveriges väg till Final:

Trinidad-Tobago 2-0

Paraguay 2-1

England 0-0

Åttondel: Equador 1-1 (tvåa i Grupp A) (Sverige vidare efter straffar)

Kvarten: England 2-1 (som slår ut Tyskland i Åttondelen!)

Semi: Brasilien 2-2 (som slår ut Italien i Kvarten) (Sverige vinner på straffar)

FINAL: SVERIGE - ARGENTINA

Du borde bli poet, för det var bland det vackraste jag någonsin läst!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

TACK!

Hur jag hör ihop med fotboll? Tjaaa....alltid spelat center i klasslaget, i skollaget och sedan i militärlaget. Slagit alla frisparkar och flertalet hörnor. Snitt på mål i varje match! Blev uttagen i ett klubblag som 10-åring, men alla de andra var 13 år, då det fattades årgångar bland pojklagen. Tröttnade på fotboll, ville plugga istället!

Är en allt eller inget-människa. Tyckte att proffs eller inget var det enda som gällde. Förstår därför inte riktigt glädjen med att spela i en dassig serie...eller framförallt i en klubb med dåliga ekonomiska förutsättningar.

Det är väl min relation med fotboll. Eftersom ni undrar.

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

nja frågan var ju presenterad som "kommer du ihåg" och eftersom du skickade en länk från ett uppslagverk så kom du ju inte ihåg ! :rolleyes:

Så jag får inte ens ett litet pris. 😱

ja eftersom ingen annan har gjort anspråk på vinsten så får du väl priset som består av ett set patchkablar av tvivelaktig karaktär i kulörta tivolifärger. Finns att avhämta i samband med en mindre cermoni (fanfar på CD) samt en efterföljande enklare måltid (Gorbys) i studion. Vägbeskrivning finns på hemsidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

gol, musiker OCH fotbollsfantast, tack för det! Det kan du väl ta i samband med om du ska på Swe Rock Festival - studion ligger en mil från Sölvesborg tydligen.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

gol, musiker OCH fotbollsfantast, tack för det! Det kan du väl ta i samband med om du ska på Swe Rock Festival - studion ligger en mil från Sölvesborg tydligen.

😉

:musik

🙂

Tack för den, men jag skulle kalla mig själv intresserad av musikskapandets fantastiska värld och fotbollstokig! 🙂

En mil från Sölvesborg säger du, det blir inte helt lätt att hitta, men skam den som ger sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags Studio Forums Fotbollslag - SFF?

Musik given toppforward antar jag. Jag vill gärna vara central mittfältare.

Kan bli svårt att få ihop elva mannar. 😲

Jag skulle gärna husera med dig på det centrala mittfältet, kanske lite defensivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Lottningen var väl sådan att vi möter England sist, Trinidad-Tobago först och Paraguay däremellan? Då gäller det ju att vi vunnit åtminstone en av de två första matcherna. Jag tycker England blir svåraste nöten! Och även Paraguay kan bli knepigt, de tillhörde ju min mardrömslottning ovan.

Antag att vi spelar 1-1 mot Trinidad-Tobago, följt av 0-0 mot Paraguay. Då måste vi slå England. Det tror jag inte funkar, speciellt om de vunnit sina två första. Förlust eller oavgjort mot England där och Paraguay slår Trinidad-Toabgo i sista och får 4 poäng. God bajs Sverige!

Alternativt, både Sverige och England är klara eller blir klara om det blir oavgjort i den sista matchen i gruppen. Då tror jag vi kan spela oavgjort.

Så...det bästa är helt enkelt att slå Trinidad-Tobago i inledningsmatchen. Då har vi ett bra läge att plocka poäng mot Paraguay och England sedan. Kanske fyra poäng kan räcka för vidarespel nämligen.

Men...

Ettan i Grupp B får sedan möta tvåan i Grupp A tydligen (kollade in den officiella sajten) och tvåan i Grupp A ställs alltså mot ettan i Grupp B. Det gäller alltså att slippa Tyskland som lär vinna Grupp A (som dessutom innehåller Polen, Equador och Costa Rica). Vi måste VINNA vår grupp! För att få Costa Rica t.ex. hehe....

Sveriges väg till Final:

Trinidad-Tobago 2-0

Paraguay 2-1

England 0-0

Åttondel: Equador 1-1 (tvåa i Grupp A) (Sverige vidare efter straffar)

Kvarten: England 2-1 (som slår ut Tyskland i Åttondelen!)

Semi: Brasilien 2-2 (som slår ut Italien i Kvarten) (Sverige vinner på straffar)

FINAL: SVERIGE - ARGENTINA

Oj!

😄

:musik

Om du sätter en hundring på dom där matcherna (odds?) och det går in så lär du slippa jobba resten av ditt liv 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags Studio Forums Fotbollslag - SFF?

Musik given toppforward antar jag. Jag vill gärna vara central mittfältare.

Kan bli svårt att få ihop elva mannar. :rolleyes:

Jag skulle gärna husera med dig på det centrala mittfältet, kanske lite defensivt.

Räkna in mej på vänsteryttern. Heter inte giggsy utan anledning 😕

Frågan är vilka vi ska möta?

(Det är nu jag önskar att kommentarerna om FC Z skulle utebli...)

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi lattja boll när man var liten fick jag alltid vara Glenn Strömberg på kanten....men det berodde nog inte på mina fotbollskvaliteter utan snarare mer att jag hade samma frisyr som han.... 😉

har dock klippt mig sen dess....

Är dock en fantastisk fotbollssupporter och vår lilla klubb är dessutom den enda klubben i sverige som har 2 spelare i landslaget (moderklubb) .....

nån som fått tag på biljetter än ? Svenska fotbollsförbundet har ju inte släppt sina än men FIFA släppte väl idag ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Audiorent; vilken klubb är det då?

Mjällby, va?

Linderoth och Shitten.

damn right!.... de spelade i samma P11 lag. I samma lag spelade även en annan kille som har spelat i Helsingborg men numer är tillbaka i Mjällby.... Måste väl vara hyfsad utdelning för ett 7-manna lag från en by med 800 invånare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Audiorent; vilken klubb är det då?

Mjällby, va?

Linderoth och Shitten.

damn right!.... de spelade i samma P11 lag. I samma lag spelade även en annan kille som har spelat i Helsingborg men numer är tillbaka i Mjällby.... Måste väl vara hyfsad utdelning för ett 7-manna lag från en by med 800 invånare!

Hmmm, vem kan det va då?

Den enda jag kommer på är Markus Ekenberg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Audiorent; vilken klubb är det då?

Mjällby, va?

Linderoth och Shitten.

damn right!.... de spelade i samma P11 lag. I samma lag spelade även en annan kille som har spelat i Helsingborg men numer är tillbaka i Mjällby.... Måste väl vara hyfsad utdelning för ett 7-manna lag från en by med 800 invånare!

Hmmm, vem kan det va då?

Den enda jag kommer på är Markus Ekenberg?

alldeless riktigt! Imponerande fotbollskunskaper du har..... eller bor du i närheten ?

Eken är en fullkomligt lysande spelare när han vaknat på rätt sida.... det gör han dock inte var dag dessvärre.... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Audiorent; vilken klubb är det då?

Mjällby, va?

Linderoth och Shitten.

damn right!.... de spelade i samma P11 lag. I samma lag spelade även en annan kille som har spelat i Helsingborg men numer är tillbaka i Mjällby.... Måste väl vara hyfsad utdelning för ett 7-manna lag från en by med 800 invånare!

Hmmm, vem kan det va då?

Den enda jag kommer på är Markus Ekenberg?

alldeless riktigt! Imponerande fotbollskunskaper du har..... eller bor du i närheten ?

Eken är en fullkomligt lysande spelare när han vaknat på rätt sida.... det gör han dock inte var dag dessvärre.... 😄

Nja, det är bara allmänkunskap? Man är väl lite fotbollsnörd 😄

Känner Ulf Lyfors lite. Tror han har snackat om Ekenberg som en grym talang. Typ Jesper Ljung som skulle kunnat blivit ordinarie i landslaget om det togs ut enbart på talang.

Kommer från Västervik.

Håller lite med Laul att Mjällby borde fått bragdguldet för sin upphämtning!

Link to comment
Dela på andra sajter

De italienska experterna menar att Sverige blir grupptvåa men sedan förlorar mot Tyskland. Tyvärr låter inte detta otroligt.

Snälla Lars Lagerbäck om Sverige behöver göra mål i slutet på en match sätt då inte in Mattias Jonsson. Sätt in någon av Allbäck, Elmander, Rosenberg, Hysén eller varför inte gamle Hasse Berggren. Men jag vet att han kommer att sätta in Jonsson 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Audiorent; vilken klubb är det då?

Mjällby, va?

Linderoth och Shitten.

Som gammal IFK Hässleholmare hyser man ju en del agg mot Mjällby som plockat en del bra spelare i just IFK. 🙂

Fast det blir alltid bra matcher när lagen möts!

edit: Fast just Linderoth tog vi från Mjällby! 😎

Redigerat av gol
Link to comment
Dela på andra sajter

Som gammal IFK Hässleholmare hyser man ju en del agg mot Mjällby som plockat en del bra spelare i just IFK. 🙂

Fast det blir alltid bra matcher när lagen möts!

edit: Fast just Linderoth tog vi från Mjällby! 😎

och jag är ledsen men nu har vi gjort det igen. Johan Persson blev precis klar och sen har vi ju signat eran fd tränare samt fd målvakt. Fast sen när de blir bättre så plockas de ju ifrån oss också...... bara de inte går till AIK så är det väl okey. 😎

Chippen är tydligen klar för Fiorentina för 37 mille vilket ger ytterligare nån miljon i utbildningsbidrag till MAIF 🙂

120 - 600 euro kostar WM-finalen.... hur många skall se den på plats ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...