Jump to content
Annons

Sylvan & Bonamici - "A Way Out" - REMIXED.


Nad

Jag tror den är klar...  

24 röster

  1. 1. Jag tror den är klar...

    • 1. ...men det tycker fan inte jag att den är iallafall!
      1
    • 2. Låter väl ok men inget för mig
      3
    • 3. Fan det låter som "the real thing" ju
      4
    • 4. Lika bra som "the real thing".
      9
    • 5. BÄTTRE ÄN GENESIS, PROCOL HARUM och BEGRAVNINGSBYRÅN OSCAR HANSSONS EFTERTRÄDARES SAMLADE REKOMMENDATIONER.
      2


Recommended Posts

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Alltid lika kul med folk som presenterar demos och inte vill ha kritik.

Jag gav dig min spontana feedback på låten - passar inte det är det kanske läge att hålla sig till de närmast sörjande i fortsättningen?

Din låt skriker 80-tal i produktion och struktur, det är min åsikt. Du behöver inte hålla med, men din ruttna översittarattityd har definitivt gjort mig ointresserad av att lyssna på dina demos i framtiden.

Jag lyssnar gärna på kritik. Men det Du skrev var bara en uppvisning i total okunnighet ifråga om genre och epok. Det är inte Ditt gebit, och det är helt OK.

Men jag har aldrig hört Genesis spelas på puben,

ej heller känner jag till att tanter skulle vara den primära skaran beundrare. Och börjar man med en jämförelse av Sigfried & Roy så ligger man illa till redan ifrån början. 🙂

På 80-talet gick man suggsesivt in för de digitala syntarna.

Vi använder enbart Hammondorgel, Arp pro soloist, Arp 2600,

Mellotron, RMI-elpiano och Rickenbackerbas.

Jag är bara tacksam ifall Du ignorerar min/S&B´s musik i fortsättningen.

Nad

Ps. Den är inte "min" låt. Den är vår. Ett minuspoäng till. 😎😄

Edit: staaavfel.

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte lyssnat aktivt på Genesis men kan höra inspirationen.. Snygg produktion och bra och fin känsla på sången.. även om den nära på flippar ur ibland och blir nästan konstig.. men bara nästan! 😎

Stormgillar partiet som börjar vid 2.40!!!

Bra jobbat boyz!! 🙂

Tack!

Den ska flippa ut! Det är det som är meningen.

Textens innebörd är en reflektion och ett rop på hjälp.

Ja 2.40 stället blev rätt mysigt, tycker vi också.

Stort tack,

Nad

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har diggat det ni gjort tidigare men just den här föll mig inte i smaken. Inte dålig på något sätt men lite för långdragen, tyckte det var för få "peakar" i låten.

Godkänt men ni kan bättre 🙂

Tack!

Nja detta är ju ett sk albumtrack. Den är mer befriad ifrån vissa normer,

som t ex en singel ska ha. Vår förra "Welcome To The Farm" var ju något helt annat. För mig personligen pikar låten rejält de två gånger refrängen byter tonart och helvetet brakar loss. Men visst, vi kan bättre hoppas vi. Det skall ju gå framåt och inte bakåt. 😄

Tack för att Du lyssnade. 😎

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill gärna förtydliga:

Alla som tar sig tid att lyssna och feedbacka på demos är värda gigantisk respekt.

Din attityd visar att du inte är värd några fler minuter.

"Gigantisk respekt" skolen gifvas då det äro på ömsesidig nifvå.

Du hade nästintill 0 ifrån början tycker jag. Tråkig ton.

Även jag själv lyssnar på andra här och kommer med kritik

och för det mesta blir jag positivt överaskad.

Om det är något jag tycker är tråkigt, dåligt, eller helt enkelt inte är i min smak,

så vill jag inte verka otrevlig eller elak med risk för att såra någon.

Sånt är så onödigt, och skulle också visa en brist hos mig själv, nämligen empati.

Vad Du inte tycks tänka på, är att till skillnad mot vanliga tidningsrecentioner, kan vi "artister" tacka,

kontra, förklara oss, försvara oss här osv.

Bara för att vi lägger ut vår musik för bedömning, innebär inte det att vi inte kan få yttra oss tillbaka.

Om man som Du bara klampar in och börjar med en - vad jag anser det vara - löjeväckande jämförelse

med hur två plastikopererade farbröder i Las Vegas har något som helst att göra med vår musik,

då är det rent åt helvete om Du ursäktar mig.

OK, om Du lagt in någon smörig liten smilis så att man insåg att Du bara skämtade om än halvhjärtat,

hade man kanske förstått poängen med att Du eventuellt ville

dra en parallel med denna gamla musikform som fått en ansiktslyftning, vad vet jag. 😱😆

(ja, det blev långsökt!)

Hursomhelst har jag läst igenom en hel del av Dina inlägg här.

Du har ett stort kunnande (men inte i allt!),

och inte alls så negativ många gånger, t o m med beröm och en hövlig attityd.

Jag tror vi kom på fel fot med varandra ifrån början,

och jag kanske överreagerade, men Du tedde Dig som ett eko ifrån förr.

Har läst sådana fula påhopp på den symfoniska rocken under årens lopp,

inte minst Per Bjurmans recentioner av Genesis (han hatar dem, så varför recencera dem?)

att jag tror jag i nuläget är beredd att göra nästan vad som helst att för att försvara den.

Hoppas Du kan glömma detta groll och även Collins upplaga av

det superkommersiella 80´tals Genesis, och istället - om inte annat för att ge

Dig själv en mer korrekt inblick - ge Peter Gabriel´s Genesis ifrån 1974 "The Lamb Lies Down On Broadway" en chans.

Titellåten räcker, men gärna "Carpet Crawlers" också. 😆

Det skulle ärligt talat vara kul att få höra Din mening efter det. 😆

Mvh,

Nad

Edit: Försök till försoning. 😆

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Citat:...Siegfried & Roys dubbelgångare 😆  😆  😱

Tja inte min musik, men du NAD.. du har en bra röst som borde sjunga något vassare.. 😆

Kör Hårt..

Albert.D

Hej Albert! Tack för det. Ja jo men det är inte den ENDA låten jag sjungit in!

Det finns 5 låtar på vår hemsida just nu, och de är rätt olika varandra dock

mer eller mindre i samma 70-tals genre. 🥰

En är instrumental, så den kan Du hoppa över. 😆

Ha det bra,

Nad

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Gud så bra!..och vilken sångröst, visst påminner den om många röster men i det stora hela är den egen och perfekt i uttrycket!...alltså vid 1:20 blir bara helt stum av den fina ton som kommer där....precis innan "in my mind"...

Fin ljudbild...och mycket bra spelat!...

Jag kan bara gratulera till ännu en kanonlåt... 🥰

Tack Valdez, vad glad jag blir. Jobbade hårt med sången som är en blandning ifrån 3 olika tagningar. Du tycker inte den är för svag på refrängerna, speciellt där det öser på? Ibland nojar jag på det. 🥰

Mitt första och andra intryck är att det låter såååå jäkla bra!...att leta efter fel är ingen bra idé..jag tycker att det är första intrycket som är viktigast.

Nej refrängerna är grymt bra...du är ju en fantastiskt skicklig sångare!..

Och nu lyssnar jag igen, och säger ännu en gång...grymt bra!.... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Falk, Karl (wow tack!) och Danneboy - hedersvärda kommentarer och vi suger i oss!

Det finns bara EN punkt där min respekt brister lite granna, och det är när någon säger att den är för lång. För lång för vad?? Ditt intressespan? Orkar man inte lyssna längre än 3 minuter, jamen stäng då av. 🥰🙁😛

Detta är ingalunda en låt som är menad som hitsingel eller för melodifestivalen. Det är ett sk "albumtrack". Genesis gjorde gärna låtar som kunde sträcka sig långt över 6-7 minuter, t ex runt 20 minuter med extremfallet "Supper´s Ready" från 1972. Denna är 6.15, lagom långt tycker vi. 🥰

Om den känns onödigt lång för sitt syfte, vore det nice med lite pikar var man skulle kunna kapa. 😉

Faden var kortare förut, men då vi bägge gillade slutet

så mycket så flyttade vi fram faden lite.

Stort tack till alla för vackra ord. 😄

Nad

Edit: Äh jag lät nog sur först, fast det var jag inte!

Men lyssna gärna på originalet så kanske man lättare kan sätta sig in i

vad vi vill försöka åstadkomma. 😮

😄 Tjena Nad..du fick feedback från mig..samt ett förslag att kanske korta ner låten..vilket även Danabacken antydde 😎 ..och du Nad du/ni skriver faktiskt på Status:"...är öppen för förslag"..o att sen gå till attack på att få en sådan feedback får iaf mig att fundera mycket på om du verkligen vill ha minsta antydan på ändringsförslag..eller om du bara är ut efter att få beröm som du kan vältra dig i..nu när vintern snart är här 🥰 ..Du/Ni gör bra grejer..men våga vara öppen även för förslag på ändringar/negativ feedback 🙂 ..då kommer du att få personlig utveckling 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

Tjena Nad..du fick feedback från mig..samt ett förslag att kanske korta ner låten..vilket även Danabacken antydde 😉 ..och du Nad du/ni skriver faktiskt på Status:"...är öppen för förslag"..o att sen gå till attack på att få en sådan feedback får iaf mig att fundera mycket på om du verkligen vill ha minsta antydan på ändringsförslag..eller om du bara är ut efter att få beröm som du kan vältra dig i..nu när vintern snart är här 🙂 ..Du/Ni gör bra grejer..men våga vara öppen även för förslag på ändringar/negativ feedback 😉 ..då kommer du att få personlig utveckling 😉

Falk, sorry man, jag fattar vad Du menar.

Bon och jag pratade om saken, men ingen av oss vill korta ner

den. Så, vi "hörsammade" Ditt förslag.

Om Du kunde gett oss (detta skrev jag lite senare) en liten hint om VAR i låten man kunde korta, så hade det kanske hjälpt oss lite mer på traven?

Faden var lite tidigare förut, men vi tyckte slutet blev såpass intressant att

vi beslöt oss för att låta det vara långt, och ge låten en episkt touch.

Hoppas Du förstår. 😉

Tack,

Nad

Edit: Programmet tillät inte så många smilisar.

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid kul att lyssna på nya låtar från Sylvan & Bonamici! 🙂

Det var ett tag sen nu.

Grymt skön låt, absolut bäst tycker jag att din sång är Nad tillsammans med de underbara ackordprogressionerna. 😄

Lite klen ljudbild men å andra sidan hjälper den till att få lite nostalgikänsla. Det kanske var eran avsikt. 😉

Vid 2:12 händer nånting i vänster högtalare. Först trodde jag det var en coolt förvrängd gitarr som spelar 4/4-delar men efter ett tag tyckte jag att det mer lät som en dålig/trasig china. 😛

Låten är inte alls för lång...den är perfekt, kanske t.om. för lite för kort. 😄

Bra jobbat gubbar!

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid kul att lyssna på nya låtar från Sylvan & Bonamici! 🙂

Det var ett tag sen nu.

Grymt skön låt, absolut bäst tycker jag att din sång är Nad tillsammans med de underbara ackordprogressionerna. 🙂

Lite klen ljudbild men å andra sidan hjälper den till att få lite nostalgikänsla. Det kanske var eran avsikt. 😉

Vid 2:12 händer nånting i vänster högtalare. Först trodde jag det var en coolt förvrängd gitarr som spelar 4/4-delar men efter ett tag tyckte jag att det mer lät som en dålig/trasig china. 😛

Låten är inte alls för lång...den är perfekt, kanske t.om. för lite för kort. 😄

Bra jobbat gubbar!

Mvh / djonas

Hej Du!

Kul att Du tittade förbi och lyssnade. Du är ju en "broder" på sätt och vis kan

man säga, och Din kritik känns på så vis lite extra värdefull, med all respekt till

andra som skrivit här. Supertack för Dina ord!

Ja, det är en china tror jag, den ligger i Reasonmappen! 🙂

Du tycker ljudbilden är lite tunn? Måhända den är det - har ändrat lite frekvenser i Steinbergs Freefilter, och använt mig av ca 50% av parametrarna av "Dance On A Volcano". Lite bas försvann nog, men en annan skärpa framträdde som tilltalar oss.

Hur går det med Culloden?

Tack,

Nad

Edit: Var inne på Din nya hemsida. Fin. 🙂

Läste news sidan. 😄

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jág tog på mig mina mest kritiska hörlurar, men känner mig tvungen att sälla mig till jubelkörerna. Det är snyggt!!!

Lysande arrangerat och genomfört på ett sätt som inte lämnar något att önska, förutom en hel platta kanske? Gärna med något obskyrt tema som fundament. (personlig utveckling, konstnärsskap eller något annat förlegat tema... 😉 )

Kul resonemang det där med tantmusik förresten. Minns tydligt hur det var eftersom jag var ung på sjuttiotalet. Flickorna lyssnade mest på Bay city Rollers och David Cassidy. Det fanns naturligtvis undantag, men överlag så var "symfonirockband" (som man brukade kalla dem då) uteslutande en grej för killar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jág tog på mig mina mest kritiska hörlurar, men känner mig tvungen att sälla mig till jubelkörerna. Det är snyggt!!!

Lysande arrangerat och genomfört på ett sätt som inte lämnar något att önska, förutom en hel platta kanske? Gärna med något obskyrt tema som fundament. (personlig utveckling, konstnärsskap eller något annat förlegat tema... 🙂 )

Kul resonemang det där med tantmusik förresten. Minns tydligt hur det var eftersom jag var ung på sjuttiotalet. Flickorna lyssnade mest på Bay city Rollers  och David Cassidy. Det fanns naturligtvis undantag, men överlag så var "symfonirockband" (som man brukade kalla dem då) uteslutande en grej för killar.  🙂

Hej Egghuvud!

Tackar för det! Det är meningen att det skall bli ett album, och förhoppningsvis

nästa år skall det finnas tillgängligt. Det tråkiga är att det skall behöva ta en sån tid allting!

Angående annorlunda epitet....🙂

Denna musikform, som kan uppfattas som lite mer krävande för vissa lyssnare, är det nog mer en fråga om kärlek/hat-relation. 😄

När jag var 16 år och min kollega på Waideles skivaffär i Göteborg, där jag sommarjobbade (men sedemera fick sparken för att jag var så odräglig!),

spelade en Genesislåt (The Lamb) för mig var det som att öppna en dörr till paradiset. Just då var jag stor fan av Uriah Heep och "Return To Fantasy" som gick het på skivtalriken. För någon annan kunde det lika gärna varit "helvetet".

Sedan finns där den musiken som funkar för alla, men hjärtat kanske inte slår några extraslag och ståpälsen uteblir. 🙁

Tack,

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, jag får ta tillbaka det jag sa. Den är fan bra 🙁

Basen och orgeln i början är ju bara för gött samt melodin som ligger i bakrunden vid 2.40. Vissa låtar måste växa innan man upptäcker peakarna helt enkelt...

men rehackis är fortfarande snäppet bättre! 😄

Lycka till med fortsättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, jag får ta tillbaka det jag sa. Den är fan bra 🙂

Basen och orgeln i början är ju bara för gött samt melodin som ligger i bakrunden vid 2.40. Vissa låtar måste växa innan man upptäcker peakarna helt enkelt...

men rehackis är fortfarande snäppet bättre! 😎

Lycka till med fortsättningen.

DÄR ser man! 😉🙂

Ja, någon har någongång för en himla massa år sedan myntat

benämningen "Progressive Rock". Man upptäcker något nytt varje gång. 😄

Sedan skall jag i ärlighetens namn erkänna att jag har mixat om den sedan Du lyssnade sist. Ni skall inte tro att Er kritik går mig (oss) spårlöst förbi! 😄

Virveln har sänkts på de ställen de spretade för mycket, likaså har crash-cymbalerna justerats. Mellotronen har fått lite andra freks. Jag kan fortfarande reta mig på baskaggen, att den liksom slår igenom ibland. Men så lyssnar jag i mina AGK 240-lurar, och då blir det plötsligt Rolls Roys över ljudbilden. 😛🙂

Tack för kritiken och uppmuntran Johahl, Du och Ni andra.

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är väl inte så mycket att orda om... det här är ju världsklass även om jag aldrig har köpt nån skiva i den här gengern!

Tycker det är kul att ni svarar på all kritik! Det är för få som vågar stå upp för sin sak! Det är ju oftast inte förrns man har ordat ett par gånger det kommer fram vad nån exakt menade från början och då kanske det verkligen går att få det riktigt bra... eller så är det jätte bra från början... bara det att man måste övertala resten av världen om att fallet är så 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nice att följa denna tråd 😱 ....Jag vet inte om det är för att jag är gammal Genesislover...men ni river upp alla möjliga känslor med era postningar...förmodligen för att dom håller så hög kvalite....love it or hate it...det kanske ligger nå't i det...jag minns första gången jag lyssna på Genesis...jag hade köpt Foxtrot till en kompis i födelsedagspresent för jag visste att han gick iväg på dom....själv fattade jag ingenting förrän nå't år senare...då föll allting på plats...dess förrinnan var allt en enda gröt tyckte jag....jag måste säga än en gång

ni vet vad ni vill och gör det jävligt bra...

cheers "karl"

Link to comment
Dela på andra sajter

ni vet vad ni vill och gör det jävligt bra...

Karl när DU säger sådär börjar jag nästan gråta! 😆

Du är den där snubben som inte vet hur bra Du är själv och bara postar o postar!

Tack så mycket för sån cred!

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar inte så mycket på genren, men det låter svinbra i mina öron! Min enda invändning är att jag vill ha riktiga trummor. För de är programmerade va? Som jag kommer ihåg det när jag lyssnade igår..

Väldigt bra och egen röst också! Skulle gärna vilja höra denna röst i en mer modern musikstil (läs mer kommersiell om ni vill). Men det är imponerande att ni pallar med att göra nåt såhär ambitiöst. Ni måste verkligen brinna för det.

Ha det bra!

Redigerat av nossbokaj
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte egentligen inte låten var så speciell när jag började lyssna, men sen kom sången och jag överdriver inte när jag påstår att jag rös. Därifrån tycker jag att allting växte. Det här är en låt som förtjänar många genomlyssningar 😛

Önskar att jag nån dag får tålamodet att göra sån här omfattande o genomtänkt musik. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej nossbokaj, tack så mycket. JAAA! En riktig trummis vore drömmen!

Helst Phil Collins!!! 🙂 Då skulle vi dö tror jag! Än slå länge får det duga med Reason drumkit. Men jag håller fullständigt med! Tack för att Du tog Dig tid och lyssnade, det uppskattas!

martinm, Du är helt rätt man som vår publik. 😮 Ståpäls är rätt.

Det är ofrånkomligen ett bevis på att själen blir berörd när det knottrar

sig sådär. Fy vad glad jag blev, att jag kan beröra så med min sång.

Det är nog den finaste komplimang jag fått. TACK! PUSS!!!! 🙂

PS: DEN DEFINITIVA MIXEN LIGGER UTE NU! Lite småjussteringar har gjorts,

förmodligen inget Ni märker, men ändå!

Edit: "Ps."

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...