Jump to content
Annons

kontraband - våld


sisältää

?  

9 röster

  1. 1. ?

    • aah
      1
    • ah
      4
    • eh
      1
    • äh
      1
    • blä
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: våld

* ARTIST/GRUPP: kontraband

* GENRE: svensk punk med elektroniska trummor

* LÅTLÄNGD: 3 minuter

* KOMPOSITÖR: Peter Hageus

* PRODUCENT: Jörgen Oscarsson

* MEDVERKANDE: Peter Hageus, Jörgen Oscarsson och Daniel Mars

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6 mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: klick

Spelningen i Norrköping igår gick riktigt, riktigt bra.. sånär som på den här låten. Inte ett rätt. 😲 Hursom, ni får avnjuta en tidigare inspelning av den istället. Alla typer av kommentarer uppskattas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
PetePizza (oregistrerad)

Ja, det är ju inget fel på låten men själva mixen kan gå o göra mycket bättre tror jag.

Sången borde komma fram o bli tydligare i början. Hörs knappt om man lyssnar på låg volym.

Det ligger ett lite mysko delay på congas:en/kantslaget som känns lite klickigt, ungefär som ett synkfel men iofs så är det ju lite koolt.

Trummorna skulle behöva komma fram och va med och trycka på när refrängen kommer. Lite väl mycket gitarrmatta...

Tror denna låt kan bli asgrym om man filar lite mer på den 🙂😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, sången ska ju vara försiktig i större delen av den här låten men hör ni inte vad som sjungs är det ju en tabbe från vår sida, dumt. :rolleyes: Detta är dock en replokalsinspelning så att produktionen inte håller skivnivå är att vänta. Vi spelade in trumbitarna på ett spår vilket betyder att efterbearbetningsmöjligheten varit ganska begränsad. Det mysko "delay" som omtalats är dock med flit, jag gillar det. 🙂 Väl höga gitarrer, noterat. Tack.

Alles. Håller låten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, får vi lite spelningar nu (söker för fullt) och tycker att projektet känns kul också efter nyår så ska vi nog försöka spela in något på riktigt.

relaterat: Vi har gjort en tolkning av Garbochock-örhänget Kroppar Möts och detta har nu uppmärksammats på Stry Terraries hemsida. Kul! 😎

http://stry.kajen.com/

(Jag kan inte lägga upp låten här på grund av STIM-problematiken men den finns att ladda hem från upphovsmannens hemsida, ovan.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog mer övertygad nu. Som sagt var så finns det hela tiden i mitt huvud att jag skulle vilja ruffa till det mer. men då skulle nog nyanserna gå förlorade och man hamnar lätt i ett hardcoresyntträsk. Jag har lite svårt att få ihop gitarrmanglet med trummorna som blir lite bleka.. eller tunna. Kanske kunde man tuffa till dem bara lite utan att bli för konventionell (lite försiktig bitreducering kanske?)

Men annars är det faktiskt lite tuff och eget.

Sången och gitarrerna är punk så det förslår. Texten också förresten. man borde komma och loska lite på er bara för gamla tider skull. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör så. Vi söker spelningar för fullt nu. Blir förhoppningsvis en och annan i Göteborg. Har du vägarna förbi så..

..

Kul att så många gillat grejerna. Betygen vi fått är inte topp men strax under vilket var det mesta vi kunde hoppas på i tanke på produktionen, tror jag. Tack alla! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gav högsta betyg om jag förstod skalan ordentligt. Jo finns en hel del att förbättra men gillar känslan/inställningen. Fick lite Joy Division/Ståålfågel vibbar i början. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten går nog från att vara känslig till att bli seg på grund av att det är tillräckligt med dynamik mellan de olika delarna och elementen. Vi gör den lite annorlunda live men vågade inte det till inspelningen (all dynamik är ju inte snygg) vilken kan ha varit en tabbe.

Tack för att ni tagit er tid. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...