Jump to content
Annons

bounce to track.varför?


lodger

Recommended Posts

Annons

Tja, bl a är det väl tänkt som en lösning för att frigöra systemresurser. Om du har ett CPU-hungrigt VSTi-spår med massa effekter så kör du en "bounce to track" och kan sedan avaktivera VSTi och alla effekter och således få tillbaka CPU-kraft.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis,

man kan betrakta det som Sonars variant på "freeze"-funktionen (som andra Sequencers marknadsför hårt som en nyhet - "Bounce-to-track" har varit med i Sonar sedan ver 1.0...)

Tänk dock på att allt som går genom Sonars mixer "bouncas", så se till att enbart VSTi:n som du vill mixa ned ölåter, t.ex. genom att trycka på SOLO-knappen.

//Mvh Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

ok,tack, jag förstår,en väldigt använbar funktion.

En annan grej som jag inte lyckats förstå är på "View console"finns det fyra master volymer ,först A som jag använder för den rör ju på sej 😄 men sen så finns det B,C,D

vad fyller dom för funktion?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

Tja, bl a är det väl tänkt som en lösning för att frigöra systemresurser. Om du har ett CPU-hungrigt VSTi-spår med massa effekter så kör du en "bounce to track" och kan sedan avaktivera VSTi och alla effekter och således få tillbaka CPU-kraft.

Jag har för mig att man även kan använda Bounce To Tracks om man har ett spår med flera olika tagningar utlagda. Då skapar funktionen ett sammanbindande fält mellan dessa så det blir som en hel fil.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Jag har för mig att man även kan använda Bounce To Tracks om man har ett spår med flera olika tagningar utlagda. Då skapar funktionen ett sammanbindande fält mellan dessa så det blir som en hel fil.

Stämmer bra det:) Går fin fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis,

man kan betrakta det som Sonars variant på "freeze"-funktionen (som andra Sequencers marknadsför hårt som en nyhet - "Bounce-to-track" har varit med i Sonar sedan ver 1.0...)

Tänk dock på att allt som går genom Sonars mixer "bouncas", så se till att enbart VSTi:n som du vill mixa ned ölåter, t.ex. genom att trycka på SOLO-knappen.

//Mvh Magnus

Vilken tillverkare marknadsför freeze som en nyhet? Det låter konstigt....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...