Jump to content
Annons

VM-lottningen


Emil

Recommended Posts

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Sverige kommer att ha en viss chans i VM, förutsatt att Linderoth inte kommer med i truppen och Mellberg endast blir reserv.

😳

:musik

Intressant! Linderoth är ju otroligt hyllad liksom s.k. slitvargar alltid blir i svenska lag. Men har inte Linderoth lärt sig att se öppningar samt slå lite mer vågade passningar vid lämpliga tillfällen?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nej, det är ju det han inte har. Han väljer alltid närmaste alternativet. ÄVEN OM den medspelare han väljer är dunderbevakad. Det är så jag spyr!

Skulle Linderoth råka springa ihop med någon medspelare så skulle han helt enkelt bara rusa därifrån efter att ha lämnat ifrån sig bollen. Han är alldeles för rädd för bollen. Han vill inte ha den.

Kan han skjuta? Jag vet faktiskt inte. Nåt måste han ju vara bra på...

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige kommer att ha en viss chans i VM, förutsatt att Linderoth inte kommer med i truppen och Mellberg endast blir reserv.

🙂

:musik

Sverige har ingen chans i VM om inte Linderoth spelar. Deras helt klart nyttigaste spelare!!

Däremot kan ju tycka att Mellberg blandar och ger. Vi har för få alternativ på mittbacksplatsen. Dessutom blir han ju bara ovän med Ljungberg. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige kommer att ha en viss chans i VM, förutsatt att Linderoth inte kommer med i truppen och Mellberg endast blir reserv.

🙂

:musik

Sverige har ingen chans i VM om inte Linderoth spelar. Deras helt klart nyttigaste spelare!!

Däremot kan ju tycka att Mellberg blandar och ger. Vi har för få alternativ på mittbacksplatsen. Dessutom blir han ju bara ovän med Ljungberg. 😳

Men han är ändå långtifrån någon Swartz som kunde både vara aggressiv och behandla en boll. Nu var det längesen man fick se ett svenkst landslag utan Linderoth. Tänk om det skulle fungera med Källström & Svensson. Källström lite mer tillbakadragen. Visst skulle backlinjen få vara mer uppmärksam men vi skulle vinna mer passningskvalitet. Inte att föringa.

Andra förslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om det skulle fungera med Källström & Svensson. Källström lite mer tillbakadragen. Visst skulle backlinjen få vara mer uppmärksam men vi skulle vinna mer passningskvalitet. Inte att föringa.

Andra förslag?

Jag är rätt svag för Linderoth, måste jag erkänna.

Musik, vem vill du se där istället?

Är inte säker på Kongo - Svensson. Tycker dock det är riktigt skumt att dom inte ens får chansen att visa upp sig i par?

Link to comment
Dela på andra sajter

En 3-5-2-uppställning i öppningsmatchen mot Trinidad.

Andreas Isaksson

Olof Mellberg - Teddy Lucic - Erik Edman

Tobias Linderoth

Christian Wilhelmsson - Kim Källström - Anders Svensson - Fredrik Ljungberg

Zlatan - Henrik Larsson

Mot Paraguay får gärna Christoffer Andersson komma in på högerbacken och Kim eller Anders börja på bänken. Ett annat alternativ skulle ju vara Jonsson istället för Chippen.

Link to comment
Dela på andra sajter

En 3-5-2-uppställning i öppningsmatchen mot Trinidad.

Andreas Isaksson

Olof Mellberg - Teddy Lucic - Erik Edman

Tobias Linderoth

Christian Wilhelmsson - Kim Källström - Anders Svensson - Fredrik Ljungberg

Zlatan - Henrik Larsson

Mot Paraguay får gärna Christoffer Andersson komma in på högerbacken och Kim eller Anders börja på bänken. Ett annat alternativ skulle ju vara Jonsson istället för Chippen.

Här kommer en vågad 4-2-3-1. Används ju rätt flitigt bland storlagen.

Andreas Isaksson

Christoffer Andersson - Olof Mellberg - Teddy Lucic - Erik Edman

Tobias Linderoth - Kim Källström

Henke Larsson - Anders Svensson - Fredrik Ljungberg

The Zlat

Kan det funka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant. Det skulle kunna funka! The Zlat är ju grym på att plocka ner bollen på toppen och sätta igång ett anfall. En djupledslöpande Henke till höger och en Ljungberg till vänster skulle ju öppna vilken backlinje som helst. Dessutom skulle det öppna ytor till en skottvillig Svensson i mitten.

Frågan är väl om vi inte skulle förlora kampen på mittfältet dock.

Tyvärr är Lagerbäck för feg för att testa, men det hade varit intressant.

Annars är ju italiens spelsätt ganska kul, med Totti som släpande forward. Fast vi har ju ingen Totti i Sverige. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Våran Totti är väl Henke om det finns nån?

Är det enbart positivt att vara en Totti?

När vi snackar fotbollskunskaper så är svaret ja.

Sen verkar ju karln ha det lite svårt rent socialt 😕 Han förtjänar dock lite respekt för att han inte lämnar den sjunkande skutan vid namn Roma.

Link to comment
Dela på andra sajter

En 3-5-2-uppställning i öppningsmatchen mot Trinidad.

Andreas Isaksson

Olof Mellberg - Teddy Lucic - Erik Edman

Tobias Linderoth

Christian Wilhelmsson - Kim Källström - Anders Svensson - Fredrik Ljungberg

Zlatan - Henrik Larsson

Mot Paraguay får gärna Christoffer Andersson komma in på högerbacken och Kim eller Anders börja på bänken. Ett annat alternativ skulle ju vara Jonsson istället för Chippen.

Här kommer en vågad 4-2-3-1. Används ju rätt flitigt bland storlagen.

Andreas Isaksson

Christoffer Andersson - Olof Mellberg - Teddy Lucic - Erik Edman

Tobias Linderoth - Kim Källström

Henke Larsson - Anders Svensson - Fredrik Ljungberg

The Zlat

Kan det funka?

Jag skulle vilja ha det så här - offensivt värre.

Andreas Isaksson

Christoffer Andersson - Olof Mellberg - Teddy Lucic - Erik Edman

Tobias Linderoth - Kim Källström/Anders Svensson

Christian Wilhelmson - Henke Larsson - - Fredrik Ljungberg

The Zlat

Med Henke läggande kraften offensivt och en Linderoth riktigt defensiv. Delvis för att jag tycker att Henke inte är tillräckligt snabb för kantspel och dessutom mycket bättre centralt.

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

På senare år har jag har kommit på att jag skulle trivas utmärkt med att bli tränare/coach. Om jag skulle bli bra är en annan fråga, jag vet inte ens vilka moment som ingår i jobbet.

Skulle nog i varje fall vara en offensiv och spelande coach. Har dock fattat mer av det defensiva med åren och uppskattar bra backspel samt starkt jobb på mittfält. Fast man vinner inga matcher på det - man kan slippa förlora.

Alla vill vi väl ta ut landslaget eller vårt favoritklubblag.

Link to comment
Dela på andra sajter

En 3-5-2-uppställning i öppningsmatchen mot Trinidad.

Andreas Isaksson

Olof Mellberg - Teddy Lucic - Erik Edman

Tobias Linderoth

Christian Wilhelmsson - Kim Källström - Anders Svensson - Fredrik Ljungberg

Zlatan - Henrik Larsson

Mot Paraguay får gärna Christoffer Andersson komma in på högerbacken och Kim eller Anders börja på bänken. Ett annat alternativ skulle ju vara Jonsson istället för Chippen.

Här kommer en vågad 4-2-3-1. Används ju rätt flitigt bland storlagen.

Andreas Isaksson

Christoffer Andersson - Olof Mellberg - Teddy Lucic - Erik Edman

Tobias Linderoth - Kim Källström

Henke Larsson - Anders Svensson - Fredrik Ljungberg

The Zlat

Kan det funka?

Jag skulle vilja ha det så här - offensivt värre.

Andreas Isaksson

Christoffer Andersson - Olof Mellberg - Teddy Lucic - Erik Edman

Tobias Linderoth - Kim Källström/Anders Svensson

Christian Wilhelmson - Henke Larsson - - Fredrik Ljungberg

The Zlat

Med Henke läggande kraften offensivt och en Linderoth riktigt defensiv. Delvis för att jag tycker att Henke inte är tillräckligt snabb för kantspel och dessutom mycket bättre centralt.

Skulle också kunna funka. Är inget Shitten-fan bara. Han var grym när han kom fram men det känns som han slutat utmana. Nåt man ser överallt. Kolla Christiano Ronaldo. Inte många dribblingar nuförtiden...

Att va tränare kan nog va kul. Misstänker bara att dom vet en jävla massa som jag inte ser och att det är därför vi tänker så olika 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...