Jump to content
Annons

varför blir det burkigt ljud?


EkenMusiX

Recommended Posts

Annons
  • Svar 70
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Mute'a allt utom de midispåren du vill ha ut, gå till Track Mixer slidern "output 1-2", tryck på bounceknappen längst ner och voila (?)

Sen kan du om du vill ta in ljudfilen i projektet igen genom att (från t.ex arrange) välja Audio file -> Import Audio File till ett audiotrack och köra på bara.

Effekter kan du väl lägga direkt på miditracket om du nu vill ha det med ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mute'a allt utom de midispåren du vill ha ut, gå till Track Mixer slidern "output 1-2", tryck på bounceknappen längst ner och voila (?)

Sen kan du om du vill ta in ljudfilen i projektet igen genom att (från t.ex arrange) välja Audio file -> Import Audio File till ett audiotrack och köra på bara.

Effekter kan du väl lägga direkt på miditracket om du nu vill ha det med ?

var är du nu ?(inte i trackmixern, där finns inte output 1-2 på midispåren)

Link to comment
Dela på andra sajter

Näst längst till höger i Track Mixern (går lika bra i Audio Mixer) finns en slider märkt "output 1-2", den har en knapp i nederkant som heter "Bnce", när du har mute'at allt du inte vill ha med i bouncen trycker du på den och väljer var du vill spara ljudfilen som kommer att skapas, OK ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har förstått det som att du vill bouncea ner (de externa) syntharna i realtid. Jag tycker du ska göra såhär:

Spela in spår för spår som audio tills du har alla MIDI-spår som enskilda ljudspår. Då kan du mixa allt i datorn, lägga effekter. I ditt fall får du mer kontroll över slutresultatet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har förstått det som att du vill bouncea ner (de externa) syntharna i realtid. Jag tycker du ska göra såhär:

Spela in spår för spår som audio tills du har alla MIDI-spår som enskilda ljudspår. Då kan du mixa allt i datorn, lägga effekter. I ditt fall får du mer kontroll över slutresultatet.

ja, det är det jag VERKLIGEN är ute efter, men det hät himla problemet verkar ju inte vara det lättaste.. men du har precis rätt nixon

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte problemet riktigt, vad har du för utrustning ? Kör du med en extern synth, eller ett vanligt MIDI-keyboard, eller använder du bara Logics egna interna synthar ? Vad menar du med "ett MIDI-spår", är det ett audioinstrument-track med en region i arrange, eller är det en MIDI-fil du försöker importera eller vad ?

Försök att i detalj beskriva vad du gör, vilka knappar du trycker på, ifrån vilka fönster etc.etc.

Problemet med att du inte kan få svar på din fråga beror nog lite på att din problembeskrivning är lite "luddig". 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, så du har haft rundgång... Enklast är att gå in i Audio Driver-inställningarna och slå av Software Monitoring.

Ja, det här är väl lösningen på problemet?

Synten kommer in på line in, och med software monitoring spelas synten även upp i ljudkortets wave-del med liten fördröjning. Audiospåret i Logic spelar in både line in och wave och resultatet blir en liten burkig chorus-liknande effekt/fasfel på spåret.

Case closed? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, så du har haft rundgång... Enklast är att gå in i Audio Driver-inställningarna och slå av Software Monitoring.

Ja, det här är väl lösningen på problemet?

Synten kommer in på line in, och med software monitoring spelas synten även upp i ljudkortets wave-del med liten fördröjning. Audiospåret i Logic spelar in både line in och wave och resultatet blir en liten burkig chorus-liknande effekt/fasfel på spåret.

Case closed? 😳

case, vad är det? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, så du har haft rundgång... Enklast är att gå in i Audio Driver-inställningarna och slå av Software Monitoring.

Ja, det här är väl lösningen på problemet?

Synten kommer in på line in, och med software monitoring spelas synten även upp i ljudkortets wave-del med liten fördröjning. Audiospåret i Logic spelar in både line in och wave och resultatet blir en liten burkig chorus-liknande effekt/fasfel på spåret.

Case closed? 😳

case, vad är det? 😄

Case closed betyder "fall avslutat", ungefär.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

blir ingen skillnad om jag slår av den.. musicnixon sade att om jag inte hade nån mixer till synthen så spelade det ingen roll... (hmm...**)

Men du sa att du hade haft problem med rundgång innan..

Nu får du detaljbeskriva din setup... ljudkort, synth, skonummer... allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

synth, ( en liten nybörjare)

terratec profimedia TMS3

ljudkorttinformationen kommer snart...........

Urtsäkta, det blir en jävla massa gnäll här, men i framtiden, skulle du inte kunna vänta med att skriva tills du har all information du tänkte få med istället för att bumpa tråden var tionde minut?

Link to comment
Dela på andra sajter

* ljudkort : soundblaster live

. När jag spelar in t.ex en gitarr "för hand" så blir ljudet jättebra, men sen när jag ska "överföra" ett midispår till audiospår ( spela in ett midispår när jag har mutat alla andra än audiospåret som ska innehålla midispåret + midispåret) så blir det burkigt..

jag spelar in i stereo hela tiden.

kopplar "line-in" ------------> ljudmodulsingången

och sedan kryssar jag i " line- in" i ljudkorts inspelaren.

jag har alla justeringar på fullt i " Playcontrol" ( nere i högra hörnet av skärmen)

resultat: BURKIGT

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...