Jump to content
Annons

ASpucko - Folkchippen


aspucko

Recommended Posts

Annons

Återigen måste jag ställa mig totalt okritisk och säga att jag älskar detta. Sån här musik går alltid direkt i mål hos mig. Tack för denna dos av chip en tidigt torsdagmorgon!

EDIT: kna itne satva

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ska ni ha. Det värmer och gör mig inspirerad att fortsätta mitt skapande =).

Som lite kuriosa kan jag nämna att jag lajnade in min Amiga rakt in i ljudkortet på PC'n och spelade in, för att sedan mp3-encoda till mono. Ingen postproduktion över huvud taget.

Jag är inte så teknik- och ljudfreakig av mig som kanske hörs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Häftigt första låten här som jag lyckats få höra, mera mono lofi åt folket. Låten i sig är helball är den verkligen gjord på en Amiga? Man blir glad 🙂 håller med helt och fullt skitbra helt enkelt.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillverkad i sommras med hjälp av min hjärna, en Amiga 500 och Protracker 2.3D. Låten var mitt bidrag i chip-tävlingen på ett dataparty i Skövde.

Protracker.gif

Åhå! Var du på Grep? Missade dig! .. jobbade för mkt den helgen så jag kunde knappt vara närvarande 😄 .. Min Amiga var där däremot och hälsade snällt på allt folk 😎

/Daniel

Edit: Eller vänta nu, träffade jag dig kanske? *funderar*

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Åhå! Var du på Grep? Missade dig! .. jobbade för mkt den helgen så jag kunde knappt vara närvarande 🙁 .. Min Amiga var där däremot och hälsade snällt på allt folk 🙁

/Daniel

Edit: Eller vänta nu, träffade jag dig kanske? *funderar*

Jag och en kompis åkte dit på söndagen och var bara där under tävlingarna. Tror inte att jag såg dig, men kanske nästa gång! =)

Med tanke på hur få (25?) som var där så var vi ju otroligt kreativa. Känns som att de allra flesta av oss som var där bidrog med någonting i tävlingarna.

/me hoppas starkt på framtida GREP. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Går den i hastighet F03? Och hur stor är modden? 😄

Hastigheten ändras varannan rad för att få shuffletakten: f05 respektive f03.

Modulen är 15kb stor och finns här: http://www.student.lu.se/~mat03mab/folkchippen.mod

Den låter som den ska i protracker 2, och antagligen ganska illa i andra spelare...Håll till godo 😄.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här ploppade upp i min spellista på ipoden eftersom jag prenumererar på mornels podcast "Planktron"....Och jag blev bara väldigt glad :rolleyes:

Höhö. Jag har knappt någon aning om vad podcast är, men kul att man blir spelad iaf =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...