Jump to content
Annons

Cryo - Bitches of the Analogue Domain


dbd

Betyg  

22 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      8
    • 4
      2
    • 3
      4
    • 2
      3
    • 1
      2


Recommended Posts

Annons
lowlife (oregistrerad)

1:59 in så börjar magin och kring 5 minuter så är du fullt inne i zonen...hemma, helt enkelt. Mkt, mkt skön. Egentligen inte mkt mer att säga (mer än att det som alltid blir ett lyft med vocal-hooks och kanske ett o annat distriff). Sitter garanterat som en smäck på dansgolvet...och det krävs inte så jävla mkt innanför västen för att benen skall fullständigt flippa ur!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra mixning/mastring.

Själva låten känns väldigt tråkig. Låter likadant rakt igenom typ. Det kan hålla om det låter riktigt fett så man inte tröttnar på ljudet, men det här låter mest Reason 😳

Eftersom det går att få det att låta nästan hur man vill i reason så kan man ju säga att nästan all musik låter Reason då, sluta dra med dig en myt som uppkommit av att det finns väldigt mycket amatörer som inte lärt sig utnytja Reasons mångsidighet.

Vad det gäller låten så är den svintät, analoga syntar är verkligen det jag föredrar så detta är örongodis. Början skulle jag vilja få att sticka ut lite mer men det är väl individuellt."Enformigheten" låter precis som den ska, förbannat bra jobbat måste jag säga, ska leta efter singeln i skivhyllorna. Vad använder du för trumor? ..för det är verkligen tung gung i basen. 😕

Edit: Efter att ha lyssnat på den ett par gånger nu utan att upptäcka några fel att störa mig så konstaterar jag att grundstommen är förbannat bra. Sen är det bara en fråga om hur avancerad man vill göra låten. Jag skulle verkligen tycka det vore kul att höra en mer detaljerad version, kanske mer variationer i de befintliga ljuden eller fler ljud.

Redigerat av Henkera
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat lite till dina andra alster här på forumet, men aldrig tagit mig tiden att svara. Har i ärlighetens namn varit musik som varken tilltalat eller stött mig.

Men...

..denna gav jag 5, tycker det är den bästa technodängan på forumet hitills. Äntligen riktig bra techno, jag får goosebumps... Som jag har väntat! 😕

För mig är detta den cleana och slicka motsvarigheten till Dj T1000´s och Frankie Bones 90talsfuturism. På det sätt du gjort låten, är anledningen till att jag överhuvudtaget började lyssna på dansmusik. Du har liksom knäckt koden. High rotation i mitt i-tunes här hemma, för övrigt!

FORTSÄTT FÖR BÖVELEN!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha shit, ja vad kan jag säga? Fet-tack!! 🙂 Jättekul att ni gillar det, det värmer! Kommer nog på Bevlar lite senare.

Henkera: Vetefan faktiskt, samplingar från här och där. En hel del kommer dock från gamla trummaskiner typ Linndrum, Casio etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det går att få det att låta nästan hur man vill i reason så kan man ju säga att nästan all musik låter Reason då, sluta dra med dig en myt som uppkommit av att det finns väldigt mycket amatörer som inte lärt sig utnytja Reasons mångsidighet.

Jag tycker inte att Reason låter bra. Sluta försöka bestämma över andras åsikter.

Sluta starta dessa debatter hela tiden. Vissa gillar Reasons sound, andra inte.

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Om Reason verkligen hade "ett sound" så borde du väl höra skillnad på det och dbds ATC-1:a? Annars kan det väl inte vara särskilt tydligt?

Debatten startade du ju förresten själv - som vanligt... 🥰

Reasons sound är att det låter tunnt, och det gjorde låten också 😮

Öh, hur lyckas du blanda ihop mig med Nattvaktaren?

Läs om post 1 i tråden du refererar till, så kanske du förstår. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah! 🥰 Fattar.

Men nog är Buzz tunnare än Reason? För att inte tala om Live, rena plastfolien! :rolleyes:

[/retsticka]

Skillnaden mellan Live och Reason är att Live har VST-stöd.

Om man inte gillar Subtractorn så finns det inget sätt att komma ifrån det om man behöver subtraktiv syntes när man proddar.

I Live så byter man bara VSTi.

Jag gillar helt enkelt inte de ljudalstrande rackenheterna i Reason. Sluta göra dig lustig över min personliga smak.

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

För att återvända till musiken i tråden, och skrapa bort pajkastningen på utrustning som ändå inte använts, så skriver jag väl ett omdöme.

Jag är lite kluven. En del av mig gillar det verkligen. Det är maffig produktion - sparsmakat men detaljerat. En annan del av mig lyssnar igenom, gungar med hela kroppen men när spåret är slut har jag glömt bort låten. :rolleyes:

Så det blir väl både ris och ros. Det låter jättesnyggt, men mycket av det jag har hört från dig har varit mycket bättre i mina öron. Gör nåt mer liknande Speak & spell kanske? 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Inga invändningar härifrån, utom då möjligtvis att denna nog inte sticker ut tillräckligt från veckans övriga 342 tyska electrotolvor.

Vad skönt för dbd.

Jag tror inte hans ambition är att sticka ut bland veckans 342 tyska electrotolvor.

Snarare att sticka ut bland veckans 342 värdelösa demopostingar på Studio Forum, eller kanske att sticka ut bland veckans 3420 singelsläpp överhuvudtaget. & det lyckas han ju med. Med den äran.

Förretsten dbd, dom ringde från PEAB. Dom hade glömt att beställa dynamit så dom undrade om du kunde komma ner till Stora Tvärgatan med ett gäng trumspår. Tydligen ska dom jämna Wermlands Nation med marken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förretsten dbd, dom ringde från PEAB. Dom hade glömt att beställa dynamit så dom undrade om du kunde komma ner till Stora Tvärgatan med ett gäng trumspår. Tydligen ska dom jämna Wermlands Nation med marken...

Hahah jag är inte sen. Jag antar att du hörde om deras efterlysning av "House DJs" 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Det går inte att höra mer än 7 sekunder på denna låten, är det allt du bjuder på?

Passerades gränsen 50 postningar redan?

Lite för lite för att jag ska kunna avgöra om det är skitbra eller bara skit.

Tillägg: Det funkade nu, om man istället valde "Öppna" istället för "Spara mål som", som man annars alltid väljer. Får upp meddelandet "Ligger på en flyttad serverplats."

Inte min musikstil, men den fyller säkert sitt syfte. Uppskattas ju här - Grattis!

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte hans ambition är att sticka ut bland veckans 342 tyska electrotolvor.

Snarare att sticka ut bland veckans 342 värdelösa demopostingar på Studio Forum,

Ah, bättre att tävla på lägre nivå - så att man säkert vinner.

Var det så du tänkte?

För övrigt vill jag säga att låten växer, funk-elementet blir tydligare vid upprepad lyssning. Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag tror inte hans ambition är att sticka ut bland veckans 342 tyska electrotolvor.

Snarare att sticka ut bland veckans 342 värdelösa demopostingar på Studio Forum,

Ah, bättre att tävla på lägre nivå - så att man säkert vinner.

Var det så du tänkte?

Nej fan!

Nu klippte du ju av mitt inlägg för tidigt!

Men visst ligger det nåt i vad du säger.

Fast både dbd & jag själv tävlar ju på absolut topopnivå. Om man nu kan tävla i musik...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu kan tävla i musik...

Det tycker jag nog. Det är åhörare/publik som väljer vinnaren i "bedömningssporter", vare sig det handlar om simhopp eller hiphop 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...