Jump to content
Annons

Roland 303


Nisse

Recommended Posts

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Vad är en äkta Roland 303:a värd i dagsläget?

*nyfiken* 🙂

//Nisse

Inte mycket, rent artistiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

max 7000:- om du frågar mig 😳

med alla knobs utbytta mot gelehallon o andra liknande defekter kanske... men ska du ha en i bra skick får du nog hosta upp minst 8...

Inte mycket, rent artistiskt.

ska man ta ovanstående i beaktning och tänka på hur ointresant maskinen igentligen är så säger jag fortfarande max 7000:-, med förutsättning att man får en påse gelehallon på köpet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

max 7000:- om du frågar mig 😳

med alla knobs utbytta mot gelehallon o andra liknande defekter kanske... men ska du ha en i bra skick får du nog hosta upp minst 8...

Inte mycket, rent artistiskt.

ska man ta ovanstående i beaktning och tänka på hur ointresant maskinen igentligen är så säger jag fortfarande max 7000:-, med förutsättning att man får en påse gelehallon på köpet 🙂

hehe... visst är den ointressant... men det hindrar inte folk att betala massiva summor...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sålde en för inte allt så länge sedan. Jag trodde jag skulle få 8-10 000 men fick till slut bara 5500 kr 😳

Och det var typ inga musikaffärer som ville ha den heller.

- Nää den är ute, ingen som vill ha den.

detta måste väll vara ganska handfasta bevis som kan backa upp min åsikt ... eller vad säger du carl b 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sålde en för inte allt så länge sedan. Jag trodde jag skulle få 8-10 000 men fick till slut bara 5500 kr 😲

Och det var typ inga musikaffärer som ville ha den heller.

- Nää den är ute, ingen som vill ha den.

detta måste väll vara ganska handfasta bevis som kan backa upp min åsikt ... eller vad säger du carl b 😳

okay.. my bad..

snackade me en kille i en musikaffär på vasagatan... han hade fått in en kille som inte visste ett piss o sålde sin 303a för 800kr... 🙁 .. sen sålde musikaffären den för 8000... den va i perfekt skick förutom en knob som va lös.. men de fixade de innan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sålde en för inte allt så länge sedan. Jag trodde jag skulle få 8-10 000 men fick till slut bara 5500 kr 😠

Och det var typ inga musikaffärer som ville ha den heller.

- Nää den är ute, ingen som vill ha den.

detta måste väll vara ganska handfasta bevis som kan backa upp min åsikt ... eller vad säger du carl b 😕

okay.. my bad..

snackade me en kille i en musikaffär på vasagatan... han hade fått in en kille som inte visste ett piss o sålde sin 303a för 800kr... :rolleyes: .. sen sålde musikaffären den för 8000... den va i perfekt skick förutom en knob som va lös.. men de fixade de innan...

Seriös musikaffär?

Säger som Joe Pesci, "they fuck you in the ass!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sålde en för inte allt så länge sedan. Jag trodde jag skulle få 8-10 000 men fick till slut bara 5500 kr 😠

Och det var typ inga musikaffärer som ville ha den heller.

- Nää den är ute, ingen som vill ha den.

detta måste väll vara ganska handfasta bevis som kan backa upp min åsikt ... eller vad säger du carl b 😕

okay.. my bad..

snackade me en kille i en musikaffär på vasagatan... han hade fått in en kille som inte visste ett piss o sålde sin 303a för 800kr... :rolleyes: .. sen sålde musikaffären den för 8000... den va i perfekt skick förutom en knob som va lös.. men de fixade de innan...

Seriös musikaffär?

Säger som Joe Pesci, "they fuck you in the ass!"

va? va ha rde me seriös myusikaffär att göra? huvidsaken e väl inte va ration´melan inkäpo o säljpri,s e? lr hur?

ty kler fakticst den verka jävligt seriös o bra serivce... verkligen skitduktigba på synbthar o monitorerl..

skit i mej.. ja e full..

Link to comment
Dela på andra sajter

ty kler fakticst den verka jävligt seriös o bra serivce... verkligen skitduktigba på synbthar o monitorerl..

skit i mej.. ja e full..

Är det lättare att ta åt sig personligt när man är full? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Visdomsord: Att skriva på forumet packad slutar aldrig väl, varken i ditt sociala eller digitala liv :rolleyes:

Det kan även jag intyga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sålde en för inte allt så länge sedan. Jag trodde jag skulle få 8-10 000 men fick till slut bara 5500 kr 😠

Och det var typ inga musikaffärer som ville ha den heller.

- Nää den är ute, ingen som vill ha den.

detta måste väll vara ganska handfasta bevis som kan backa upp min åsikt ... eller vad säger du carl b 😕

okay.. my bad..

snackade me en kille i en musikaffär på vasagatan... han hade fått in en kille som inte visste ett piss o sålde sin 303a för 800kr... :rolleyes: .. sen sålde musikaffären den för 8000... den va i perfekt skick förutom en knob som va lös.. men de fixade de innan...

Seriös musikaffär?

Säger som Joe Pesci, "they fuck you in the ass!"

va? va ha rde me seriös myusikaffär att göra? huvidsaken e väl inte va ration´melan inkäpo o säljpri,s e? lr hur?

ty kler fakticst den verka jävligt seriös o bra serivce... verkligen skitduktigba på synbthar o monitorerl..

skit i mej.. ja e full..

Dude, vi tar den diskussionen imorgon istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för skillnad mellan MC-303 och TB-303?

Rätt mycket.

MC-303 = Digital groovebox, kontrollerad med MIDI

TB-303 = Analog 1-oscillator synth, kontrollerad med CV/Gate / DIN Sync

Olika sequencers och interface, ingen slide på MC-303 och listan fortsätter. Som någon sade: "if you liked the TB-303, your most likely gonna hate the MC-303"

http://www.vintagesynth.org/roland/mc303.shtml

http://www.vintagesynth.org/roland/303.shtml

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ABL är jäkligt bra, fast den saknar ändå lite av bettet som TB-303an har. Den låter lite "muddy".

"muddy" vad menar du? jag hör faen ingen skilnad! 😳

/ Starion.

Jag tycker inte den låter inte lika "krispig" i de övre registrena som orginalet. Den låter lite utsmetad 😄 Men visst kommer den nära 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...