Jump to content
Annons

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

SÄg i julkatalogen frÄn LeksaksjÀtten Toys 'r' Us, att Behringer riktar sig till glin dÀr med ett elgitarrpaket bestÄende av en strataliknande sak plus en svart förstÀrkare. Hur seriösa Àr Behringer och vem anvÀnder dem? 1100 SEK kostar kalaset.

Eller köps detta paket av band i sena tonÄren och hÀnger med pÄ spelstÀllen?

đŸ˜±

:musik

Annons
Postat

Det finns ju hur mÄnga paket som helst dÀr man fÄr en kass gitarr och en kass förstÀrkare för en billig summa, och alla Àr inte Behringer.

Postat

Hmm.. 1100 spÀnn Àr ju verkligen inte farligt. Samma paket sÀljs ju för ett par hundralappar dyrare pÄ musikbörsen, etc. Behringer har ju dessutom visat att dom faktiskt kan hÄlla relativt skaplig kvalitet för lÄga summor, som med sina 200-kronors stamplÄdor. KÀnns lite pinsamt att köpa gitarr pÄ Toys R Us kanske.. och dÀrtill att det stÄr Behringer pÄ den.. men kanske duger för nÄgon stackars syntskadad typ som mig som bara kÀnner behovet av elgitarrljud komma krypande nÄn gÄng ibland. Lockande.

Postat (redigerat)

Min enda erfarenhet av Bheringer Àr ett par lurar i 700kr klassen och ett fyrkanals mixerbord i tusenkronors klassen. Ingen av dem höll nÄgon vidare klass

Dock kan jag vĂ€l inte dissa hela deras sortiment för det. Kanske deras dyrare mixerbord Ă€r bĂ€ttre. Men det Ă€r vĂ€l ingen slump att dom inte har allt för bra rykte. Även med hemmastudio mĂ„tt mĂ€tt

Redigerat av pennudd
Postat

Jag tycker behringer gör sitt jobb. Dom fonkar. Är vĂ€l ingen vĂ€rldsklass men vissa av deras prytlar Ă€r helt ok.

Postat
men kanske duger för nÄgon stackars syntskadad typ som mig som bara kÀnner behovet av elgitarrljud komma krypande nÄn gÄng ibland. Lockande.

:rolleyes:

TĂ€nkte precis samma sak... -Lockande!

Postat

Har provspelat en sÄn en gÄng. Inte för att jag skulle köpa den, men för att den var sÄ billig.

Bra lÀt den inte, men den duger nog för en 5-Äring som första-gitarr. Om inte en akustisk duger förstÄs.

Postat

jag har en Behringer V-Tone för 1295:- och tycker den funkar bra förutom att den Àr lite kinkig nÀr det gÀller stÀmningen. Man bÀndar drygt en halv halvton om man trycker ner strÀngen hÄrt. Men sÄ kanske det ska vara?

Postat

Behringers idé Àr att mata ut ljudprylar med hyfsad kvalité till sÄ lÄga priser som möjligt. Jag har massa behringerprylar och har inte haft nÄra större problem med dom.. Och de fÄ gÄnger jag har haft det sÄ har garanti och service funkat galant.

Behringer ger alltsÄ mycket "bang for the buck" sÄ att sÀga.. Det finns bÀttre men det Àr ocksÄ dyrare.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

MĂ„let Ă€r nĂ€sta Ă„r köpa en Behringer pedal för gitarr ev., en Compression/Sustainer, för 200 spĂ€nn. Älskar lĂ„nga gitarrtoner. Om inte Boss Ă€r vĂ€rda mellanskillnaden pĂ„ 700 spĂ€nn?!

Det jag reagerade över var att de sÀljer till en leksaksaffÀr.

😉

:musik

Postat (redigerat)
Behringers idé Àr att mata ut ljudprylar med hyfsad kvalité till sÄ lÄga priser som möjligt. Jag har massa behringerprylar och har inte haft nÄra större problem med dom.. Och de fÄ gÄnger jag har haft det sÄ har garanti och service funkat galant.

Behringer ger alltsÄ mycket "bang for the buck" sÄ att sÀga.. Det finns bÀttre men det Àr ocksÄ dyrare.

För mig handlar det inte enbart om pris. Även nĂ€r jag köper budget saker. Varför ska man köpa ett mixerbord som Ă€r billigt som sprakar och brusar irriterande mycket? Vi hade mĂ„nga bheringer mixerbord pĂ„ skolan (Ă€ven phonic) och de flesta av dem var under all kritik i kvaliteten.

DÄ betalar man ju hellre nÄn femhundring eller tusenlapp extra för att slippa höra brus och knaster.

Ett mixerbord ska vÀl inte enbart fylla en funktion med att man kan koppla högtalare till det och anvÀnda mikpreampar i det? Det Àr vÀl ett inte allt för orimligt krav att det inte ska brusa och spraka? Àven om man köper sk budget prylar

Redigerat av pennudd
Postat

Verkar som den hÀr trÄden börjar spÄra ut, som alla trÄdar om Behringer. Vissa hatar dom för att.. Aja.. jag vet inte ens varför. Jag har en behringermixer dÀr den inbyggda effektenheten dog för ett tag sen.. visst, irriterande - men mixern var billig och den brusar inget eller sÄ. Hade det varit en Mackie-mixer hade jag grÄtit blod, men nu Àr det bara en billig Behringer, och jag kan köpa en ny om jag nu kÀnner att det verkar meningsfullt.

Vad jag Àr verkligen intresserad av, Àr om nÄn vet nÄgonting mer om dom hÀr elgitarrpaketen. Mer egentligen om dom funkar bra, Àn huruvida dom lÄter bÀttre Àn en gitarr som Àr 10ggr dyrare, för sÄnt bryr Ätminstone jag mig inte speciellt om.

Postat

förstÀrkaren i paketet Àr okej...har bÀttre ljud Àn peavey rage....och högre rating pÄ harmony central....gitarren e skit....men det var min 1:a "kingston" med...

Postat

Börsen brukar ha billiga och trevliga dealar pÄ Yamaha paket. Jag köpte ett för mÄnga ur sedan...stÀrkaren var urusel men gitarren var fin fin och den hÄller bra som andragitarr ifall strÀngarna gÄr pÄ min första.

Om vi snackar Behringer: DSP9024 Àr en helt förtrÀfflig billig B-pryl som Àr fullt anvÀndbar. Jag har en.

Postat

PĂ„ tal om behringer var jag faktiskt och köpte en av dom dĂ€r nya effektpedalerna frĂ„n Behringer idag: Ultra Chorus UC100. PĂ„ kartongen stĂ„r det: "Get super thick chorus with unbelievable stereo effect" Den lĂ€t.. ehm. tja.. NĂ€r jag kopplade upp den mot min Casio SK-1:a lĂ€t det mer som att ha vibrato med fyrkantsvĂ„gform pĂ„ vĂ€nstra kanalen och helt dry signal pĂ„ högra kanalen. Inte helt sĂ€ker pĂ„ om den faktiskt ska lĂ„ta sĂ„hĂ€r. FĂ„r gĂ„ tillbaka till förstĂ€rkardoktorn imorrn och frĂ„ga dom, heh. Vet inte riktigt vad jag ska tro 🙂

Dessutom stÄr det "for keyboard use" pÄ kartongen.. men det var riktigt knepigt att fÄ pedalen att funka bra med keyboard, eftersom man var tvungen att sÀnka outputvolymen nÀstan till noll för att det inte skulle dista.

NÄn annan som hunnit testa dom hÀr Behringerpedalerna som har nÄgra reflektioner?

Glaskatten (oregistrerad)
Postat (redigerat)
PĂ„ tal om behringer var jag faktiskt och köpte en av dom dĂ€r nya effektpedalerna frĂ„n Behringer idag: Ultra Chorus UC100. PĂ„ kartongen stĂ„r det: "Get super thick chorus with unbelievable stereo effect" Den lĂ€t.. ehm. tja.. NĂ€r jag kopplade upp den mot min Casio SK-1:a lĂ€t det mer som att ha vibrato med fyrkantsvĂ„gform pĂ„ vĂ€nstra kanalen och helt dry signal pĂ„ högra kanalen. Inte helt sĂ€ker pĂ„ om den faktiskt ska lĂ„ta sĂ„hĂ€r. FĂ„r gĂ„ tillbaka till förstĂ€rkardoktorn imorrn och frĂ„ga dom, heh. Vet inte riktigt vad jag ska tro 😎

Dessutom stÄr det "for keyboard use" pÄ kartongen.. men det var riktigt knepigt att fÄ pedalen att funka bra med keyboard, eftersom man var tvungen att sÀnka outputvolymen nÀstan till noll för att det inte skulle dista.

NÄn annan som hunnit testa dom hÀr Behringerpedalerna som har nÄgra reflektioner?

NÀr det stÄr att den Àr tÀnkt för keyboardbruk sÄ menar dom nog att den Àr anpassad för linesignal, din Casio har ju bara en hörlursutgÄng som skickar ut mycket högre signal Àn dom flesta linjeutgÄngar gör.

Vad gÀller soundet sÄ fÄr du nog prova dig fram med rattarna innan du fÄr ett "supersound"

Chorus effekten bygger pÄ att fördröja en kanal för att skapa en illusion av stereo och breddad ljudbild.

Redigerat av Glaskatten
Katla (oregistrerad)
Postat

Jag kör med en Behringer UB1204FX mixer. Den har inbyggda effekter dÀr reverbet lÄter förvÄnade bra. Resten av effekterna lÄter rÀtt kasst.

Hursom... Mixern brusar inte och gör det jobb den ska rent EQ mÀssigt. PÄ vissa sÀtt spöar den min polares Alto mixer t.ex. genom att den har riktiga reglar att dra i. Jag kan förstÄ att folk Àr skeptiska till behringer men till det pris man betalar mÄste jag nog ÀndÄ sÀga att jag bara haft positiva erfarenheter av dem.

Postat (redigerat)
Verkar som den hÀr trÄden börjar spÄra ut, som alla trÄdar om Behringer. Vissa hatar dom för att.. Aja.. jag vet inte ens varför. Jag har en behringermixer dÀr den inbyggda effektenheten dog för ett tag sen.. visst, irriterande - men mixern var billig och den brusar inget eller sÄ. Hade det varit en Mackie-mixer hade jag grÄtit blod, men nu Àr det bara en billig Behringer, och jag kan köpa en ny om jag nu kÀnner att det verkar meningsfullt.

Vad jag Àr verkligen intresserad av, Àr om nÄn vet nÄgonting mer om dom hÀr elgitarrpaketen. Mer egentligen om dom funkar bra, Àn huruvida dom lÄter bÀttre Àn en gitarr som Àr 10ggr dyrare, för sÄnt bryr Ätminstone jag mig inte speciellt om.

Varför tycker du att den spÄrar ur? för att vissa inte gillar bheringer? DÄ kanske du ska sluta hÀnga pÄ forum om du tycker att folk som har andra uppfattningar Àn du "spÄrar ur". Om jag tycker att nÄt Àr kasst sÄ skriver jag det. Face the fact..

Du undrar varför folk inte gillar bheringer...

Har du helt Àrligt hört nÄn som du tycker gör riktigt bra mixar och som jobbar mer professionellt som tycker att bheringer gör bra mixer bord?

Jag har aldrig ens varit inne i en studio som (förutom hemma stuios) som har nÄt mixerbord frÄn Bheringer överhuvudtaget faktiskt. Vad tror du att det beror pÄ? Att dom inte lÄter bra kanske. Annars kan det ju ocksÄ bero pÄ att dom har alldeles för mycket pengar och att dom vÀgrar att köpa det billigaste, fast det Àr ju inte sÄ troligt.

Om du Àr nöjd Àr jag glad för din skull. Men jag skulle aldrig nÄnsin slÀnga bort nÄgra slantar pÄ ett mixerbord som det stÄr bheringer pÄ.

Redigerat av pennudd
Postat
NÀr det stÄr att den Àr tÀnkt för keyboardbruk sÄ menar dom nog att den Àr anpassad för linesignal, din Casio har ju bara en hörlursutgÄng som skickar ut mycket högre signal Àn dom flesta linjeutgÄngar gör.

Du har nog helt rÀtt dÀr. Ska testa med ett par andra syntar.

Vad gÀller soundet sÄ fÄr du nog prova dig fram med rattarna innan du fÄr ett "supersound"

Chorus effekten bygger pÄ att fördröja en kanal för att skapa en illusion av stereo och breddad ljudbild.

Har ett annat gammalt analogt mono-chorus hĂ€r, mĂ€rke Rocktek, och den mixar typ ett vibrato med en "torr" signal. PĂ„ behringer-pedalen sĂ„ verkar det dĂ€remot vara sĂ„ att den torra signalen ligger pĂ„ högra kanalen och signalen med vibrato ligger pĂ„ vĂ€nstra kanalen. LĂ„ter mest muppigt. Min synt Kawai K3m har ett analogt stereochorus som funkar sĂ„ att du i princip har vibrato, fast med olika fas pĂ„ höger och vĂ€nster. Det var nog det som jag förvĂ€ntade mig av behringerpedalen. Undrar om jag nu kanske förvĂ€ntat mig för mycket för mina 220 spĂ€nn. 🙂

Postat
Varför tycker du att den spÄrar ur? för att vissa inte gillar bheringer? DÄ kanske du ska sluta hÀnga pÄ forum om du tycker att folk som har andra uppfattningar Àn du "spÄrar ur". Om jag tycker att nÄt Àr kasst sÄ skriver jag det. Face the fact..

Det vÀrsta jag vet Àr nÀr folk har andra Äsikter Àn mig. Helt förkastligt. Fyyy sÀger jag bara. Tycka andra saker Àn mig bara sÄdÀr, utan min tillÄtelse. Hemskt. Lika bra för mig att köpa en enkelbiljett till nordkorea pÄ en gÄng.

Har du helt Àrligt hört nÄn som du tycker gör riktigt bra mixar och som jobbar mer professionellt som tycker att bheringer gör bra mixer bord?

Jag bryr mig faktiskt inte om vad proffsen gör. Hörde dÀremot att finska statliga radio köpt in en himla massa behringergrejer, eftersom det var billigare Àn att köpa andra mÀrken och om de nu skulle gÄ sönder, sÄ var det vÀl bara att köpa en till. Tror att mycket av det som behringer gör idag Àr fullt jÀmförbart med bra mycket ljudgrejer som gjordes för 10-20 Är sen och dÄ betraktades som hur bra som helst. AnvÀnde en gammal BOSS-mixer en gÄng för lÀnge sedan, och behringermixern Àr mycket bÀttre, och kostade garanterat mindre Àn BOSS-mixern gjorde nÀr den nu sÄldes ny.

Jag har aldrig ens varit inne i en studio som (förutom hemma stuios) som har nÄt mixerbord frÄn Bheringer överhuvudtaget faktiskt.

K. DÄ fÄr man vÀl gratulera dÄ.

Om du Àr nöjd Àr jag glad för din skull.

Tack! 🙂

Men jag skulle aldrig nÄnsin slÀnga bort nÄgra slantar pÄ ett mixerbord som det stÄr bheringer pÄ.

Hmm.. jo har man rĂ„d och arbetar med det proffessionellt hela tiden, sĂ„ kan det kanske vara bra med nĂ„nting annat Ă€n en Behringer, men ska vara fullstĂ€ndigt Ă€rlig och sĂ€ga att det duger helt okej för en glad amatör som mig. 🙂

Postat

Skumt med Behringerprylar i en leksakskatalog 😠..

/Daniel

Postat

Har en bass v-amp av behringer. sÀmsta köp jag gjort. Deras mixerbord tycke rjag Àr hemska. Man drar i regeln. Först hÀnder ingenting och sen explodwerar det med ljud.

som en ljudtekniker jag jobbar med sa: "Att anvÀnda behringer till ljudteknik Àr som att göra ett kirurgiskt ingrepp med en sked"

Kan nog inte annat Àn hÄlla med.

Fast jag ska nog ÀndÄ köpa en trmolo och en StÀmapparat frn deras nya pedalsortiment sÄ lÀnge de inte lÄter mkt sÀmre Àn boss... :rolleyes:

wellhung (oregistrerad)
Postat

Om man jobbar med Ljudprod och som musiker och har en massa pengar sÄ tycker jag att man borde köpa nÄgot bÀttre mÀrke Àn behringer men man skall fokusera pÄ att göra bra musik och strÀva efter att fÄ till ett ljud som man vill ha. Det finns 1000-tals artister som spelar in skivor i asdyra studios som jag tycker lÄter piss. Inte att ljudet knastrar, fasar eller Àr distat, men det Àr bara astrÄkig ljudbild. Entombeds nyare skivor Àr ett bra ex. Bra studios,-hemskt ljud. Fear factorys nya. Vad har dom gjort med virveln och sÄngen? Askonstigt! Satsa energi pÄ fÄ det sound man vill ha och inte bara vad man har för grejer. Jag spelade in trummor i en studio förut med mickar som kostade 20 000:- styck. Jag var asmissnöjd med ljudet efterÄt. Inte mickarnas fel men folket som satt bakom. Har sedan dess fixat bra trumljud sjÀlv med sm57or och sÄdana "billiga" mickar.

Postat
förstÀrkaren i paketet Àr okej...har bÀttre ljud Àn peavey rage....och högre rating pÄ harmony central....gitarren e skit....men det var min 1:a "kingston" med...

Coolt jag hade ocksÄ en kingston!

Postat

Som förÀlder har man köpt en och annan plastgitarr med olikfÀrgade tryckknappar för omkring 500 spÀnn. Det hÀr Àr nog en bra och prisvÀrd grej för ungar som vill spela pÄ ett "riktigt" instrument.

SjÀlv har jag en MX 602A mixer och ett par Truth B2030A monitorer. Dom har funkat för mig ett tag. Hade en Boss-mixer förut men den brummade sÄ ini h-vete.

Om Behringer tillverkat brĂ€nnvin hade jag nog provat det ocksĂ„ 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.