Jump to content
Annons

Soldanostärkare?

alekks

Recommended Posts

Tjenare!

Jag har nu varit i studion med bandet och vi fick använda den, underbaraste, mest välljudande, sötaste, bästa (osv) toppen jag varit med om...

En Soldano Hot Rod 50. Jag föll efter första ackordet. Nu jävlar tänkte jag... nu skall jag ha en ny topp...

Men nähe. Den finns ju ingenstans!? Om jag känner musikbörsen (enda som finns här) rätt så kommer det först ta 3 månader att få kontakt med någon leverantör, sedan 6 månader att beställa hem en stärkare eller två för att det sedan tar 2 - 3 år innan stärkarna kommit fram. Någon som vet nå fler sidor än blocket och vendolin när det gäller att hitta saker?

Sidor som säljer nya stärkare går också bra, allt som inte ligger utanför EU är egentligen bra... Helst så nära sverige, om helst i sverige, som möjligt.

Och en till fråga, vad tycker ni om Soldano stärkare? Varför tycker ni som ni gör? Eller har ni inte hörttalas om dem? Vill veta lite mer om dem, berätta gärna något om du vet något om dessa stärkare 🙂

Tack på förhand!

Annons

Bra fråga, vad jag förstod så var det bara en kanal...

DSC05710.jpg

Så där såg den ut iaf, vår studiotekniker berättade iaf att han hade givit en typ 9 000 kr för den, begagnad.

Och en till fråga, vad tycker ni om Soldano stärkare? Varför tycker ni som ni gör? Eller har ni inte hörttalas om dem? Vill veta lite mer om dem, berätta gärna något om du vet något om dessa stärkare 🙂

Tack på förhand!

gå in på Studio Soundcreation

Det är en polare till mig som har den studion och har jobbat med Soldano stärk i typ 10 år.

Jag gjorde en inspelning där för nåt år sen och var bittert tvungen att medge att Soldanon lät bättre än min älskade Music Man 2'10 HD.

men som sagt, surfa runt lite på hans sajt och om du e nyfiken så mejla honom och du kommer att få höra Soldanons historia 😛

Hälsa från Eliasson

Edited by Eliasson

jag kan bara instämma att soldano låter kanon!

Har kört på en rad olika. just hot rod 50 görs väl inte något längre. Den har väl blivit ersatt av 50+ som då bara är en uppgradering med två kanaler istället för en.

Måste dock skaffa mig en liten fendercombo och cash... Skulder är inget kul 🙂

(du har även mail från mig) :rolleyes: