Jump to content
Annons

Midiklaviatur


jivegard

Recommended Posts

Är ute efter ett billigt men bra (som vanligt med andra ord) midiklaviatur. Jag kommer främst att använda det för att arrangera låtar till min sånggrupp (www.gosskoren.com), men även för att lägga in mjukvaruinstrument i poplåtar som jag skriver själv. Jag är verkligen inte bra på piano och därför känns det inte viktigt att ha vägda tangenter å fullstort klaviatur. Vilken storlek rekommenderar ni för mitt användande? Räcker 49 tangenter? Jag tror inte heller att jag har användning för rattar å reglage i mängder. Då är det viktigare att klaviaturet är smidigt och lättstuvat när det inte används.

Bonus vore om klaviaturet även gick att använda utan att koppla till datorn, då det kan vara gött att kunna ta med sig den å klinka lite grand i någon inspirerande miljö utan att behöva ta med burken.

Vad rekommenderar ni mig? Ge mig gärna några alternativ. Har knappt någon erfarenhet av midi, klaviatur, m.m. så all hjälp är välkommen.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo, det lutar nog åt en Casio CTK-481. Kostar 1295kr och har midi-koppling. Tror ni att den duger?

J

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Troligen tar jag och beställer en Casio CTK-800 från Thomann, tillsammans med en del andra prylar. Istället för vanligt MIDI-interface använder sig CTK-800 av USB. Hur är prestandan när man använder midi via USB istället för genom ljudkortets (E-MU 1616) midiport?

J

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...