Jump to content
Annons

Yamaha S4000


Lars Norén

Recommended Posts

Jag försöker att bränna Cd-romer på min mac som jag sedan ska läsa i min Yamaha S4000.

Jag har alltid lagt över smplingar via disketter men nu när man inte har det på sin mac så måste jag bränna cd skivor. Det funkande en gång men när jag skulle göra det igen funkade det inte

Ska jag va tvungen att köpa en diskett station. Kräver Yamahas grjer en speciell bränning?

Lars

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är antagligen samma princip som i många andra samplers - att man måste bränna skivan som disk image, så att samplern ser den som en hårddisk och inte en ISO9660-skiva... Det är länge sedan jag gjorde sådant, så jag kommer inte ihåg detaljerna. Med nyare OS i K2000 (som jag har...), fungerar nämligen FAT-formaterade diskar och kan därför hanteras av PC:n om man har ett SCSI-kort... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så att samplern ser cdn men när jag ska tanka samplingarna så såger den disk/write error

och om jag haft scsi hd skulle det va löst men när förteag jobbar mot oss konstnärer så måste man kriga tillbaks. jag blir så uppgiven över alla problem. Jag trodde mina problem skulle va lösta när jag köpte en ny dator. Men har du ny teknologi och gamla funkar det sällan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu Har jag läst manualen och provat och provat.

Manualen säger att jag ska göra ISO 9660 cd-rom men inte exakt vilken typ om det är cd-rom eller cd-roma xa. Och vad är skillnaden

Jag har fått över några filer till samplern men de flesta säger Disk read/write error.

Måste jag köpa en diskett statio eller spela in ljudenanalog och tappa mer än nödvändigt.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter jobbigt. Jag är ingen klippa på det där med att bränna CD till samplers...

Det kanske är enklare att skaffa en Zip-drive och använda den i stället...? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...